Hej..
lige lidt baggrunds historie: min lillesøster og jeg er pseudotvillinger, hun har altid lidt af diverse sygdomme siden vi var små, hun er i dag hypokonder og mor til en dreng på 4. Hun er dybt afhængig af vores mor, og bor konsekvent i nærheden af dem (Hvis min mor og hendes mand er flyttet flytter hun til en bolig tæt på omgående).
min søster har altid været en meget følsom pige, men efter et hårdt ægteskab med en psykisk syg mand, er det som om noget indeni hende er gået i stykker..
problemet nu:
Min søster har set sig sur på min mors mand, hun taler SÅ grimt om ham og fordrejer sandheden for at han skal lyde som en ond mand der ødelægger vores mor. Man kan ikke føre en samtale med hende, ALT bliver gjort til en konflikt, og taber hun/tager hun fejl, så drejer hun den til man må give op og hun får ret.
fx. Hun spurgte til hvor længe jeg ville amme min datter. Jeg siger så jeg vil amme ihvertfald til hun er 6 måneder som Sundhedsstyrelsen anbefaler. Så siger hun det er løgn og det gjorde de ihvertfald ikke for modermælkserstatning er præcis det samme og lige så godt som amning, hun holder så hårdnakket på det og kræver jeg finder teksten frem hvor Sundhedsstyrelsen skriver de anbefaler det. Det gør jeg så. Så siger hun at Sundhedsstyrelsen lyver og hun har ret. Jeg siger til hende at jeg ikke vil diskutere det, og at jeg har valgt amning til hun er mindst 6 måneder, fordi det tror jeg på er bedst for hende.
Så bliver hun gal, og siger at jeg siger at hendes søn er usund og at hun har ødelagt sin søn (hun kunne ikke amme, og han er derfor flaskebarn). Det er jo slet ikke hvad jeg sagde?! Jeg lukker den og siger det ikke er hvad jeg sagde og jeg ikke gider diskutere med hende, så blev hun sur.
min mor har samme diskutioner. Hun passer hendes søn mindst 1 gang om måneden i weekenden (min mor har 2 fri weekender om måneden og ellers arbejder hun) så hun har sagt kun 1 overnatning så hun også kan få lidt fri og være sig selv og hendes mand. Så blev min søster tosset og vender den og siger min mor vil skide på hendes søn og ikke gider være mormor for ham, at mine børn er vigtigere for hende (vi bor langt væk og hun ser dem 3-4 gange om året når vi er på besøg), og skælder min mor ud og siger ting som “fedt vi er så uvelkomne her!”. Min mor vil selvfølgelig gerne se dem, men hun kommer hvis hun får lov HVER dag, min stedfar er meget syg og det tager hårdt på ham at have gæster hvilket hun ikke har forståelse for, og når hun er der sidder hun og er sur med sin telefon og min mor skal fare rundt efter min nevø og passe ham for hende.
Det bliver værre og værre med hende, og vi står alle og ser til og ved ikke hvad vi skal gøre..
det er så drænende at være i nærheden af hende fordi hun er så negativ, sviner alt og alle til og man ikke kan føre en stille og rolig samtale uden det ender i konflikt.
min mor er ulykkelig for hun vil gerne være der for os, men det tager hårdt på hende, og hendes mand bliver gal fordi han kan se hvor ked af det min søster gør vores mor. Jeg har trukket mig igår, fordi hun igen skabte en konflikt ud af den blå luft, og da jeg forklarede hende jeg ikke gider diskutere, og at hun simpelthen bliver nød til at respektere mine følelser og meninger, ligesåvel som jeg hendes, blev hun sur, så nu har jeg simpelthen trukket stikket.
Jeg vil rigtig gerne være i min nevøs liv. Men ingen af os i familien kan rumme hende mere
Hvad Søren skal vi stille op med hende? Hun opfører sig jo som en galning??
undskyld det blev lidt langt, men kunne godt mærke nu skulle jeg lige have det ud