Af og til hører man om fædre der løber fra deres ansvar som forældre. Om det er fordi forholdet til moderen går i stykker eller om de ikke ved stå ved deres ansvar fra start af, er nogle af de ting man af og til hører om. Tit hører man også om fortvivlede mødre der prøver at få faderen til at tage et ansvar, men uden held.
I Marcus vuggestue er et barn hvor situationen er lidt anderledes. Her holdt forholdet mellem moderen og faderen ikke, og da det gik i stykker (kender ikke grunden) har moderen prøvet at holde faderen til barnet væk fra barnet. Nu kender jeg hverken moderen eller faderen så jeg skal passe på ikke at dømme. Men, når der er et arrangement i vuggestuen er det altid faderen der dukker op med barnet, og aldrig moderen. Jeg overhørte en samtale mellem en af pædagoerne og faderen, hvor pædagoen var nysgerrig efter at høre hvordan hans sag (for delt forældre myndighed) gik. Faderen fortalte at det gik fint, men at han var fortvivlet over at han skulle kæmpe så meget får at få lov til at se sit eget barn. I øvrigt har jeg jo set ham med barnet og han virker bestemt ikke som en dårlig far.
Her er det så jeg tænker at hvis mit forhold til Martin ikke holdt, så ville jeg da helt klart ønske at Marcus stadig så sin far. Ligegyldigt hvad det end ville ske mellem Martin og jeg, så skulle Marcus ikke straffes eller holdes som gidsel. Kærligheden kan jo briste og hvis faderen ønsker et forhold til barnet så syndes jeg bestemt man skal opfordre til dette og ikke kæmpe imod.
Bare en tanke herfra.
Anmeld