Hej!
jeg havde i slut graviditeten hvad jeg nu ved er et galdestens anfald. Havde så ikke noget i lang tid, og har så på 2 uger haft 4 anfald. Sidste anfald i torsdags som var det hidtil værste! Siden torsdag har jeg så haft ondt øverst i maven. Var til lægen fredag, som udskrev diclofenac rapid? (Ved ikke om det er stavet korrekt) til hvis endnu et anfald skulle komme, indtil nærmere udredning.
Jeg har så ondt hele fredagen og lørdagen. Lørdag aften går jeg sammenbøjet og kan ikke rette mig ordenligt ud pga smerter. Jeg ringer til lægevagten, tager en diclofenac og går i seng. Vågner efter halvanden time - fortsat smerteplaget, kan ikke holde ud at ligge på siden og kan ikke falde i søvn pga smerter - ringer igen til lægevagten, de siger de intet kan gøre, jeg må sove det væk.
til morgen står jeg op, og er blevet gul i øjnene - men smerterne er forsvundet som dug for solen.
ringer til lægevagten, fortæller om forløbet, og bliver bedt om at komme ind.
jeg er så inde til morgen, ingen smerter heller ikke når lægen trykker. Lægen vurderer jeg har galde i urinen, let gulsot og har en CRP på 8.3. Bliver sendt hjem og bliver bedt om at ringe hvis jeg får ondt.
men jeg er altså bekymret!
Er der andre der har været igennem noget lignende hvor det “gik i sig selv” igen?
Har aldrig i mit liv fejlet noget værre end en forkølelse, så er virkelig i krise over det her, særligt når jeg jo egentlig har det godt nu, men også ved at gulsot ikke er et godt tegn. 
håber nogen vil dele erfaringer/deres forløb!
Anmeld
Citér