Samværd, barn inden afføring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.235 visninger
8 svar
2 synes godt om
4. juli 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Kære I. 

Min eksmand og jeg er lige flyttet fra hinanden i maj da han har fundet sig en ny "kæreste" vi og derfor også bliver skilt imens jeg er gravid med vores andet barn.

Er det normalt af ens barn på 3 ikke har afføring når han er sammen med faren.

De var på Roskilde dyrskue en enkelt dag, en anden weekend havde han ham en nat her på Sjælland og i weekenden har han haft ham i to nætter på Bornholm, men ingen af gangene har han afføring.

Så snart han har været hjemme i 1,5 time har han en fyldt ble.

for mig virker det som om han ikke er helt tryg i situationen ved at være alene med far og i weekenden med hans kæreste, fordi det hele er så nyt, kan det gå ud over afføringen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2022

Soonmom

Hvordan ved du at han ikke har afføring?

Altså jeg mener hvis det er et emne i snakker om, må han vel have problemer med det eller?

Anmeld Citér

4. juli 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Mit barn havde ikke afføring i vuggestuen det første lange stykke tid og lavede altid næsten som vi lige var kommet hjem. Jeg så det ikke som om hun var utryg i vuggestuen men bare at hun er mere afslappet i vante rammer

Anmeld Citér

4. juli 2022

Timf

Profilbillede for Timf
Soonmom skriver:

Hvordan ved du at han ikke har afføring?

Altså jeg mener hvis det er et emne i snakker om, må han vel have problemer med det eller?

Min eksmand siger at vores 3 årige ikke har nogen afføring hvilket er atypisk da han gerne har afføring 1-2 gange om dagen.

Anmeld Citér

4. juli 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Måske er det en reaktion på den nye situation, men ro på med at kalde det utryghed. 

Anmeld Citér

4. juli 2022

Mrs.

Tænker det er et tilvænnings spørgsmål. Han skal nok bare lige ind i den nye rutine. Er en stor omvæltning for sådan en lille en. 

måske når far har ham, at de, de næste gange bare skal være de to hvis muligt, og være hjemme og hygge og gå på legepladsen. Bare lige et par gange til han er tryg og har fundet roen i det nye

Anmeld Citér

5. juli 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Vil lige nævne at jeg ikke mener utryghed ved sin far for det virker som om der er flere der tror jeg mener det. 

Mener bare utryg ved en ny situation,

Anmeld Citér

5. juli 2022

fehår

Jeg tænker uden tvivl, at han lige skal vænne sig til de nye rammer, før han er tryg ved at have afføring der. Det er helt normalt, og kan godt tage lidt tid. 

Anmeld Citér

5. juli 2022

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Ej puha det må være hårdt for Jer alle med en så stor omvæltning af tilværelsen - men lyder til du klarer det rigtig godt og er både opmærksom på dit barn men også rummer hele den nye situation. Knus til dig

Dernæst så oplevede jeg også min datter ikke afførede i i starten i vuggestuen og jeg tror helt klart det dels var fordi det hele var nyt og dels fordi der går lidt tid før de små finder tryghed i de nye rammer.

Men synes også det lyder som om det er meget forskellige rammer din eksmand har jeres barn i og det tror jeg også kan have lidt indflydelse... jeg tror det er vigtigt at de først finder trygheden i de nye rammer og dernæst at der skal ske en "masse". Men uanset hvad, så tænker jeg at du er nødt at stole på de gør deres bedste for Jeres barn og så tænker jeg afføringen nok skal komme med tiden.

Håber det bedste for Jer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.