Svangerskabsforgiftning efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. juni 2022

Anonym trådstarter

Det er ved at være en uge siden jeg fødte. Jeg havde svangerskabsforgiftning og derfor blev jeg sat i gang en uge før termin. Jeg har normalt et pænt blodtryk, men det vil bare ikke blive normalt igen. Det samme gælder for de ødemer jeg fik under graviditeten. Nogen der ved om det bare er tid der skal til eller om jeg skal kontakte lægen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså her 13 1/2 efter jeg fik ssf, er mit blodtryk stadig ik blev normalt igen.. så jeg har været i behandling  lige siden. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. juni 2022

Anonym trådstarter

PØv! Jeg havde det også i sidste graviditet og her blev det hele normalt lige efter fødslen. Hvordan var dit forløb efter fødslen? Var det til 8 ugers undersøgelse eller blev du tilknyttet sygehuset?

Anmeld Citér

29. juni 2022

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Mit blodtryk driller også stadig her næsten 3 år efter fødslen af min datter. Fik også svangerskabsforgiftning og var ret påvirket på mit blodtryk.

Er også i behandling og har været det i ca. 21/2 år.

Anmeld Citér

30. juni 2022

StineW79

Anonym skriver:

PØv! Jeg havde det også i sidste graviditet og her blev det hele normalt lige efter fødslen. Hvordan var dit forløb efter fødslen? Var det til 8 ugers undersøgelse eller blev du tilknyttet sygehuset?

Altså da mit blodtryk var højst, og jeg fik aks, lå det på 200 over 120, så det var jo helt sindsygt.

Efterfølgende var jeg indlagt med baby i 3 uger, på neo. Her blev jeg tjekket hver dag, og da vi blev udskrevet, begyndte jeg at gå til tjek med det, med jævne mellemrum, og det er bare,aldrig rigtig fundet tilbage til normalen.

Så jeg har været på flere forskellige piller, som jeg ik rigtig ku tåle, så de hjælp ik rigtig. Nu har jeg så snart fået de samme 2 piller, i omkring 4 år, hvor jeg får 100 mg af den ene og 5 mg af den anden, og de virker heldigvis rigtig godt Uden den på 5 mg  er det som om den anden pille ik rigtig virker. 

Men gi det lidt tid, og sørg fir at få nok at drikke og at slappe af, når det ka lade sig gøre, og se om ik det er blevet bedre om et par uger. Vh Stine 

Anmeld Citér

30. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Mit blev bedre efter et par måneder

Anmeld Citér

30. juni 2022

Fnuggi86

Profilbillede for Fnuggi86

Jeg havde også svangerskabsforgiftning og hellp, var på piller nogle uger efter men trappede stille og roligt ud, og til 8 ugers undersøgelsen var alt normalt igen. 

Har ikke haft problemer med blodtrykket siden. 

Anmeld Citér

30. juni 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg var ved lægen i dag og er startet på medicin. Det er bare typisk mit held med det her svangerskabsforgiftning, men jeg må have tålmodighed og håbe det snart går den rigtige vej igen

Anmeld Citér

30. juni 2022

StineW79

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Jeg var ved lægen i dag og er startet på medicin. Det er bare typisk mit held med det her svangerskabsforgiftning, men jeg må have tålmodighed og håbe det snart går den rigtige vej igen

Godt at der er kommet lidt extra opmærksomhed på det. Er sikker på, at det med tiden, nok ska blive mere stabilt igen! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.