Hvor meget må han bestemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
5 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2022

Anonym trådstarter

Efter et par år som single er jeg fundet sammen med en ny. Vi har haft noget kørende længe men er gået meget stille med dørene da vi biologisk er i familie - langt nok ude til at det ikke er ulovligt, men stadig tæt nok til at vi har haft meget med hinanden at gøre. Vores nærmeste venner ved det og da vi var til en større familie-kom-sammen blev vi spurgt ligeud, og fik kun positive reaktioner.

Det i sig selv er jo dejligt, men en stor del af vores hemmeligskræmmeri er at vi begge har børn fra tidligere forhold og hvor vi stadig er venner med hans eks (som ved det) og min første eks, er min yngstes far ikke særligt samarbejdsvillig, og har før truet med at tilbageholde vores barn når han ikke har fået sin vilje.

Vi var til et arrangement i weekenden hvor der blev taget nogle rigtig gode billeder, men vi var nødt til at gemme dem væk pga vi ikke ved hvad min eks kunne finde på, men...

Hvor længe er vi nødt til at liste rundt som om vi gør noget forkert? Og hvordan kan vi/jeg evt. fortælle min eks det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2022

ErDuHerIkkeSnart

Du stiller to spørgsmål:

Hvor længe er vi nødt til at liste rundt som om vi gør noget forkert? Jamen det er I ikke nødt til. Det er aldrig rimeligt, at I har følt at I skulle. Og hvis du udsættes for trusler eller chikane fra nogen, herunder din ekskæreste, er det aldrig din opgave, at ændre adfærd. I sidste ende må han anmeldes.

Og hvordan kan vi/jeg evt. fortælle min eks det? Din ekskæreste har ingen krav på at vide hvad der foregår i dit liv. Heller ikke hvad angår dit kærlighedsliv. Så du kan vælge at fortælle ham noget, hvis du selv ønsker. Eller lade ham opdage det selv - og skulle han spørge, er du alene herre over hvor mange informationer du ønsker at dele med ham. 

Igen … hvis man er udsat for trusler og chikane, er det ikke en løsning at man selv tror man skal leve derefter. Hvis andre begår overgreb - psykisk eller fysisk - er det dem, som skal stoppes. 

Anmeld Citér

28. juni 2022

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du stiller to spørgsmål:

Hvor længe er vi nødt til at liste rundt som om vi gør noget forkert? Jamen det er I ikke nødt til. Det er aldrig rimeligt, at I har følt at I skulle. Og hvis du udsættes for trusler eller chikane fra nogen, herunder din ekskæreste, er det aldrig din opgave, at ændre adfærd. I sidste ende må han anmeldes.

Og hvordan kan vi/jeg evt. fortælle min eks det? Din ekskæreste har ingen krav på at vide hvad der foregår i dit liv. Heller ikke hvad angår dit kærlighedsliv. Så du kan vælge at fortælle ham noget, hvis du selv ønsker. Eller lade ham opdage det selv - og skulle han spørge, er du alene herre over hvor mange informationer du ønsker at dele med ham. 

Igen … hvis man er udsat for trusler og chikane, er det ikke en løsning at man selv tror man skal leve derefter. Hvis andre begår overgreb - psykisk eller fysisk - er det dem, som skal stoppes. 

Havde han "bare" været en ekskæreste havde jeg også været ligeglad med hvad han synes, men jeg vil gerne fortælle mine børn det på et tidspunkt, og har selv stået i den situation at mit ældste barn fortalte om 'fars kæreste' hvor jeg sagde at han da ikke havde en kæreste selvom han havde.

Anmeld Citér

28. juni 2022

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Havde han "bare" været en ekskæreste havde jeg også været ligeglad med hvad han synes, men jeg vil gerne fortælle mine børn det på et tidspunkt, og har selv stået i den situation at mit ældste barn fortalte om 'fars kæreste' hvor jeg sagde at han da ikke havde en kæreste selvom han havde.

Men kan du jo, når du fortæller dine børn det, sende en helt kort og tør besked:

“Jeg har idag fortalt børnene, at Hans og jeg er blevet kærester. Derfor får du også lige informationen. Mvh Anna”

Slut prut 

Anmeld Citér

28. juni 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du kan ikke lade dit liv diktere af en dum eks der opfører sig som en idiot når tingene ikke går hans vej. 

jeg ville slet ikke tale med ham om mine private forhold, men lade ham opdage det selv. Og hvad så, om jeres barn kommer og siger “mor har fået en kæreste” som han ikke lige kender til. Det er da ligemeget. Jeres barn kan jo se at den er god nok når din kæreste er tilstede  

jeg følte også jeg skulle fortælle min eks om det, når jeg fandt en ny.. det resulterede i at han kaldte mig grimme ting og generelt var enormt strid. Siden da, har jeg ikke involveret ham. Hverken da min daværende kæreste og jeg gik fra hinanden eller da jeg senere mødte min nuværende kæreste. 

Anmeld Citér

29. juni 2022

Kir

Jeg synes faktisk at man skal fortælle den anden forælder hvis man kommer i et mere seriøst forhold. For det handler om hvem børnene kommer til at omgås, og der ville jeg selv som forælder gerne vide det.

Jeg kan godt se at det er udfordrende når man har en eks man ikke samarbejder særlig godt med og som opfører sig som din eks gør. Hvis barnet har mødt din kæreste, så synes jeg ikke I skal holde det hemmeligt mere. Det er ikke ok at I ikke kan nyde hinanden og være åbne om jeres forhold fordi han er en idiot. Om det så er bedst at fortælle ham det eller lade ham opdage det selv, det ved du nok bedst. Synes faktisk det forslag til en sms en anden skriver kunne være fint. Det indbyder ikke til diskussion. Og det synes jeg du skal gøre klart, at det ikke er noget han skal blande sig i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.