Et stort valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2022

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg besluttede sammen, at jeg stoppede på p-piller i går. Jeg er i midten af 20’erne, og starter på min drømmelæreplads om kort tid. Det er et kæmpe ønske at få en baby, men jeg er bange for at skuffe min kommende læreplads. Jeg er meget pligtopfyldende, og planen om at få børn var nu, eller når jeg var færdiguddannet. Min kæreste er snart 30 år, og vil hellere ikke vente for længe, men han presser heller ikke på. Jeg er bange for at skuffe min læreplads, hvis jeg skulle blive gravid, men jeg er også bange for at skuffe kommende arbejdsplads velvidende om, at jeg forsøger at blive gravid. Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2022

Anonym

Jeg kan sagtens forstå dine tanker men er der noget jeg har lært, så er det at du aldrig skal gå på kompromis med dit privatliv pga. En arbejdsplads. De kommer ikke og takker dig. Du ved ikke hvornår du bliver gravid. Det kan være i første cyklus eller 12. Eller det kan være i ender i fertilitetsbehandling. Det ved ingen på forhånd og så er det altså surt at have "spildt tid" pga. Et arbejde. Har selv tænkt som du og også ventet med projekt baby pga. Jobs men det er ikke dét værd. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Anonym

Jeg startede nyt job som chef og blev gravid en måned inde i det nye arbejde. Vi ville ikke sætte vores drøm på pause som vi havde kæmpet for i 2 år.

Jeg fortalte det da jer var 6 uger henne fordi jeg havde der dårligt, til min nærmeste chef og der var ingen ting udover et tillykke.

Jeg har været sygemeldt næsten hele tiden og de har taget det så pænt, jeg ville sige go for it. I bliver jo hellere ikke yngre og man ved aldrig hvor længe man skal bruge 

Anmeld Citér

27. juni 2022

KoFy

Det er meget sympatisk af dig at tænke på både læreplads og kommende arbejdsplads. Men i dette tilfælde er det altså helt i orden at være ‘egoistisk’, for du skal tænke på dig selv og din familie.

Anmeld Citér

27. juni 2022

Mrs.

Der findes aldrig et “perfekt” tidspunkt at få barn.. 

lærepladser og arbejdspladser er for det meste meget overbærende og glade på ens vegne. En kvinde i din alder ved de jo godt der er en risiko for bliver gravid

Anmeld Citér

27. juni 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå dine tanker men er der noget jeg har lært, så er det at du aldrig skal gå på kompromis med dit privatliv pga. En arbejdsplads. De kommer ikke og takker dig. Du ved ikke hvornår du bliver gravid. Det kan være i første cyklus eller 12. Eller det kan være i ender i fertilitetsbehandling. Det ved ingen på forhånd og så er det altså surt at have "spildt tid" pga. Et arbejde. Har selv tænkt som du og også ventet med projekt baby pga. Jobs men det er ikke dét værd. 

Det giver super meget mening! Synes dette forum er fantastisk, hvis man har behov for at sparre med andre. Tak for dit svar. :-)

Anmeld Citér

27. juni 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg startede nyt job som chef og blev gravid en måned inde i det nye arbejde. Vi ville ikke sætte vores drøm på pause som vi havde kæmpet for i 2 år.

Jeg fortalte det da jer var 6 uger henne fordi jeg havde der dårligt, til min nærmeste chef og der var ingen ting udover et tillykke.

Jeg har været sygemeldt næsten hele tiden og de har taget det så pænt, jeg ville sige go for it. I bliver jo hellere ikke yngre og man ved aldrig hvor længe man skal bruge 

Hvor er jeg glad for, at de tog det pænt! :-) 
Det er nemlig det. Tak

Anmeld Citér

27. juni 2022

Anonym trådstarter

KoFy skriver:

Det er meget sympatisk af dig at tænke på både læreplads og kommende arbejdsplads. Men i dette tilfælde er det altså helt i orden at være ‘egoistisk’, for du skal tænke på dig selv og din familie.

Ja, og derfor tog jeg også beslutningen om at være “egoistisk”. Alligevel rart lige at høre ad herinde, selvom at det selvfølgelig er min egen beslutning. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Der findes aldrig et “perfekt” tidspunkt at få barn.. 

lærepladser og arbejdspladser er for det meste meget overbærende og glade på ens vegne. En kvinde i din alder ved de jo godt der er en risiko for bliver gravid

Nemlig, man kan vel altid finde “et eller andet” som gør, at der aldrig er et perfekt tidspunkt. Ja, de ved også fra min ansøgning, at jeg har en partner.  
Og der kan jo gå alt fra måneder til år. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym

Helt enig i hvad de andre skriver. 

Fik selv nyt arbejde i januar, ca. halvanden måned senere stod jeg med en positiv test. Vi havde forsøgt i 2 år, og mistet 3 gange lige efter hinanden undervejs. Blev sygemeldt i 2,5 uge ca. pga. Hyperemesis (som jeg stadig har, men er tilbage på arbejde). Min oplevelse er, at mit arbejde har haft fuld forståelse, og har kun fået lykønskninger

Jeg synes bestemt I skal følge drømmen om at få et barn/børn! Ønsker jer al held og lykke, og håber det snart lykkedes for jer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.