Puha kender i det? Min mors kæreste gennem rigtig mange år, er pludselig blevet terminal syg, med et monster af en kraft tumor i hjernen, der bare tager livet af ham, inden vi når at få set os om.
D 1/4 holdet vi vores ældste datters konfirmation, hvor han lige var nyoprettet i skulder 4 dage før. Han var lige lidt usikker på benene, men ellers var der ik noget at mærke.
3 dage sener kan han pludselig næsten ik gå på højre ben, og min mor blir bange for om han har haft en blodprop. Herefter bliver han indlagt på sygehuset, til alle mulige undersøgelser osv. Viser sig gan har en kæmpe stor tumor, på størrelse med en tennisbold, lige omkring venstre side af hjernen.
Han kommer på aflastning, på et plejehjem, hvor min mor siden har været og sovet, med undtagelse af få dage, hvor hin lige har været hjemme, og slappe lidt af, mens hans egne fantastiske børn, har været hos ham.
Han sidder nu i kørestol og kan næsten ingenting selv, og evnen til at snakke, forsvinder lige så stille.
I går fik han at vide, at han er blevet godkendt til hospis, så i dag ska han flytte ned på anker fjord, som sku være helt fantastisk.
Han er jo mega bange og dybt ulykkelig. Min mor er knust over, at ska miste endnu en mand, hans egne børn er fantastiske, og er omkring så meget det overhovedet er muligt. De er total fest og godt humør, hvilket han elsker. Vi er der også så meget vi overhovedet ka være.
Vores børn på 10 og 13, kender ik anden morfar end ham, og de er self meget påvirket af det hele også. Vi er gode til at snakke om det hele, og sørger for at det blir forklaret på måder så de forstår det.
Vi regner med at tage derned på fredag, når ungerne får fri, så de ka nå at se gam, for måske sidste gang, og få sagt hvor meget han betyder for os, og for vores unger.
Han er kun 68 år. Det er alt for tidligt.
Min Far døde da han var 68, og nu ska min mor miste en mand igen.
Virker altså ik helt rimeligt!! Hun er 66. De sku ha haft mange år, sammen endnu.
Så det jeg bare vil med mit lille skriv, er at sige
HUSK NU AT FORTÆLLE FOLK HVA DE BETYDER FOR JER. NYD JERES FORÆLDRE OG BEDSTE FORÆLDRE, MENS DE ER HER. SKAB GODE MINDER, MENS TID ER!