Min mand er steril men vi blev gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.305 visninger
12 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2022

Anonym trådstarter

Hej. 
jeg undrer mig meget. 
Jeg har pcos, og min mand har på 3 sædprøver kun lagt 1 prøve med sædceller i og der var så få at de kaldte det stærkt nedsat sædkvalitet. Lægen siger at i teorien er han steril, han burde ikke kunne få børn. 
Og dog, sidder jeg med vores datter på 3 uger i armene. 
Hvordan kan læger sige sådan, og så kan det ske alligevel? 

han har netop fået taget en ny prøve samt testosteron niveau og 0 sædceller og alt for lavt testosteron niveau = steril. Lægen var så fræk, at spørge om han skulle hjælpe med at teste om vores datter virkelig er hans datter! 
nøj hvor det gør mig rasende! Ville aldrig være min mand utro, og hun ER hans datter. 
Blev så vred, at jeg sagde hvis det er et problem tager vi selv og køber en test så han kan få vished - men det vil han ikke, han siger han godt ved det er hans (og det er ret tydeligt også hun ligner sin far). 
synes det er så uartigt af lægen! 
Er det mig der er galt på den? 

derudover, har andre oplevet at få afvide det er en umulighed at få børn og alligevel fået?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hej. 
jeg undrer mig meget. 
Jeg har pcos, og min mand har på 3 sædprøver kun lagt 1 prøve med sædceller i og der var så få at de kaldte det stærkt nedsat sædkvalitet. Lægen siger at i teorien er han steril, han burde ikke kunne få børn. 

han har netop fået taget en ny prøve samt testosteron niveau og 0 sædceller og alt for lavt testosteron niveau = steril. Lægen var så fræk, at spørge om han skulle hjælpe med at teste om vores datter virkelig er hans datter! 
nøj hvor det gør mig rasende! Ville aldrig være min mand utro, og hun ER hans datter. 
Blev så vred, at jeg sagde hvis det er et problem tager vi selv og køber en test så han kan få vished - men det vil han ikke, han siger han godt ved det er hans (og det er ret tydeligt også hun ligner sin far). 

derudover, har andre oplevet at få afvide det er en umulighed at få børn og alligevel fået?

Har ikke selv oplevet det. Men hold da kæft hvor var jeg også blevet arrig hvis en læge kom med sådan en stikpille om utroskab ! Dybt uprofessionelt

Anmeld Citér

19. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Udover lægen, så er det jo en solstrålehistorie  

stort tillykke med jeres datter! 

Anmeld Citér

19. juni 2022

Anonym trådstarter

Ckj - tak vi er også meget lykkelige for vores lille mirakel  

men ja den læge der.. synes godt nok det er uartigt! Bliver vred både på min datters vegne og mine egne vegne.. er glad for min mand slet ikke vil have “bevis” og ved det er hans datter. 
men føler lidt at nu skal den test tages for at få fjernet den ide lægen har plantet i hans hovede samt For at “rense” mit navn!? Vil ikke have den slags på mig! Elsker min mand så højt, kunne aldrig gøre sådan mod ham

Anmeld Citér

19. juni 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej. 
jeg undrer mig meget. 

Uproffessionel læge, øv! Jeg tror de ofte har utrolig svært ved at acceptere at naturen nogle gange er uforudsigelig og at videnskaben ikke er ufejlbarlig.

min eks har fået tre børn naturligt, og en med mikroinsimination. Han har flere gange over årene fået at vide, at han har 0 change for at få et barn naturligt. Han fik også undersøgt generne og fik at vide at han havde nedarvet et gen fra fædrene side der nedsætter sædkvaliteten. Hans far fik 7 børn, alle hans brødre, fætre osv. har børn… men lægen insiserede alligevel på at det her gen var fremherskende i den mandlige side af familien og at hans sønner vil have 80% chanche for at arve det.

så i er ikke de eneste mirakler sker for:-)

tillykke!

Anmeld Citér

19. juni 2022

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Uproffessionel læge, øv! Jeg tror de ofte har utrolig svært ved at acceptere at naturen nogle gange er uforudsigelig og at videnskaben ikke er ufejlbarlig.

min eks har fået tre børn naturligt, og en med mikroinsimination. Han har flere gange over årene fået at vide, at han har 0 change for at få et barn naturligt. Han fik også undersøgt generne og fik at vide at han havde nedarvet et gen fra fædrene side der nedsætter sædkvaliteten. Hans far fik 7 børn, alle hans brødre, fætre osv. har børn… men lægen insiserede alligevel på at det her gen var fremherskende i den mandlige side af familien og at hans sønner vil have 80% chanche for at arve det.

så i er ikke de eneste mirakler sker for:-)

tillykke!

Hvor er det dejligt at høre! 

Er bare så tarveligt at nogen læger skal være sådan.. nogengange er det bare meant to be at der skal komme en lille en.. 

Og tak

Anmeld Citér

19. juni 2022

Girafmor

Jeg ville nok også få den taget - og sige til lægen at du forventer en undskyldning og en ordenlig udredning på hvordan det kan lade sig gøre bagefter! Det er sådan set også dit liv, og I har jo ikke kunnet regne med hvad de siger..

Så kan det vel være han pakker sammen.
Forstår godt du føler dig angrebet (men lægen forstår det jo objektivt ikke, oddsene har jo virkelig været imod jer).

Tillykke med miraklet!

Anmeld Citér

20. juni 2022

Anonym

Min kæreste og jeg var i fertilitetsbehandling et halvt år netop pga at han fik af vide sædkvaliteten var så dårlig, at det på ingen måde kunne lade sig gøre naturligt. Vi valgte privat klinik og betalte selv en masse penge for hurtigere at komme i gang.

Han har ligeledes et barn i forvejen der er IVF pga samme problematik.

Jeg sidder nu og er 14 uger gravid som skete naturligt mellem skift af fertilitetsklinik.

Jeg har også den største trang til at kontakte den klinik der kom med den første udmelding. Føler totalt det bare har været en penge maskine for dem.

Min graviditet er også et mirakel! Men som jer sidder vi også tilbage med mange ubesvarede spørgsmål

Anmeld Citér

20. juni 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej. 
jeg undrer mig meget. 

Vi har 3 børn hvoraf vi fik noget hjælp hos gynækolog til den første og fik af vide at vi ikke ville kunne selv uden hjælp..

men det er der så kommet 2 børn ud af alligevel...

den sidste er endda udfra 1 gang vi glemte beskyttelse og jeg stod med en positiv test 3 dage før jeg skulle steriliseres...

vores er hhv 10, 1, og 3...

Anmeld Citér

20. juni 2022

Anonym trådstarter

Girafmor skriver:

Jeg ville nok også få den taget - og sige til lægen at du forventer en undskyldning og en ordenlig udredning på hvordan det kan lade sig gøre bagefter! Det er sådan set også dit liv, og I har jo ikke kunnet regne med hvad de siger..

Så kan det vel være han pakker sammen.
Forstår godt du føler dig angrebet (men lægen forstår det jo objektivt ikke, oddsene har jo virkelig været imod jer).

Tillykke med miraklet!

Jeg har talt med min mand om det, at jeg gerne ville have den taget simpelthen fordi jeg ikke vil have det på mig. Men min mand nægter en test. Han siger han ved hun er hans og at jeg aldrig ville være utro, så han holder på han slet ikke har behov for sådan en test. 
Må jo prise mig lykkelig for at have en fantastisk mand som ham

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.