Søger bage eksperter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.384 visninger
14 svar
12 synes godt om
18. juni 2022

AnoMor

Igår ville jeg lave en jordbær cheesecake. I opskriften står der at der skal bruges 3 dl jordbærsaft (koncentreret). 

hvad ville i købe? For i selve opskriften står der intet om at man skal lave saften selv. Så jeg købte da bare jordbær saftevand. (I ved det der man selv blander med vand)  

Da det er blandet med husblas så er det hældt på kagen og her til morgen er alt geléen størknet som det skulle problemer er bare det er rendt lige gennem kagen og ud i hele køleskabet. 

hvordan får man den til at blive ovenpå kagen ? Jeg hældte det over da det var nedkølet til 25 grader ca 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
AnoMor skriver:

Igår ville jeg lave en jordbær cheesecake. I opskriften står der at der skal bruges 3 dl jordbærsaft (koncentreret). 

hvad ville i købe? For i selve opskriften står der intet om at man skal lave saften selv. Så jeg købte da bare jordbær saftevand. (I ved det der man selv blander med vand)  

Da det er blandet med husblas så er det hældt på kagen og her til morgen er alt geléen størknet som det skulle problemer er bare det er rendt lige gennem kagen og ud i hele køleskabet. 

hvordan får man den til at blive ovenpå kagen ? Jeg hældte det over da det var nedkølet til 25 grader ca 

Nu er jeg slet ikke ekspert i bagning, overhovedet, det skal lige siges

Men har saftet måske været for tyndt, ifht koncentrat, som måske er tykkere?

Anmeld Citér

18. juni 2022

AnoMor

Mom skriver:

Nu er jeg slet ikke ekspert i bagning, overhovedet, det skal lige siges

Men har saftet måske været for tyndt, ifht koncentrat, som måske er tykkere?

Hmm godt spørgsmål. Men på flasken stod der bare “jordbærsaft, koncentreret” så derfor tænkte jeg at det må være fint.

Anmeld Citér

18. juni 2022

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Hvor saft skulle du bruge og hvor meget husblas? 

Var kagen 100% kold inden du hældte geléen  på? Måske har geléen alligevel være lidt for varm. 

Anmeld Citér

18. juni 2022

AnoMor

Babyklar87 skriver:

Hvor saft skulle du bruge og hvor meget husblas? 

Var kagen 100% kold inden du hældte geléen  på? Måske har geléen alligevel være lidt for varm. 

Dette er hvad der står i opskriften. 

kagen var 100% kold. Den havde stået på køl i flere timer inden. 

og ifølge opskriften skulle det hældes over når det var næsten stuetemperatur. Det var 25 grader da jeg hældte det over. 
men det er løbet ned langt kanterne ug ud gennem bunden af springformen. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. juni 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at det er springformen, som har været problemet, og ik selv kagen, eller gelen.

Når jeg laver cheescake, plejer jeg at putte bagepapir i, da jeg før har oplevet at selve springformen, ik har holdt helt tæt. Bare en tanke �� vh Stine 

Anmeld Citér

18. juni 2022

AnoMor

StineW79 skriver:

Tænker at det er springformen, som har været problemet, og ik selv kagen, eller gelen.

Når jeg laver cheescake, plejer jeg at putte bagepapir i, da jeg før har oplevet at selve springformen, ik har holdt helt tæt. Bare en tanke �� vh Stine 

Det havde jeg også. Altså bagepapir i af springformen. Det stod der nemlig i opskriften at der skulle. 

og havde også lagerplads rundt i kanten som der også stod. 

forstår slet ikk hvad der er gået galt. For lyder da som om jeg har gjort det rigtigt 

Anmeld Citér

18. juni 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79
AnoMor skriver:

Det havde jeg også. Altså bagepapir i af springformen. Det stod der nemlig i opskriften at der skulle. 

og havde også lagerplads rundt i kanten som der også stod. 

forstår slet ikk hvad der er gået galt. For lyder da som om jeg har gjort det rigtigt 

Humm ja det ka jeg ik lige overskue, hvorfor det så er løbet helt igennem/ved siden af.

Havde du bagepapir i hele springformen, eller kun i bunden? Vh Stine 

Anmeld Citér

18. juni 2022

AnoMor

StineW79 skriver:

Humm ja det ka jeg ik lige overskue, hvorfor det så er løbet helt igennem/ved siden af.

I hele formen. Sådan her. Så bagepapiret sidder fast i selve rillen og klippede ikke det resterende af. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. juni 2022

AnoMor

StineW79 skriver:

Men nu prøvede jeg lige antage bagepapiret ud igen og sætte bunden i og fylde vand i. Og vandet løber ud fra bunden. Så måske at formen bare er skæv ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.