Graviditetsdiabetes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2022

Møf

Hej,

Der blev i dag fundet sukker i min urin. Min læge sagde, at det sikkert ikke er noget, men der skal være en udredning.

Er der nogen, som har erfaringer med, at der blev fundet sukker i deres urin under graviditeten, men at de ikke havde graviditetsdiabetes?

PS jeg er 32+6 i dag.

Mvh en bekymret og trist type

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2022

fehår

Jeg havde sukker i min urin i uge 30 denne graviditet. Der havde jeg allerede været til glucosebelastning, men blev sendt til en mere. Mit blodsukker lå fint ved glucosebelastningen. 

Efter aftale med jordemoder stixer jeg min urin et par gange om ugen derhjemme, fordi jeg længe har været nervøs omkring graviditetsbetingetsukkersyge. Der har ikke været sukker i min urin siden, og det er 6 uger siden nu.

I mit tilfælde havde jeg drukket et glas æblejuice kort inden urinprøven med sukker i. Jordemoder mente, det var forklaringen. Havde du eventuelt drukket noget sukkerholdigt inden?

Anmeld Citér

18. juni 2022

Møf

Jeg havde sukker i min urin i uge 30 denne graviditet. Der havde jeg allerede været til glucosebelastning, men blev sendt til en mere. Mit blodsukker lå fint ved glucosebelastningen. 

Efter aftale med jordemoder stixer jeg min urin et par gange om ugen derhjemme, fordi jeg længe har været nervøs omkring graviditetsbetingetsukkersyge. Der har ikke været sukker i min urin siden, og det er 6 uger siden nu.

I mit tilfælde havde jeg drukket et glas æblejuice kort inden urinprøven med sukker i. Jordemoder mente, det var forklaringen. Havde du eventuelt drukket noget sukkerholdigt inden?

Tak for svar, og skønt at du ikke havde graviditetsdiabetes!

Inden urinprøven havde jeg spist en stor portion Coco pops (hvor mælken endte med at blive kakao, som jeg drak). Måske kan det have påvirket sukkerbalancen i urinen? 

Anmeld Citér

18. juni 2022

fehår

Tak for svar, og skønt at du ikke havde graviditetsdiabetes!

Inden urinprøven havde jeg spist en stor portion Coco pops (hvor mælken endte med at blive kakao, som jeg drak). Måske kan det have påvirket sukkerbalancen i urinen? 

Det kan det godt, og lad os håbe, det er grunden  

Du bliver sendt til glucosebelastning, og så finder du ud af det med sikkerhed. Jeg har prøvet glucosebelastning mange gange nu, og det er lidt irriterende og kedeligt, men ellers er det slet ikke slemt. Bare husk at booke din tid tidligt om morgenen, og så pak en madpakke, som du kan spise, så snart undersøgelsen er overstået. De fleste steder får man svar på undersøgelsen hurtigt. Jeg har kunnet se svaret på sundhed.dk et par timer efter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.