Kan det forhindre graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juni 2022

Anonym trådstarter

Hejsa.

Jeg har en meget regelmæssig cyklus, 28-29 dage. Dog er det også regelmæssig i den forstand, at jeg som regel pletbløder næsten en uge før menstruation. Det er ikke et konstant flow, men der kan være et par timer med enten brunt udflåd eller frisk blødning og så pludselig være væk et par timer igen. Det er sådan indtil menstruation starter, og selvfølgelig igen når det 'drypper af' en dag eller to efter.

Er det normalt eller har jeg grund til at tage til lægen, nu hvor det er en regelmæssig ting jeg har? Og er der nogen der ved, om det kan forringe chancerne for graviditet med den pletblødning inden menstruation??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2022

Anonym

Hvis du er nervøs så kontakt din læge. Når det omhandler dit helbred så altid lægen og ikke diverse forums. Fordi nogen oplever det samme og der intet er galt, så er der jo ikke sikkert at det er sådan i din sammenhæng

Anmeld Citér

15. juni 2022

Anonym trådstarter

Har også tænkt mig at kontakte lægen, ville bare høre om der er andre der oplever det samme mønster

Anmeld Citér

15. juni 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa.

Jeg har en meget regelmæssig cyklus, 28-29 dage. Dog er det også regelmæssig i den forstand, at jeg som regel pletbløder næsten en uge før menstruation. Det er ikke et konstant flow, men der kan være et par timer med enten brunt udflåd eller frisk blødning og så pludselig være væk et par timer igen. Det er sådan indtil menstruation starter, og selvfølgelig igen når det 'drypper af' en dag eller to efter.

Er det normalt eller har jeg grund til at tage til lægen, nu hvor det er en regelmæssig ting jeg har? Og er der nogen der ved, om det kan forringe chancerne for graviditet med den pletblødning inden menstruation??

Hvis du aktivt prøver at blive gravid, så er det meget normalt, at hjernen smadrer "jeg plejer". Jeg har det samme tegn på mens, som dig, og i projekt lillesøster (som tog lidt for lang tid) kom de symptomer også forsinkede, udeblev osv., så jeg ville ikke være nervøs. Din hjerne kan virkelig lege med din krop, når du prøver aktivt og ønsker graviditet. Faktisk er pletblødning op til mens de fleste steder på nettet beskrevet som en blødningsforstyrrelse og ikke normalen.

Anmeld Citér

15. juni 2022

Anonym trådstarter

Ja okay, jeg er også midt i eksamenstid samtidig så mon ikke det bare har været det sidste halve år min krop har været presset og derfor har nogle hormonforstyrrelser. Hvis ikke det er graviditet denne gang, tror jeg at jeg kontakter lægen bare for at få tjekket om alt er som det skal være, eller om der kan findes grunde til det. Det er heller ikke skide sjovt at pletbløde hele tiden

Anmeld Citér

16. juni 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa.

Jeg ville helt sikkert kontakte lægen. Det kunne godt lyde som om hormonerne ikke er optimale, f.eks. kan lavt progesteronnivau resultere i pletblødninger ud over 1-2 dage før mens og det kan gøre det sværere at blive gravid. Ikke at jeg siger det er tilfældet hos dig, jeg er ikke læge, men alt efter hvad årsagen er, så ja, så kan det påvirke dine chancer for graviditet. Pøj pøj med det.

Anmeld Citér

17. juni 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville helt sikkert kontakte lægen. Det kunne godt lyde som om hormonerne ikke er optimale, f.eks. kan lavt progesteronnivau resultere i pletblødninger ud over 1-2 dage før mens og det kan gøre det sværere at blive gravid. Ikke at jeg siger det er tilfældet hos dig, jeg er ikke læge, men alt efter hvad årsagen er, så ja, så kan det påvirke dine chancer for graviditet. Pøj pøj med det.

Min mens er kommet på klokkeslaget i dag, så i det i mindste har jeg styr på min cyklus og ved at min ægløsningsberegning er rigtig

Men jeg tager kontakt til min læge, og jeg snakkede med kæresten om det, han var enig og ville enda selv tage fat i sin egen læge for at sikre at det ikke var ham, den var galt med (vi prøver at blive gravid) så dejligt at høre han er lige så meget all in som jeg er. Han sagde at meget pres lå på mig med symptomer, tests og alle de tanker man går med, så det var det mindste han kunne gøre, så skønt altså!

Anmeld Citér

17. juni 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg havde det også. Havde ikke problemer med at blive gravid men jeg var også lidt nervøs over det i den tid vi prøvede 

Anmeld Citér

18. juni 2022

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Jeg havde det også. Havde ikke problemer med at blive gravid men jeg var også lidt nervøs over det i den tid vi prøvede 

Dejligt at høre, tak for det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.