Kan man tillade sig dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
9 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2022

Anonym trådstarter

I min søns institution er der for tiden en del sygemeldingen blandt personalet. To voksne fra vuggestuen har været væk længe, vi ved intet andet end at de er sygemeldte. Jeg og min søn savner dem helt vildt ; deres engagement i børnene, kreativitet og dejlige positive tilgang til det hele. De mangler SÅ meget i hverdagen og jeg er mega ked af det på deres vegne.

Kan man tillade sig som forældre at skrive en hilsen til dem i aula? Eller vil det måske være stressende? Måske læser de det slet ikke... Men jeg har meget lyst til at skrive til dem at de er savnede og at vi håber at vi får dem at se igen. Kan man det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2022

Anonym

De gange hvor vi har oplevet det har jeg skrevet rundt til de andre forældre på aula og foreslået at vi ville sende en blomst med en hilsen samlet og det har fungeret fint. Hvis jeg ikke har kunnet finde deres adresse på nettet har lederen dog været nødt til at spørge vedkommende om hun måtte udlevere adressen først. Jeg ved ikke om jeg ville skrive på aula. Det kan være at det ligger et pres for er svar eller at de får dårlige samvittighed over at være væk. Men ja det er jo nok også kulturen fra sted til sted som spiller ind. 

Anmeld Citér

4. juni 2022

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg arbejder på en skole og hvis jeg var sygemeldt i en længere periode ville jeg bestemt blive glad for en sød hilsen. 

Anmeld Citér

4. juni 2022

Panther

Profilbillede for Panther

Nej, det synes jeg er upassende. I ved ikke hvorfor de er fraværende, og om det føles ubehageligt for dem at få en presbold på Aula. Hvis noget så den med blomsterne via ledelsen - der evt kan stoppe det hvis de (der kender baghistorien) synes det er upassende. Og et kort der på ingen måde er en slags “kommer du ikke snart tilbage”-rykker.

Anmeld Citér

4. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

I min søns institution er der for tiden en del sygemeldingen blandt personalet. To voksne fra vuggestuen har været væk længe, vi ved intet andet end at de er sygemeldte. Jeg og min søn savner dem helt vildt ; deres engagement i børnene, kreativitet og dejlige positive tilgang til det hele. De mangler SÅ meget i hverdagen og jeg er mega ked af det på deres vegne.

Kan man tillade sig som forældre at skrive en hilsen til dem i aula? Eller vil det måske være stressende? Måske læser de det slet ikke... Men jeg har meget lyst til at skrive til dem at de er savnede og at vi håber at vi får dem at se igen. Kan man det?

Jeg ville vende det med lederen at du gerne vil sende eller skrive noget, og så kan de hjælpe med guide(sådan at man ikke skriver noget forkert.)

Jeg synes tanken er super sød, men ja I ved ikke hvor de er sygemeldte.

Anmeld Citér

4. juni 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil gerne understrege jeg synes det er en sød ide hvis det var mig som stod i denne situation vil jeg vende den med lederen først Så jeg var sikker på at det jeg gjorde var rigtigt ikke så meget fordi jeg var bange for at modtagerne ikke vil blive glad men der kan jo være mange grunde til det er sygemeldt

Anmeld Citér

4. juni 2022

Soonmom

Jeg ville ikke gøre det, der kan være mange årsager til sygemelding og uanset så tænker jeg ikke de tjekker aula hvis de er sygemeldt.

Anmeld Citér

4. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville blive glad, hvis jeg var sygemeldt med et brækket ben eller pga. en operation for en harmløs tilstand. Jeg ville blive urolig og føle mig presset, sikkert også få dårlig samvittighed, hvis jeg havde stress eller en depression. Jeg ville blive ked af det, hvis jeg var i et cancerforløb og ikke vidste, om jeg var i live om et halvt år og nogensinde kom i arbejde igen. - Tror jeg. 
Pointen er, at når du ikke ved, hvad sygemeldingen skyldes, kan de gode intentioner gøre ondt på modtageren. Og umiddelbart tænker jeg, at I ville have fået besked, hvis der fx var tale om en sprængt akillessene og nogenlunde vished om varigheden af sygemeldingen. 

Anmeld Citér

5. juni 2022

esioul

Anonym skriver:

Jeg tænker ikke aula bliver Tjekket under en sygemelding. Det ville jeg ihvertfald ikke gøre. 

Anmeld Citér

5. juni 2022

Soonmom

Jeg ville blive glad, hvis jeg var sygemeldt med et brækket ben eller pga. en operation for en harmløs tilstand. Jeg ville blive urolig og føle mig presset, sikkert også få dårlig samvittighed, hvis jeg havde stress eller en depression. Jeg ville blive ked af det, hvis jeg var i et cancerforløb og ikke vidste, om jeg var i live om et halvt år og nogensinde kom i arbejde igen. - Tror jeg. 
Pointen er, at når du ikke ved, hvad sygemeldingen skyldes, kan de gode intentioner gøre ondt på modtageren. Og umiddelbart tænker jeg, at I ville have fået besked, hvis der fx var tale om en sprængt akillessene og nogenlunde vished om varigheden af sygemeldingen. 

Helt enig 

Dog ikke I at det nødvendigvis ville blive meldt ud til forældrene hvis det var et brækket ben for forældrene har altså ikke krav på at vide hvorfor en person er sygemeldt, vi får aldrig at vide hvorfor over hvor vores børn går. I min egen institution kommer det an på hvem og hvorfor og om personen ønsker det meldt ud til forældrene , for det meste lyder det også bare at x er sygemeldt på ubestemt tid eller x er sygemeldt men forventes at være tilbage om 14 dage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.