Hvornår nr 2…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.416 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2022

Anonym trådstarter

Hej 

vi går med overvejelser omkring nr 2, men vores første er kun 9 mdr. 

På den ene side vil det (vel) være dejligt at få den næste og sidste nu hvor man ikke har vænnet sig til at de kan meget selv. 
På den anden side forstiller jeg mig at det er et frygteligt hårdt arbejde at have to små så tæt på hinanden. 

Hvad er jeres erfaringer. (Ved godt familier er forskellige). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2022

MorTilToFantastiskeBørn

Vi har 20 måneder imellem vores og det har været fantastisk! På den anden side vil jeg på ingen måde anbefale færre måneder, for det er også hårdt arbejde! Og jo ældre den store er, jo nemmere er det. Men altså vi har elsket de 20 måneder imellem ❤️

Anmeld Citér

3. juni 2022

Måskemor

Vi har 2,11 år imellem og det har været rigtig godt. Den store kan lege lidt selv, underholdes lidt med skærm hvis det brænder på, og begynder at forstå (i det små) at den lille lige skal pusles osv. Derudover er det en fordel, at det kun er eet barn der vågner om natten. 

Hvis jeg kun skulle have to, ville jeg vælge 3-4 år imellem så der var god tid til at nyde dem begge uden at det bliver alt for hårdt.

Nu er de 6 og 3, og leger sammen. Vi får tre år imellem igen når baby kommer om få måneder.

Anmeld Citér

4. juni 2022

HapsHapsHaps

Der er 2 år og 3 måneder i mellem vores. Kunne jeg vælge om ville jeg vente lidt med nr 2... Jeg synes det er sindssygt hårdt, men egentlig mest fordi jeg "savner" mine store dreng så meget efter lillesøster er kommet. Simpelthen fordi jeg ikke har ligeså mange muligheder for at forkusere på ham. Det er stadig hårdt nu hvor baby er 8 måneder, og føler stadig ofte at jeg ikke kan give dem begge alt det de fortjener.

Så set i bakspejlet skulle jeg ikke have haft så travlt, men selvfølgelig kan jeg ikke forestille mig at undvære min datter, og hun og storebror har et helt specielt bånd til hinanden

Anmeld Citér

4. juni 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej 

vi går med overvejelser omkring nr 2, men vores første er kun 9 mdr. 

På den ene side vil det (vel) være dejligt at få den næste og sidste nu hvor man ikke har vænnet sig til at de kan meget selv. 
På den anden side forstiller jeg mig at det er et frygteligt hårdt arbejde at have to små så tæt på hinanden. 

Hvad er jeres erfaringer. (Ved godt familier er forskellige). 

Vi har 6 år mellem vores piger. Ikke selvvalgt. Men det har på mange måder været fantastisk med aldersforskellen. På andre måder har det været øv og virkelig(!!!) hårdt at starte forfra igen. 
Vi ville have ønsket vores nr 2 omkring 3-4 år efter nr 1. Men skæbnen ville at der gik lang tid imellem dem. Vores store pige har været en god hjælp, en god storesøster og hvor har det været rart ikke at skulle hjælpe hende så meget når nu nr 2 havde flere komplikationer. Bl.a. indlagt den første uge på neo, livløs ved fødsel, skrigeri og køresyge, børneeksem og generelt meget sygdom. 
Men det er hårdt at starte forfra når det faktisk var ved at blive nemt. De har heller ikke/får ikke det samme forhold som søskende med kortere aldersforskel. Men det fungerer jo. 

Anmeld Citér

4. juni 2022

Kipper

Profilbillede for Kipper

Jeg tror simpelthen du/I må må mærke efter hvornår I selv er klar og ikke gå efter en specifikt aldersforskel. Det er så forskelligt i hver familie og med de børn man har og deres personlighed. Vi har lige kan 2 år mellem vores drenge, og jeg må indrømme det første år var et af værste år nogensinde. Den lille græd rigtig meget og sov 20 min. af gangen (hele døgnet) jeg var fuldstændig ødelagt både af søvnmangel og savn efter den store. Heldigvis er/var storebror en virkelig rolig og mild dreng, som ikke lod sig påvirke og elskede sin lillebror uanset hvad. Efter det første hårde år, har det bare været fantastisk. Lillebror blev også en utrolig mild og sød dreng ( der nu sov ) og drengene er allerbedste venner. i dag er de 13 og 15 og er stadig helt vildt tætte. De dyrker de samme interesser og i weekender og på ferier osv. er de altid sammen og elsker hinanden utrolig højt. Den korte aldersforskel gør måske noget, men deres personligheder passer også godt sammen, og ja deres interesser og evner går også så fint i spænd.  Det første år ville jeg sige aldrig aldrig få børn så tæt på hinanden, men i dag er jeg utrolig taknemmlig for det, men det kan jo sagtens være, fordi drengene er så fantastiske sammen, og det havde de måske også været, hvis der havde været længere mellem dem, netop pga. deres personligheder.  Men i bund og grund ved man jo ikke hvilke barn/børn man får, så det vigtigste er at man har overskuddet i familien. 

Anmeld Citér

4. juni 2022

Anonym

Vi har 20 måneder imellem vores drenge og jeg ville end ikke anbefale det til min værste fjende. Det har været så sindssygt hårdt for os som familie og for parforholdet. 

Anmeld Citér

4. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi har 3,5 og 4,5 mellem vores tre ��så altså næsten 8 mellem yngste og ældste 

Anmeld Citér

4. juni 2022

Anonym

Jeg har 2 år og 2 mdr mellem mine piger. Modsat andre synes jeg ikke det har været hårdt efter den yngste kom til. Men graviditeten! Nøj det var trægt. Jeg var så syg med opkast at jeg kun kunne ligge på sofaen de første mange måneder.

Venter nr 3 nu og denne gang var det et krav fra min side at den yngste mindst skulle være 3 år før jeg blev gravid. Simpelthen fordi det er nemmere med børn der kan lidt mere når man selv er ved at dø (sådan føles det i hvert fald) og man kan snakke med dem og forklare dem ting. Det kunne jeg slet ikke da den ældste var 1,5 og jeg var nygravid. 

Omvendt vil jeg sige at det heller ikke var så frygteligt igen at jeg ikke ville gøre det. Når jeg drømmer om nr 4 drømmer jeg også om at der kun er omkring 2 år mellem 3 og 4.. selvom det bliver hårdt under graviditeten så elsker jeg at de to store er så tætte. Men det kommer til at kræve hjælp og meget aflastning men jeg er syg!

Anmeld Citér

4. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Vi har 4 år mellem nr 1 og 2 ( og hvis jeg jeg skal være helt nøjagtig så er der ca 4 år og lidt under 1 måned imellem dem.

og vi synes det er den perfekte aldersforskel for os. Vi nåde at nyde vores stor pige mens hun var lille, før lillesøster kom til. Og storesøster var så selv hjælpende og forstående. Så helt perfekt aldersforskel. Er nu gravid med nr 3 barn og der bliver præcis 4 år mellem vores mindste pige vi har og babyen i maven, de få fødselsdag i samme månede. Men håber det ikke bliver samme dag de har

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.