tøj- salg- give væk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
7 svar
6 synes godt om
2. juni 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ved godt det er dumt at tænke så meget over det men sådan er min hjerne lige for tiden..

jeg har en kæmpe sæk fyldt med masser af babytøj og en masse baby legetøj der også vil fylde en affaldssæk når det er sorteret og samlet..

og jeg er virkelig i tvivl om jeg skal prøve at sælge det billigt og få penge for det som vi virkelig godt kunne bruge, eller om jeg skal give det videre gratis til familier der er hårdt stillet og ikke selv har råd...

tøjet alene er i brugtværdi omkring 2.000 kr hvis jeg solgte det enkeltvis...

legetøjet er nok omkring 500 kr værd...

jeg har haft forsøgt tidligere at sælge noget af det uden held så det handler også om at bruge tiden på besværet med billederne og tjekke op på beskeder osv osv...

åh jeg er virkelig splittet...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså jeg kan slet ikke sælge vores babytøj og legetøj/udstyr selvom jeg efterhånden forærer det væk .. Har et helt spisebord fyldt med tøj i forskellige størrelser og mærker.. Der burde være for omkring 1500 i brugtværdi, men jeg kan ikke engang sælge det for 400 kr.

Så ja hvis du ikke gider have det liggende og det økonomiske aspekt ikke er vigtigt, så ville jeg nok give det væk, hvis jeg var dig 

Anmeld Citér

2. juni 2022

AnoMor

Wampires skriver:

Jeg ved godt det er dumt at tænke så meget over det men sådan er min hjerne lige for tiden..

jeg har en kæmpe sæk fyldt med masser af babytøj og en masse baby legetøj der også vil fylde en affaldssæk når det er sorteret og samlet..

og jeg er virkelig i tvivl om jeg skal prøve at sælge det billigt og få penge for det som vi virkelig godt kunne bruge, eller om jeg skal give det videre gratis til familier der er hårdt stillet og ikke selv har råd...

tøjet alene er i brugtværdi omkring 2.000 kr hvis jeg solgte det enkeltvis...

legetøjet er nok omkring 500 kr værd...

jeg har haft forsøgt tidligere at sælge noget af det uden held så det handler også om at bruge tiden på besværet med billederne og tjekke op på beskeder osv osv...

åh jeg er virkelig splittet...

Jeg  ville prøve at sælge det hvis de godt kan bruge de ekstra penge. 

jeg har selv lige ryddet op i sønnens legetøj (med ham selvfølgelig) og hans legetøj. Jeg her booket en stand på børneloppen hvor jeg sætter det hele ud de næste 14 dage. Jeg bruger børneloppen fordi jeg simpelthen ikk gider sælge på nettet med alt det svindel der er. Og min tålmodighed rækker ikk til at rende på posthuset i tide og utide. 

Anmeld Citér

2. juni 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Nu skriver du, at I virkelig godt kunne bruge pengene, så jeg ville bestemt prøve at sælge tingene. Jeg sælger selv en del. Med tøj fx. så lægger jeg de gode ting op enkeltvis, og så samler jeg resten + det, der ikke er blevet solgt til en tøjpakke str. xx. En sådan tøjpakke ryger som regel hurtigt, hvis prisen er nede på, at det svarer til en 5 kr. pr. del. Men så er det væk og andre har fået det billigt. Alternativt kunne du forære resttøjpakken væk, så det er en kombination af de to scenarier, du stiller op. 

Mht. legetøjet, så er det vel din søns legetøj, ting han har fået i gaver osv. Her ville jeg sælge tingene og give ham pengene til enten opsparing eller nyt legetøj eller hvad han nu ønsker sig. Det er der også en læring i. 

Anmeld Citér

2. juni 2022

Wampires

tusind tak for jeres svar..

jeg er stadig ubeslutsom omkring det men det hjælper at høre fra andre.. det er som om at det er nemmere at vælge hvis man også hører hvad andre tænker..

jeg føler bare på den ene side at jeg er grådig hvis jeg sælger det fordi jeg ved at der sidder familier et sted der måske ikke har råd til det...

og ja på den anden side er det altså rigtig meget bare at give væk.. den brugtpris jeg gav er den jeg ca. selv har betalt for tøjet da det 95% af det er købt brugt..

jeg tygger lige lidt videre til i morgen...

hvis der er flere med input af diverse slags så kom endelig..

også i forhold til evt. prissættelse af tingene..

jeg så en der skrev at hvis det var ca. 5 kr pr del så kunne det måske sælges..

jeg overvejede at smide hele posen ind for 500 kr... og så kan jeg i det mindst på FB sætte billeder ind af det og skrive at der findes flere billeder ved forespørgsel..

jeg har taget billeder af altsammen inden det kom i posen.. og meget af det er opdelt i frostposer fra da jeg prøvede at sælge pakker med ting så det er nemt lige at hive enkelte dele op...

Anmeld Citér

2. juni 2022

Baby.mamma

Det er så svært, vi har købt alt fra nyt og dyre mærkevare tøj, som jeg troede jeg kunne sælge for en smule bagefter, men det er da umuligt. Jeg havde bare en ide om, at brugt-salg gik fint for folk, men jeg er heller ikke en, som plejer at sælge. Dog virker det til at de her brugt børnetøj/udstyrs butikker rundt omkring fungerer fint. Her hvor man har en stand, men den skal passes og den koster penge at have. Så der skal man have en del, før det batter. Det er mit råd. Jeg ligger selv inde med meget, og overvejer en stand af de der børneloppen-kæder

Anmeld Citér

2. juni 2022

Wampires

Baby.mamma skriver:

Det er så svært, vi har købt alt fra nyt og dyre mærkevare tøj, som jeg troede jeg kunne sælge for en smule bagefter, men det er da umuligt. Jeg havde bare en ide om, at brugt-salg gik fint for folk, men jeg er heller ikke en, som plejer at sælge. Dog virker det til at de her brugt børnetøj/udstyrs butikker rundt omkring fungerer fint. Her hvor man har en stand, men den skal passes og den koster penge at have. Så der skal man have en del, før det batter. Det er mit råd. Jeg ligger selv inde med meget, og overvejer en stand af de der børneloppen-kæder

jeg har ikke penge at bruge på sådan en stand og slet ikke energien til at holde øje med den og sørge for der ikke bliver taget fra den og at tingene er pænt så folk får lyst til at kigge der...

Anmeld Citér

2. juni 2022

Mariadle

Det er selvfølgelig super ærgerligt, når nu i kunne bruge pengene, men jeg må tilslutte mig nogle af de andre. Jeg synes også det er nærmest umuligt at få solgt brugt tøj og det folk så vil give er sjældent indsatsen værd.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.