At cykle på arbejde. Nogle med erfaringer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. maj 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg overvejer at købe mig en el-cykel når min søn er så stor nok til selv at kunne cykle i skole. 

Jeg har omkring de 5-7 km til arbejde. Jeg tænker det er dejligt i sommerhalvåret men hvad med vinterhalvåret  
Nogen med erfaringer i forhold til at cykle når der er sne og glat?? Hvordan kommer I bedst afsted? 

Og ellers kom gerne med alle jeres gode råd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg kører på elcykel uanset årstid. Har ti kilometer. Det går som en leg. Og når det er koldt, kører jeg forsigtigt

Anmeld Citér

31. maj 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg cykler hele året med ca 12 km hver vej. Efterhånden er vintrene så varme at sne og frost er et meget begrænset problem. Men de morgener hvor der er frost tager man den lidt mere med ro i svingene, så går det fint. Og så regntøj i god kvalitet. 

Anmeld Citér

31. maj 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil
Omsorgsgiver skriver:

Jeg overvejer at købe mig en el-cykel når min søn er så stor nok til selv at kunne cykle i skole. 

Jeg har omkring de 5-7 km til arbejde. Jeg tænker det er dejligt i sommerhalvåret men hvad med vinterhalvåret  
Nogen med erfaringer i forhold til at cykle når der er sne og glat?? Hvordan kommer I bedst afsted? 

Og ellers kom gerne med alle jeres gode råd

Jeg cykler hele året. Bare på en Alm. Cykel. Mine børn begyndte at cykle selv da de var 5. Det kan da være hårdt en gang imellem hvis det hagler eller fyr med sne. Men der er også noget skønt i at overkomme elementerne jeg synes selv mine børn er stærke og sjældent pylrede, tænker cyklingen er en del af det.

mht. Påklædning så er handsker nok det vigtigste ligeså snart det bliver køligere om morgenen. Og så en god åndbar regnjakke. Mht. cykelhjelm bruger jeg en Alm. Men gad nu godt have en oppustelig, især om sommeren hvor det er varmt at have på.

Anmeld Citér

31. maj 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har aldrig ikke cyklet - hverken som barn eller voksen. Hele året, med ordentligt tøj på. Der er måske en dag eller to pr. år med isglat, hvor jeg tvinges til andre transportformer og jeg hader det. Jeg har haft alt mellem 2-10 kilometer pr. vej. Enten på almindelig cykel eller ladcykel. Det er skønt og sundt for både mig og miljøet - og giver fantastisk frihed.

Anmeld Citér

1. juni 2022

A38

Lige som de andre, så cykler jeg hver dag. Har 14 km hver vej på arbejde, og overvejer at investere i en elcykel, men har indtil nu brugt en almindelig cykel. Start om sommeren, lynhurtigt bliver det en vane du ikke vil være foruden. Invester i et par gode handsker og godt regntøj, så bliver vejret meget sjældent et problem. Jeg kan ikke huske hvornår frost eller sne har været en hindring for mig, de sidste fem år. Det har været meget, meget sjældent.

Anmeld Citér

2. juni 2022

lineog4

Har altid cyklet både til studie og arbejde - skulle jeg få længere på arbejde a la 10 km hver vej så ville jeg nok overveje en el cykel.

Der er da sure dage, hvor det regner, men synes egentlig ikke det er mange - jeg nyder min cykeltur. 

Anmeld Citér

2. juni 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Har overvejet det samme, kigger lige med…

Hvad med når man bliver svedig eller våd pga skybrud på vej til arbejde?

Anmeld Citér

2. juni 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
L1232 skriver:

Har overvejet det samme, kigger lige med…

Hvad med når man bliver svedig eller våd pga skybrud på vej til arbejde?

Jeg har skiftetøj med til formålet. Jeg cykler i tøj velegnet til det og skifter til alm tøj når jeg er fremme. Jeg sørger for ikke at cykle så energisk, at jeg bliver alt for svedig. På mit gamle arbejde var der gode badefaciliteter, så det benyttede jeg også. På mit nuværende er det ikke super, så jeg cykler i et moderat tempo.

Anmeld Citér

3. juni 2022

Anonym

Det gode ved en elcykel er, at man selv kan bestemme om man bliver svedig. På den måde har det mere karakter af et reel valg mellem transport og motion. Den frihed elsker jeg. 

jeg har haft elcykel i 8 år. Alle grinede af mig, for jeg var en af de første “unge” der fik en. (Var 25 år med mit første barn). Nu har de fandme allesammen. 

Jeg cykler i alt slags vejr. Hele året og har gjort altid. Har 6 km til arbejde (ret bakket den sidste del) og jeg havde fravalgt at cykle, hvis ikke der havde været el. Så på den måde kommer jeg ud og rør mig mere  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.