Internet og gaming

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. maj 2022

Tin

Profilbillede for Tin

Vi skal flytte, og skal vælger ny tv og internet udbyder.

I den forbindelse vil jeg gerne høre fra jer med store børn,der gamer og har tv på værelset. De skal jo have signalet et sted fra.

Har i trukket kabler i hele huset eller hvordan er de koblet op, og hvilken udbyder har I?

Gamer drengen skal være koblet op via lan kabel- boksen sidder i stuen og lan kablet må ikke komme i klemme i døren...og det er en lejebolig. 

I vores nuværende bolig, har vi 2 etager og ungerne har wifi bokse på værelset. Her er de koblet op med lan kabler i boksene. Desuden har de tv bokse, der kobles op via wifi signalet.

I den nye bolig er der kun 1 etage, og dermed tænker jeg ikke det bliver nødvendigt med alle de wifi bokse...men hvis der ikke er andre måder, skal de jo have bokse igen, synes bare det også er spild af penge, når de får værelser tæt ved stuen. Men magter bare ikke et vivar af kabler. Desuden har vi jo selv et tv i stuen der også skal kobles til.

Hvordan gør man, så alle behov er dækket, med mindst mulige kabler i huset?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2022

Mrs.

Vi har fibernet 1000/1000 mbit via fibia, og min søn spiller via en trådløsforbindelse. Han oplever ikke nogen forbindelsesproblemer eller lignende overhovedet

Anmeld Citér

31. maj 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores søn på 15 år spiller via ledning. Da han spille trådløst "lakkede" det hele tiden. Er helt klart den bedste løsning for os. Vi bor i hus.

Anmeld Citér

31. maj 2022

KoFy

Mrs. skriver:

Vi har fibernet 1000/1000 mbit via fibia, og min søn spiller via en trådløsforbindelse. Han oplever ikke nogen forbindelsesproblemer eller lignende overhovedet

Hastigheden på internetforbindelsen kan være høj, men er forbindelsen trådløs er der øget latency, som det så fint hedder.

Så spiller han fx skydespil og oplever at trykke på skydeknappen samtidigt med modstanderen, vil han sandsynligvis tabe, såfremt modstanderen har en kablet internetforbindelse.

Anmeld Citér

31. maj 2022

Mrs.

KoFy skriver:

Hastigheden på internetforbindelsen kan være høj, men er forbindelsen trådløs er der øget latency, som det så fint hedder.

Så spiller han fx skydespil og oplever at trykke på skydeknappen samtidigt med modstanderen, vil han sandsynligvis tabe, såfremt modstanderen har en kablet internetforbindelse.

Ja ok. 
Er ikke noget han har nævnt/klaget over  

vi har kun internet for han kan spille, så er ikke selv så meget inde i det. Men de var søde at køre en test på det trådløse hos fibia og det så rigtig fint ud 

Anmeld Citér

31. maj 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi bor i noget nybygget og betalte ekstra for at få netstik i alle værelser. Det er virkelig rart at have muligheden for at vælge. Men jeg vil da sige at wifi normalt er fint til gaming, hvis man ellers har en bolig hvor wifi-dækningen er god. Dog som en anden skriver ovenfor kan der være mere latency hvilket jo mest er et problem i de spil hvor reaktionstiden er afgørende, f.eks. counterstrike.

En anden mulighed er net via strømstikket. Jeg har ikke selv prøvet det og der er en række fordele og ulemper som den her side beskriver udmærket: https://www.netkablet.dk/internet-stikkontakt-elnettet/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.