kost i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

Plysbjørnen

Her i vores by får børnene mad i dagpleje, og ja jeg er ikke helt tilfreds med det min søn får til eftermiddagsmad (14:30).

De får en ganske almindelig tør krydderbolle at gnaske i (uden smør og pålæg). Ved ikke om det bare er mig men jeg synes altså ikke det er ok. Tit og ofte begynder han at vrøvle omkring kl 16, har længe troet det var fordi han var træt, men jeg er begyndt at overveje om ikke det kan være sult.

I min datters dagpleje får de forskelligt brød med pålæg og ost. og der bliver også serveret frugt.

Hvad er jeres holdning til krydderbollen? og hvad synes i jeg kan gøre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

NaFe

Jeg syntes bestemt ikke det er iorden a give dem en krydderbolle...hvidt brød for det først, unden noget på.. ej det bare ik okay... Jeg syntes du skal tage en snak med hende. Siger a du føler han er sulten lige når i kommer hjem.. Kan de ikke få noget frugt til eftermiddagsmad og evt en grovbolle..

Anmeld

29. oktober 2009

Ansemusen

Eftermiddagsmad skal være meget mere næringsrigt så det givet energi inden den såkaldte ulvetime! Hvidt brød er med til at forværre sult, stress osv. Så nej, synes frugt og et lille stykke rugbrød med pålæg ville være bedre! Har ellers hørt at der er meget specifikke krav til hvad de må servere i dagplejen! En jeg kender søgte som dagplejer for sine egne børn og alligevel påpegede de en masse omkring hvad hun ikke måtte give dem, herunder hvidt brød!

Kunne du evt. snakke med hende om det, tror du?

Anmeld

30. oktober 2009

JonTri

Jeg har lige haft en snak med min dp, da Jonathan er MONSTER sulten når han kommer hjem. Jeg troede hun kun gav frugt til eftermiddag, men hun fortalte at de aldrig må give frugt alene pga syren. Nu har vi så aftalt at han får et stykke rugbrød - i stedet for en bolle. Og det har allerede hjulpet... han var knap så sur i dag da jeg hentede ham.

Meen nogle gange tror jeg - at min dreng i hvert fald - hidser sig op af kedsomhed når han kommer hjem. Det er jo lidt kedeligt at gå fra dp og hjem til... kedsomhed.

Synes ikke det er i orden at de får hvidt brød som det eneste til eftermiddagsmad - og r** kedeligt uden noget på. Man må godt forlange lidt for de penge man smider hver måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.