Forældre til børn med særlige behov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2022

Anonym trådstarter

Hej

Dette spørgsmål er til dig der har/har haft et barn med særlige behov i alderen 0-3 år. Det kan være svært at navigere i systemet, hvis man har et barn med særlige behov:

Vil du have gavn af en hjemmeside, med information om børns udvikling og trivsel (fra fagpersoner og forskningsbaseret viden), samt info om hvilke kommunale støttemuligheder der findes og hvem du kan kontakte, når dit barn har brug for særlig støtte, og hvilke rettigheder dit barn og jer som familie har, i forhold til at få særlig støtte? Altså en side der kobler viden om børns udvikling og trivsel, med barnets rettigheder og muligheder for at få særlig støtte gennem f.eks. kommunen?

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2022

Anonym

Tænker at du bliver nødt til at tilføje lidt om hvem du er som afsender. Det virker som om det er til et projekt/opgave? Folk skal vel vide hvem de kommunikerer med…

Anmeld Citér

22. maj 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tænker at du bliver nødt til at tilføje lidt om hvem du er som afsender. Det virker som om det er til et projekt/opgave? Folk skal vel vide hvem de kommunikerer med…

Ja selvfølgelig :-)

Jeg er under uddannelse til socialrådgiver, men det er ikke et skolemæssigt projekt jeg har gang i. Det er et projekt jeg vil lave for interessens skyld. For at hjælpe udsatte børn og deres familier. Jeg har hørt fra flere, at det kan være svært at navigere i systemet i Danmark, når man har børn med særlige behov, eller hvis man selv er en udsat forældre. Jeg vil derfor høre, om det ville være en hjælp for forældrene, at de på en og samme tid kunne finde overskuelig info, bl.a. om de muligheder der er, de rettigheder de har, og hvor de kan søge yderligere info mm. 

Håber det giver mening :-) 

Anmeld Citér

22. maj 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Problemet er at børn er forskellige i deres udvikling, ligesåvel som at tilbuddene om indsatser fra kommunen er forskellige afhængige af de konkrete problemstillinger for det enkelte barn. Man kan ikke sige at der er ret til/mulighed for eks forebyggende indsats, for det kommer an på den individuelle vurdering

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.