Hej
Jeg skriver fordi at jeg er lidt i vildrede over min job situation pt.. Jeg startede nyt arbejde i mandags og har været ret nervøs for at komme igang igen et helt nyt sted. Første dag gik egentlig fint, blev sat godt ind i børnene af mine to stuekollegaer og gik egentlig hjem med en god følelse..
De sidste fire dage er jeg dog gået hjem med en mærkelig følelse, og har været rigtig ked af det.. Jeg føler at jeg prøver at være imødekommende og vise at jeg gerne vil lære mine to stue kollegaer at kende, ved at forsøge at smaltalke og spørge ind til dem, og selvom de da svarer da på mine spørgsmål, virker de ikke sådan oprigtigt interesseret. De har ikke spurgt ind til mig overhovedet i den her uge. Jeg syntes dog den ene virker til at have varmet en smule op overfor mig og indraget mig lidt i nogle ting (jeg tror måske bare han som person er lidt reseveret) og han sagde faktisk at hvis det virker som om ham og den anden ikke indrager mig er det ik personligt, men simpelhent en vane. Hvilket jeg egentlig syntes var meget rart at høre. Men den anden, hun er sgu en hård nød at knække.. Hun er meget kort for hovedet over for mig og kommer ikke hen til mig og starter nogen form for samtale. De siger begge jeg bare skal spørge, og når jeg gør det er de også venlige nok. Men det føles vitterlig kun som om det er mig der tager intativ. Hun bringer ikke selv noget op overfor mig. (Han har gjort lidt )Jeg er med på at det i en institution går stærkt, og at man ikke kan stå og chit chatte konstant, MEN her er der bare ingenting. Jeg føler mig meget som luft overfor især hende. Jeg begynder faktisk og føle mig utilpas i især hendes nærvær, fordi jeg simpelhent ikke kan læse hende og føler mig lidt i vejen. Hvilket også gør jeg begynder at holde inde med spørgsmål. Hun virker bare ikke særlig imødekommende, og her igår da det blev weekend syntes jeg da det meget naturligt lige og spørge eller sige til en ny, at man håber den nye har haft en god uge. Men der var ingenting andet end et hurtigt smil og et kontant "god weekend, ses på mandag"
det er en lille institution og de er først nu ved at planlægge at skulle være samlet igen efter corona, så legepladserne er stadig zone opdelt og pauser er også i corona blevet droppet, så i mine pauser har jeg også siddet alene i personale stuen, så der er det jo begrænset hvem man ellers lige kommer i snak med. Dog har jeg åbnet og lukket med en som jeg syntes er imødekommende, og som jeg føler mig tilpas med og lederen har også spurgt ind til mig og smaltalket lidt med mig. Men jeg har faktisk ret ondt i maven over det her. Jeg ved det er kort tid og jeg håber virkelig det ændre sig. Jeg ved simpelthent ikke om jeg er for farvet af at være kommet fra et meget socialt sted hvor kollegaer var interesseret i hinanden og smaltalkede en del. Eller om hun faktisk har noget imod at der er kommet en ny. Hun er ikke uddannet og har kørt stuen "selv" med den anden i noget tid. De virker dog sol om at de har et godt og humoristisk bånd sammen.
Som person er jeg meget ydmyg og kommer ikke bare ind og siger "nu gør vi det på min måde" men har suget meget til mig af deres rutiner, så det er ihvertfald ikke det hun kan være mobset over.
Hvad havde i gjort? Givet det tid? Konfronteret hende /dem allerede med de følelser jeg sidder med? Hjælp..
Anmeld
Citér