Miamaja skriver:
Jeg kender en del desvaerre ufrivilligt (eller som var) barnlose bekendte og veninder og familie, og en af dem, hun er gravid og venter BABY
til December
!!!! Til og med efter at have provet ALT i 10 aar uden resultat!!!!
Hun har heldigvis vaeret hudlos aaben omkring det at prove i 10 lange aar og fortalte hvordan hun paa et tidspunkt gav slip paa sin drom. Hun lavede fred med at hun ikke kunne blive gravid og at det var som at sige farvel til en del af sig selv, foer hun kunne komme videre og leve rigtigt igen efter de 10 aar.
Hun adopterede med sin mand saa istedet en lille pige som er 11 aar gammel idag, og helt uventet og uplanlagt er hun blevet gravid paa naturligvis vel og maerke.
MEN hun siger, da hun fandt ud af at hun ventede sig, blev hun faktisk ked af det og ville slet ikke vaere gravid, da det kom til stykket. Hun forklarede det med at ' jeg er jo 41 aar og vores datter er nu saa stor er vi endelig har mere tid til hinanden og vi havde set frem til at rejse og nyde bare hinanden'. 'det kom som et kaempe chok og det tog langt tid og halvvejs inde i graviditeten for jeg rigtigt kunne blive glad for det'.
Nu er der saa en del af hendes venner og vores familie som er blevet direkte sure over hendes holdning, fordi 'nu har hun endelig kunne faa sit 'eget' barn.
Hvad ville du synes hvis det var din bekendt eller veninde?
Jeg er selv ufrivillig barnløs.. eller nej jeg har to børn, men de er begge blevet til ved ivf.
Jeg kan godt følge din veninde..Dels pga hendes alder og kan godt følge hende i at de nu har den alder hvor de føler de kan mere både med og uden børn..
Og så tror jeg at det oven i er en kæmpe omvæltnign efter så mange år og skal indstille sig på og få en baby og skal til og være gravid, når man nu havde indstillet sig på at man aldrig ville få en helt lille baby og aldrig skulle prøve og være gravid..
Syntes ikke familien kan tillade sig og dømme hende...
Vi har selv snakket meget om det her hjemme ,hvordan man vil takle det hvis jeg pludselig blev narturlig gravid.. Blev jeg det nu inden for de næste 4 år, så syntes vi begge det er ok. Men blir jeg det først efter at jeg er blevet 35 og efter at tøserne er ved og være halv store, ja så tror jeg altså også at jeg ville have mine spekulationer.
Så vi har da også snakket meget om prævention, da vi jo aldrig kan sige aldrig for at det vil ske..