Vil ikke have armbånd på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.065 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2022

Anonym trådstarter

Er der andre med en 3 årige, som nægter at have armbånd på?

De har lavet armbåd i børnehaven, og min guldklump brød helt sammen da de ville have han skulle have det på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2022

Anonym

Nogle gange vil mit barn have det ene på, nægter at have noget andet på og flipper skråt hvis man har taget de forkerte underbukser frem, og ugen efter er det KUN de underbukser der dur.. Tror ikke du skal lægge så meget i det. Det er ikke verdens undergang, hvis dit barn ikke vil have et armbånd på. 

Er nysgerrig efter at vide, hvorfor det bekymrer dig? Hvis det kun handler om armbåndet i sig selv, så tror jeg du skal prøve give lidt slip på bekymringerne om "guldklumpen".

Er du derimod oprigtigt bange for der er noget mentalt galt med guldet, så synes jeg du skal prøve tale med en læge eller pædagogerne om det, for at få afklaring. 

Anmeld Citér

18. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Er der andre med en 3 årige, som nægter at have armbånd på?

De har lavet armbåd i børnehaven, og min guldklump brød helt sammen da de ville have han skulle have det på.

Ja og nogle gange vil de. Sådan er det. Bekymrer det dig?

Du kan også have en 5 eller 8 årige der kan ikke have lyst.

Anmeld Citér

18. maj 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vores har på intet tidspunkt ville have udklædning på. Hverken tøj, ansigtmaling eller andet. Alle fastalavn og halloween har været uden noget eller måske kortvarigt en hat eller kappe, når bølgerne er gået højt. Selv nu som 7-årige bestod udklædningen af en hjemmegjort t-shirt yndlingsfigurerne på.

Børn er forskellige - og det ingen mening at tvinge til noget.

Anmeld Citér

18. maj 2022

Anonym trådstarter

Synes bare pædagogerne gjorde det til et lidt større problem end jeg ville, derfor ville jeg lige spørger om andre oplever det samme.

Anmeld Citér

18. maj 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nogle gange vil mit barn have det ene på, nægter at have noget andet på og flipper skråt hvis man har taget de forkerte underbukser frem, og ugen efter er det KUN de underbukser der dur.. Tror ikke du skal lægge så meget i det. Det er ikke verdens undergang, hvis dit barn ikke vil have et armbånd på. 

Er nysgerrig efter at vide, hvorfor det bekymrer dig? Hvis det kun handler om armbåndet i sig selv, så tror jeg du skal prøve give lidt slip på bekymringerne om "guldklumpen".

Er du derimod oprigtigt bange for der er noget mentalt galt med guldet, så synes jeg du skal prøve tale med en læge eller pædagogerne om det, for at få afklaring. 

Mentalt galt???? Hvor får du det fra?

Anmeld Citér

18. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Mentalt galt???? Hvor får du det fra?

Det var fordi det undrede mig at du var så bekymret for et enestående tilfælde med et armbånd hun ikke ville have på. Kunne nemlig umuligt forestille mig at det at hun ikke ville have et armbånd på kunne bekymre dig. 

Det var før du forklarede at det var børnehaven der havde lavet storm i et glas vand og tænkte der måtte være mere bag. Men det var der så ikke - heldigvis. Kun åndssvage voksne i børnehaven. Der er bare nogle pædagoger der har virkelig svært ved at overlevere information og laver et kæmpe nummer ud af ingenting nogle gange. Kan huske en voksen i mit barns vuggestue der var fortørnet over hun ikke ville lave perleplader og beordrede os til at øve det med hende. Jeg takkede nej til tippet for hun var bare ikke en perlepladepige men kunne godt lide andre stillelege - fx male/tegne/modeller, så tog det helt roligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.