En hjemløs kat vil åbenbart bo hos os!!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

941 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

DK

Hej

Vi var ude og gå tur i dag. Min veninde og hendes baby var med. På halvvejen møder vi en lille kat. Det er en stor "voksen" killing (hvis man kan sige det sådan?), og den vil rigtig gerne snakke og klappes. Den følger efter os hele vejen ud, og hjem igen. Den står så og kradser op af hoveddøren, og vi kan kun lige med nød og næppe undgå den kommer med ind. Den har nu siden kl. 15 stået uden for døren, og ca. hver halve time sidder den og piver i laaang tid af gangen. Min veninde ææælsker katte, og mener vi skal aflevere den hos dyrlægen og få den aflivet da det er synd at den skal dø af sult hen over vinteren.

Den har intet halsbånd på, og der er også ret mange "gårdkatte" herude på landet hvor vi bor, men de plejer bare aldrig at ville klappes.

Jeg er altså ikke så meget for katte overhovedet, men min lille datters hjerte bløder jo altså over at den er derude i kulden. Den kløer sig meget, så den har med garanti lopper!

Nå. Men jeg synes jo også det er synd hvis den skal dø af sult hen over vinteren, men gør katte det? Altså, jeg aner intet om katte! Og gad vide om det er nogens? Den har ikke halsbånd eller noget på.

Hva siger i damer? Skal den afleveres hos dyrlægen og dø? Eller skal jeg vente på den går væk af sig selv? Eller fodre den når den kommer forbi (altså den skal ikke ind. Vi skal slet ikke have nogen kat)

Den er orange og hvid og ser faktisk sød nok ud. Nogen der måske vil have en kat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Mullemus86

Hmm.. Synes den lyder for kælen til, bare at være en gårdkat, så mon ikke der er nogen der savner den? Prøv et få den chip-tjekket (hvis ikke den er øremærket).. Hold øje med opslag om bortløbne katte, og lav evt. selv et om, at den holder til ved jer..? Hvis først du begynder at fodrer den, vil den højst sandsynlig blive ved at holde til hos jer, og så kan du blive ved..

Hvis ikke der er chip-/øremærke/opslag eller andet, ville jeg nok aflevere den hos dyrlægen/ et internat til videreformidling..

Håber du finder en løsning (som ikke er aflivning-som vil være for din egen regning)

Anmeld

29. oktober 2009

DK

Kan man få den chip-tjekket hos dyrlægen?

Altså jeg synes også det er ret drastisk at få den aflivet!

Anmeld

29. oktober 2009

Mullemus86

Ja, har selv stået i lignende situation.. Ringede til dyrlægen, og fik lov at komme forbi.. De har sådan en hånd-scanner, som de scanner katten med.. Så kan de se om den er chip-mærket..

-og ja, det ville da også være synd.. Hellere videreformidle den til et godt hjem

Anmeld

29. oktober 2009

Tina2

Ville også lige få undersøgt om den er øremærket, så kan ejeren jo findes. Og ellers kan du aflevere den gratis til Kattens værn, når det er en tilløber.....

Anmeld

29. oktober 2009

Trolde_mor

DK skriver:

Hej

Vi var ude og gå tur i dag. Min veninde og hendes baby var med. På halvvejen møder vi en lille kat. Det er en stor "voksen" killing (hvis man kan sige det sådan?), og den vil rigtig gerne snakke og klappes. Den følger efter os hele vejen ud, og hjem igen. Den står så og kradser op af hoveddøren, og vi kan kun lige med nød og næppe undgå den kommer med ind. Den har nu siden kl. 15 stået uden for døren, og ca. hver halve time sidder den og piver i laaang tid af gangen. Min veninde ææælsker katte, og mener vi skal aflevere den hos dyrlægen og få den aflivet da det er synd at den skal dø af sult hen over vinteren.

Den har intet halsbånd på, og der er også ret mange "gårdkatte" herude på landet hvor vi bor, men de plejer bare aldrig at ville klappes.

Jeg er altså ikke så meget for katte overhovedet, men min lille datters hjerte bløder jo altså over at den er derude i kulden. Den kløer sig meget, så den har med garanti lopper!

Nå. Men jeg synes jo også det er synd hvis den skal dø af sult hen over vinteren, men gør katte det? Altså, jeg aner intet om katte! Og gad vide om det er nogens? Den har ikke halsbånd eller noget på.

Hva siger i damer? Skal den afleveres hos dyrlægen og dø? Eller skal jeg vente på den går væk af sig selv? Eller fodre den når den kommer forbi (altså den skal ikke ind. Vi skal slet ikke have nogen kat)

Den er orange og hvid og ser faktisk sød nok ud. Nogen der måske vil have en kat?

Hvis den er øremærket kan du slå mærket op inde på kattens værn her på nettet. Hvor du så kan finde ejeren

Anmeld

30. oktober 2009

sbs78

Altså hvis kattene gerne vil snakke, er det ikke en vild kat. Vild katte kommer ikke i nærheden, af mennesker. Det lyder som en kat er er blevet efterladt. Jeg vill også lige tag til dyrlæge med den, bare lige for at få den tjekket. Ellers kan du sætte seddeler op i området, så hvis der er nogen der savner den, ved hvor den er.

Anmeld

30. oktober 2009

Diana...

DK skriver:

Hej

Ude katte har for det meste ikke halsbånd på det må man faktisk ikke da de kan side fast med det og så kan de jo side hænge der og dø på den måde, jeg synes du skal tage den op og tjekke og den er tatoveret i øret og så kan du på den måde finde ud af om det er nogens der kan jo være nogen der savner den. Det kan os være den er chippet det kan du så ikke se men det kan dyrlægen. 

Jeg ville helt sikkert tage den til dyrlægen hvis den bliver ved med at være hos jer for den kan være savnet og hvis den er hjemløs har den jo brug for mad så til dyrlægen med den.

Knus Diana som os har en kat der tror den er flyttet ind hos os men den kan dog ikke lide vores hun mis men elsker hunden vores han mis og Lucas ha ha

Anmeld

30. oktober 2009

DK

Nå. Den sad der stadig og majvede udenfor i morges, og i eftermiddags da jeg kom hjem fra Ikea. Så nu er den kommet ind, fået mad og vand, så løb den rundt i 5 min. og så faldt den i søvn på sofaen hvor den har lagt længe og sovet nu. Den er ikke øre tatoveret.

Jeg tror jeg vil prøve at køre forbi dyrlægen, men de har vist lukket nu.

Tak for de gode tips!

Anmeld

31. oktober 2009

SilleElisa

DK skriver:

Nå. Den sad der stadig og majvede udenfor i morges, og i eftermiddags da jeg kom hjem fra Ikea. Så nu er den kommet ind, fået mad og vand, så løb den rundt i 5 min. og så faldt den i søvn på sofaen hvor den har lagt længe og sovet nu. Den er ikke øre tatoveret.

Jeg tror jeg vil prøve at køre forbi dyrlægen, men de har vist lukket nu.

Tak for de gode tips!

Har flere ting

For det første) har du været i Ikea uden mig???

Nå nok om det..

Ditte inde i Lund ligger der et kattehjem, dem du ringede til da jeg stod i samme situation, men jeg synes at du skal vente et par dage med at aflevere den, hvis nu der er nogen der kommer til at savne den.. Når man bor på landet, så er der ikke mange der går op i, om deres kat er øremærket, det kan være at deres ejer er på ferie, og naboen måske har været uopmærksom på fodring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.