Hej
Vi var ude og gå tur i dag. Min veninde og hendes baby var med. På halvvejen møder vi en lille kat. Det er en stor "voksen" killing (hvis man kan sige det sådan?), og den vil rigtig gerne snakke og klappes. Den følger efter os hele vejen ud, og hjem igen. Den står så og kradser op af hoveddøren, og vi kan kun lige med nød og næppe undgå den kommer med ind. Den har nu siden kl. 15 stået uden for døren, og ca. hver halve time sidder den og piver i laaang tid af gangen. Min veninde ææælsker katte, og mener vi skal aflevere den hos dyrlægen og få den aflivet da det er synd at den skal dø af sult hen over vinteren.
Den har intet halsbånd på, og der er også ret mange "gårdkatte" herude på landet hvor vi bor, men de plejer bare aldrig at ville klappes.
Jeg er altså ikke så meget for katte overhovedet, men min lille datters hjerte bløder jo altså over at den er derude i kulden. Den kløer sig meget, så den har med garanti lopper!
Nå. Men jeg synes jo også det er synd hvis den skal dø af sult hen over vinteren, men gør katte det? Altså, jeg aner intet om katte! Og gad vide om det er nogens? Den har ikke halsbånd eller noget på.
Hva siger i damer? Skal den afleveres hos dyrlægen og dø? Eller skal jeg vente på den går væk af sig selv? Eller fodre den når den kommer forbi (altså den skal ikke ind. Vi skal slet ikke have nogen kat)
Den er orange og hvid og ser faktisk sød nok ud. Nogen der måske vil have en kat?
Anmeld