Kan jeg stå som medejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.708 visninger
15 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. maj 2022

Anonym trådstarter

Hvis min partner og jeg køber hus, men kun han låner penge til huset, kan jeg så også skrive under på at stå som EJER af huset?

Man behøves vel ikke, at have lagt penge i, for at være med som ejer, vel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2022

Anonym

Kan du ikke bare være med på lånet så i køber fælles? Eller køber han det kontant? 

Jeg tænker I skal ha lavet et skøde eller dokument  hos advokaten hvor I er fælles ejere.

Hvis din kæreste låner pengene alene og i er fælles ejere, og du forlader ham og flytter, så skal han købe dig ud hvilket vil være penge i lommen til dig, da du så ikke skylder noget. Er min umiddelbare tanke.  

Anmeld Citér

15. maj 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Kan du ikke bare være med på lånet så i køber fælles? Eller køber han det kontant? 

Jeg tænker I skal ha lavet et skøde eller dokument  hos advokaten hvor I er fælles ejere.

Hvis din kæreste låner pengene alene og i er fælles ejere, og du forlader ham og flytter, så skal han købe dig ud hvilket vil være penge i lommen til dig, da du så ikke skylder noget. Er min umiddelbare tanke.  

Hvis hun står med på lånet, så er det også hendes budget/indtægter og udgifter, der skal tages stilling til.. Måske er det derfor, at hun ikke kan/vil stå med på lånet?

Anmeld Citér

15. maj 2022

Anonym trådstarter

Jeg har en stor gæld bag mig, og tænker ikke, jeg kan låne en rød reje. Men hvis han kan låne alt, og vi stadig kan eje begge to (så jeg er sikret ved brud) så ville det være at foretrække.

Anmeld Citér

15. maj 2022

Anonym

Men hvis du skylder mange penge og ejer en andel af et hus uden du skylder penge i den andel, så kan dine kreditorer vel tage pant i din del af boligen?

tror umiddelbart ikke at en bank vil godkende at låne penge til din kæreste til hele købssummen hvis han/hun så kun ejer 50 %.

Anmeld Citér

15. maj 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Uden at ville lyde ufølsom eller hård, ville jeg personligt ikke, som partner, have dig med som ejer, hvis du ikke skulle betale?  Det er jo en ret skidt forretning for mig, netop ved et brud… at du skulle have halvdelen af husets værdi, sådan helt gratis…

måske jeg misforstår dit spørgsmål. Men sådan ville jeg tænke, når du nu netop selv nævner det med at et brud jo kan forekomme. 

Anmeld Citér

15. maj 2022

Anonym

Tror jeg ville finde en lejebolig hvis jeg var jer. Din kæreste er virkelig dårligt stillet hvis du smutter efter I har lavet fælleseje af noget du ikke har lånt til. Han kan ende med en virkelig grim gæld. 

Anmeld Citér

15. maj 2022

Kastanje

“Men hvis han kan låne alt, og vi stadig kan eje begge to (så jeg er sikret ved brud) så ville det være at foretrække”. 

Øh ja - for dig.. men da ikke for ham. 
1) jeg tror ikke det er muligt

2) det er da egoistisk, at forvente at han giver dig halvdelen ved er brud. 

Anmeld Citér

15. maj 2022

Anonym trådstarter

Ok, tak for svar allesammen

Anmeld Citér

15. maj 2022

Milla1992

Vi har lige købt hus og da vi begyndte jagten snakkede vi med banken om budget og hvad der overhovedet var muligt. 
Min kæreste tjente ret pænt og havde en god opsparing, og kunne uden problemer få lov at låne til et hus i det prislag vi havde tænkt et hus skulle ligge i. Jeg derimod var arbejdsløs, men min eneste gæld var su og jeg havde ingen stor opsparing. Vores rådgiver foreslog at min kæreste tog lånet alene og blev ene ejer af et hus indtil jeg fik en indtjening, hvor jeg så kunne blive skrevet på som ejer.

Vi hørte ikke helt efter, da vi alligevel tog lånet sammen og købte hus sammen, fordi det var vigtigt for os at vi begge stod som ejere i tilfælde af dødsfald eller brud. Var det en gunstig aftale for min kæreste? Nej, på ingen måde. Vi er begge beviste om at jeg pt tjener på vores forhold, men ingen af os er på vej ud af forholdet.

Men for at svare på dit spørgsmål, så tror jeg ikke at du kan blive ejer af huset uden også at være en del af lånet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.