Må man hive hårdt i hundesnoren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
9 svar
3 synes godt om
12. maj 2022

2021bebs

Jeg har lige behov for at stikke en finger i jorden. Jeg har idag oplevet min nabo, som var ude med sin mellemstore hund, gentagne gange hive ret hårdt i hundesnoren. I ved hunden går lidt for hurtigt eller forkert retning, og manden reagerer ved at lave et ordentligt ryk i snoren. Det sker så 3-4 gange efter hinanden. Kunne også høre han råbte af den. Jeg har ikke selv hund og ved simpelthen ikke om det er noget man “må”. Det virkede bare ret voldsomt på mig, set udefra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg gør det når min hund er ved at få fat i noget på jorden hun ikke må. Hun spiser alt muligt og de kan jo blive frygteligt syge af noget af det 

Har godt tænkt på at det kan se lidt voldsomt ud. Ellers gør jeg det aldrig da det da bestemt ikke kan være rart

Anmeld Citér

12. maj 2022

Mortilah

Jeg hiver også indimellem i hundesnoren, hvis f.eks. der kommer en kamphundslignede hund om hjørnet.. Men ellers går jeg mest uden snor. Min personlige mening er at man kun må hive i snoren for at afværge fare

Anmeld Citér

12. maj 2022

Baby.mamma

Det er helt normalt, som med heste osv. Ellers kan en hund trække en med ud i trafikken, spise noget farligt/klamt eller springe på andre mennesker

Anmeld Citér

12. maj 2022

Mariadle

Jeg kan også hive lidt i snoren, hvis min hund er ved at æde noget fra marken eller lign. Jeg ser det mere som blid guidning. 
Jeg synes også jeg ser mange, hvor jeg tænker det slet ikke er nødvendigt at hive så hårdt, stakkels dyr.

Anmeld Citér

12. maj 2022

Kir

Hvis det er som du beskriver at han rykker hårdt i snoren fordi hunden ikke går den retning han vil have, så er det efter min mening en dårlig hundeejer. Hvis han havde gidet træne sin hund, så ville han ikke behøve at rive aggressivt i snoren. Og så synes jeg man kommer længere med positiv indlæring.

Men det er desværre ikke ulovligt, tænker ikke det er slemt nok til at det kan betegnes som misrøgt. Og det samme med at råbe af hunden. Men synes ikke det er ok. 

Anmeld Citér

12. maj 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså hvis det er hårde og især hurtige ryk, så er det desværre ret skadeligt for hundens hals/strube.. Men du kan desværre nok ikke gøre så meget andet end måske at snakke med dyreværnet om, hvordan du skal forholde dig.. De kan evt. tage ud og guide manden 

Anmeld Citér

12. maj 2022

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Hvis det er hans måde at kommunikere med hunden på eller irettesætte, så bestemt nej det er ikke i orden! Som andre skriver, hvis det er for at afværge at hunden går ud på vejen eller vil spise noget, kan det være den eneste løsning der er hurtig nok. 

Ift. at hunden trækker/ikke følger med/går i den forkerte retning/stopper for at snuse, så skal der trænes med verbale kommandoer og godbidder, ikke ryk i snoren! Det er dovent og hunden forstår det jo ikke

Anmeld Citér

14. maj 2022

Cirkeline87

Jeg er selv hundeejer til en hund tæt på de 10 år jeg kan ikke sige mig fri for at jeg i gemmen hans leveår ikke har rykke i snoren. Men da jeg ikke selv har set det med mine egen øjerne og hørt det med mine egen ører ser jeg hele   inden grund til at dømme din nabo som en dårlig hundeejer. Men jeg forstår ikke hvorfor du ikke har valgt af   tage en snak med din nabo i   stedet for at skrive om ham herinde. for det løse ofte mere ved at snak sammen i stedet for at snak om hendeandre. 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Hvis det er i halsbånd så må man ikke hive hårdt i snoren, da der sidder et eller andet i halsen (kan ikke huske hvad vores hundetræner sagde det var i sin tid) som kan gå i stykker. Men har den kropssele på tænker jeg bedre den kan holde til et hårdere ryk, men jeg hiver nu aldrig min hund særligt hårdt i snoren. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.