Bryllup i familie uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Ville tage med og have babysitter i form a søster med. Det er da en oplevelse for livet. Men jeg her også været 5 gange i Thailand med babyer og småbørn. Endda en af gangene med en der kun var 3 måneder. Oplevelsen ville tælle meget for mig.

Lange flyture behøver ikke at være besværlige i forhold til korte. Ofte opstår der en anden ro og der er film mm. En baby på 6 mnd kan også sove i lift på nogle fly.

Jeg er ikke så urolig for den lille på flyveturen. Det er mere den store, som indtil videre har været med på hhv. 4, 1, 1, 4, 6, og 6 timers flyture i sit liv. Hun er ikke sådan en rolig se-tv og sove type Vi klarer den på skift to mand, men det er benhårdt at sidde og underholde hende selv i 6 stive timer (gjorde jeg på den seneste tur).

Jeg ville heller ikke være bekymret for at skulle på badeferie med 4-årig og baby, men det her er noget andet, fordi jeg skal være væk fra baby og barn og stadig ammer en del på det tidspunkt (håber jeg). Vi har lige snakket med min svigerinde om det i går og meddelt, at jeg bliver hjemme. Hun var helt forstående overfor det, og kunne så meddele, at der var 3 dages bryllupsprogram, som man skulle deltage i op til selve brylluppet. Pyha... Og det er jo ikke tilpasset børn. Det er ikke pool, strand og hyggeture i ro og mag med mor og far.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det der kunne altså bare blive en oplevelse for livet. En skam, der ikke er tænkt børn ind i det. Er I de eneste med mindre børn? Hvor gamle er de andre niecer? 

Jeg ville nok hælde til den løsning med at tage din søster med, og så ikke alligevel. Det er selvfølgelig heller ikke fedt, hvis resten af ferien udelukkende er på de voksnes præmisser, så I alligevel skulle lave noget andet end de andre, der er varmt, baby ved man ikke, hvordan bliver, lang flyvetur osv. Følg din mavefornemmelse, og bliver det noget rod det hele, så bliv hjemme og send din mand afsted til bryllup.  Så kan I måske besøge dem dernede på et andet tidspunkt om nogle år. 

Anmeld Citér

12. maj 2022

Anonym

Det som flere nævner ift at det kunne være en stor oplevelse osv. det kommer jo lidt an på hvem man er. Det er fx ikke noget jeg ville være ked af at gå glip af. Slet ikke hvis jeg kun tog med for andres skyld. Så for mig ville det bedste være at blive hjemme. Helt klart. Men sådan er man jo forskellige.

Anmeld Citér

12. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det som flere nævner ift at det kunne være en stor oplevelse osv. det kommer jo lidt an på hvem man er. Det er fx ikke noget jeg ville være ked af at gå glip af. Slet ikke hvis jeg kun tog med for andres skyld. Så for mig ville det bedste være at blive hjemme. Helt klart. Men sådan er man jo forskellige.

Helt enig her. Jeg var også blevet hjemme

Anmeld Citér

12. maj 2022

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg ville mega meget tage afsted, og tage min søster med som barnepige. Hun kan da både ossse ved brylluppet, OG når i skal på kedelige voksenture, hvor du bare kan tage baby med i bæresele. Det ee da en kæmpe oplevelse for livet. Men hey jeg elsker også at rejse og opleve verden med mine børn. En oplevelse for livet i mine øjne. 

Anmeld Citér

13. maj 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Uha kan godt forstår din tvivl.

Vi skal også til bryllup her til sommer i udlandet med en baby på 9 mdr. Vi har besluttet os for at tage ham med til brylluppet med barnevogn (er lidt nervøs for højt musik men jeg har købt høreværn i babysam) også ammer jeg ikke så det gør det hele nemmere. Og hvis han ikke vil sove i barnevognen tager jeg hjem til vores sommerhus. 

Men jeg synes faktisk det er lidt ærgerligt at der er regler om børn til festen. Kan forstå hvis det børn over 1,5 år der løber rundt og leger gemmeleg?

Har du snakket med din svigerinde omkring den lille?

Hvis den store er tryg ved mormor så havde jeg lavet en lille miniferie til storessøster med oplevelsesture, såsom malerkursus for børn, tivoli ture, teater mm. 

Også havde jeg sku snakket med svigerinde om baby ikke måtte komme med til festen som en undtagelse fordi du ikke kan være væk i så mange timer, ville næsten blive fornærmet hvis min svigerinde sagde nej når baby er så lille og afhængig af dig

Anmeld Citér

20. maj 2022

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Det der kunne altså bare blive en oplevelse for livet. En skam, der ikke er tænkt børn ind i det. Er I de eneste med mindre børn? Hvor gamle er de andre niecer? 

Jeg ville nok hælde til den løsning med at tage din søster med, og så ikke alligevel. Det er selvfølgelig heller ikke fedt, hvis resten af ferien udelukkende er på de voksnes præmisser, så I alligevel skulle lave noget andet end de andre, der er varmt, baby ved man ikke, hvordan bliver, lang flyvetur osv. Følg din mavefornemmelse, og bliver det noget rod det hele, så bliv hjemme og send din mand afsted til bryllup.  Så kan I måske besøge dem dernede på et andet tidspunkt om nogle år. 

Jeg tror det bliver en større oplevelse at tage dem med, når de er lidt større

De andre niecer er 14 og 21 Der er nogle førstegangsmødre, der har babyer med. Det er også fint nok med fly. Så er der et par førstegangsforældre med et stort barn. Det er okay i forhold til pasning. Tror det er kombinationen af to aldersgrupper, der freaker mig ud Der er ikke tænkt børn ind, fordi bruden ikke selv har fået dem endnu, tror jeg. Min mor sagde også: Jamen ammebørn er da altid med mor til sådan noget... mjah, hvis du ved sådan noget. Ellers tænker du: "mor og far er sjovere, hvis børnene bliver hjemme". Det er så bare ikke tilfældet med ammemor, som ikke sover om natten endnu og skal have sine børn passet i et andet land ha ha... Kunne vi have pigerne med til fest, så var der store kusiner, bedsteforældre, onkler og tanter, der alle ville hygge sig med dem... laaangt bedre fest for os!

Anmeld Citér

20. maj 2022

Anonym trådstarter

L1232 skriver:

Uha kan godt forstår din tvivl.

Vi skal også til bryllup her til sommer i udlandet med en baby på 9 mdr. Vi har besluttet os for at tage ham med til brylluppet med barnevogn (er lidt nervøs for højt musik men jeg har købt høreværn i babysam) også ammer jeg ikke så det gør det hele nemmere. Og hvis han ikke vil sove i barnevognen tager jeg hjem til vores sommerhus. 

Men jeg synes faktisk det er lidt ærgerligt at der er regler om børn til festen. Kan forstå hvis det børn over 1,5 år der løber rundt og leger gemmeleg?

Har du snakket med din svigerinde omkring den lille?

Hvis den store er tryg ved mormor så havde jeg lavet en lille miniferie til storessøster med oplevelsesture, såsom malerkursus for børn, tivoli ture, teater mm. 

Også havde jeg sku snakket med svigerinde om baby ikke måtte komme med til festen som en undtagelse fordi du ikke kan være væk i så mange timer, ville næsten blive fornærmet hvis min svigerinde sagde nej når baby er så lille og afhængig af dig

Amen præcis. Det sjove er, at min svigerinde jo har været med til mit eget bryllup, hvor min datter var 2,5 år gammel og var med hele aftenen/natten. For min svigerfamilie var det et kæmpe underholdningsplus og deres fest var da 100 gange bedre fordi min datter var med. Ellers skulle de bare have kedelige voksensamtaler med fremmede... og min svigerfamilie er ikke gode til fremmede. Til mit eget bryllup blev der danset med den lille (de ville aldrig danse af sig selv), der blev råbt "kage, kage, kage" og grinet helt vildt. De blev pissefulde, men havde en fest med min datter.

Min svigermor sagde faktisk direkte (da vi vendte situationen med dem), at hun da også bare kunne liste væk fra bryllupsfesten og passe mine børn Det skal hun jo naturligvis ikke, men det er der vi er... store fester med mange fremmede mennesker er ikke hendes ting. Men børnene stor-elsker hun.

Anmeld Citér

20. maj 2022

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Ja vi skal to voksne afsted (og faktisk også farmor og farfar, så vi er endnu flere hænder ). Så det bliver så fint. Vi har været afsted både da den ældste var 6 måneder og 9 måneder til Gran canaria og Lanzarote. Det er altså super lækre steder. Jeg har ikke været på Mallorca siden jeg var lille, så er spændt på det. Men skulle efter sigende være meget børnevenligt

Jeg overvejer seriøst også en mallorca tur med begge børn til efteråret. Min mand synes måske det er akavet, når nu vi takker nej til bryllup med børnene.... men som jeg sagde til ham: Der er dælme stor forskel på at flyve 2,5 timer og 18 timer hver vej, og der er stor forskel på at bade, spise all inklusive og hygge om børnene, og så afsætte børnene halvdelen af turen for at deltage i ferie på voksnes præmisser.

Anmeld Citér

20. maj 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Anonym skriver:

Jeg overvejer seriøst også en mallorca tur med begge børn til efteråret. Min mand synes måske det er akavet, når nu vi takker nej til bryllup med børnene.... men som jeg sagde til ham: Der er dælme stor forskel på at flyve 2,5 timer og 18 timer hver vej, og der er stor forskel på at bade, spise all inklusive og hygge om børnene, og så afsætte børnene halvdelen af turen for at deltage i ferie på voksnes præmisser.

Ej det kan da seriøst overhovedet ikke sammenlignes  Den store vil da få så meget ud af en hyggeferie til Mallorca med mor og far  Og ja, den lille følger jo bare med, men det kan jo gøres på dennes præmisser

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.