Folk der forsvinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
6 svar
6 synes godt om
3. maj 2022

Anonym trådstarter

Halløj

Jeg har i en lang periode set mange nyheder, BT,  tv2 news mm.
Og jeg synes faktisk at der er personer der bare forsvinder hele tiden ?  Eller er det bare mig?

Jeg bliver helt bekymret, er selv ung men tager ikke i byen og er ikke ude om natten. 

Men læser også at folk bare forsvinder midt på dagen?  Det kan også være ældre eller psykisk syge, men engang imellem er personen ikke gået fra hjemmet (i nedtrykt tilstand)..

Det bekymre mig sku lidt i lille danmark

Nogle som har samme mening eller er det bare mig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Halløj

Jeg har i en lang periode set mange nyheder, BT,  tv2 news mm.
Og jeg synes faktisk at der er personer der bare forsvinder hele tiden ?  Eller er det bare mig?

Jeg bliver helt bekymret, er selv ung men tager ikke i byen og er ikke ude om natten. 

Men læser også at folk bare forsvinder midt på dagen?  Det kan også være ældre eller psykisk syge, men engang imellem er personen ikke gået fra hjemmet (i nedtrykt tilstand)..

Det bekymre mig sku lidt i lille danmark

Nogle som har samme mening eller er det bare mig?

Synes bestemt det er sørgeligt så mange der forsvinder. Både unge, gamle, syge osv. men det er ikke noget der bekymre mig. 

Anmeld Citér

4. maj 2022

Soonmom

Altså jeg vil sige der er ting som bekymrer mig væsentlig mere (som fx krig) end at folk forsvinder, ofte er der jo en årsag 

Demente, alkohol, kidnapning af anden forældre, psykisk syg osv (selvfølgelig stadig forfærdeligt, men intet jeg selv ville kunne komme ud for, så det kan ikke på den måde ramme mig)

Anmeld Citér

4. maj 2022

ErDuHerIkkeSnart

Find nogle mere lødige nyhedskanaler, som kan hjælpe dig med at nuancere de billeder du ser. Generelt bor du et af de tryggeste steder i verden og har minimal grund til bekymring.

Anmeld Citér

4. maj 2022

Cirkeline87

Synes bestemt det er sørgeligt så mange der forsvinder og en er jo en for mange men der er jo ofte en årsag som ofte handler som folk der har brug for hjælp af en eller andre akt og det bekymrer mig at det   tilsyneladende er så svært at få hjælp og når det kommer til de demente bør plejepersonale havde flere muligheder beskytte den demente.

Anmeld Citér

4. maj 2022

Enmere20

Jeg kan godt forstå dig og har det til dels lige sådan

jeg er nok også påvirket af at have 2 teenagere på hhv 17 og 18 år og er altid nervøs for at der skal ske dem noget - især i nattelivet  og der er utrolig mange historier for tiden om folk der er forsvundet og så bliver man lige endnu mere opmærksom.

Anmeld Citér

4. maj 2022

Måskemor

Tænker ikke at det er blevet værre end det var for 20 år siden. Men nyheder er i dag mere tilgængelige. Tror vi “får mere med” fordi vi hele tiden har nyheder på telefonen, og derudover har medierne interesse i den slags historier fordi det giver klik og dermed reklamepenge. Tror også politiet bliver medierne meget mere i dag til efterlysninger end tidligere. Så nej, jeg er ikke bekymret. De fleste der forsvinder er jo også folk hvor der er en årsag eller en særlig omstændighed. De færreste går på gaden og er pludselig væk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.