Have og blomster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.497 visninger
11 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2022

Mrs.

Hey! 
jeg står og skal have plantet en masse i haven for at give lidt liv (jep jeg keder mig meget de sidste uger af graviditeten så det er mit projekt

Men jeg nægter simpelthen at give 1-200 kr pr krukke og betale en formue for blomster (hvor mange af dem ikke er flerårige) 

såååå, har i nogen gode råd? 

Hvor køber i krukker, havekasser, planter mm? 
Hvad planter i, i haven? 
del gerne billeder af jeres fine haver

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2022

Kastanje

Hvad med en Bilka/ Føtex - de har billige blomster nogle gange. 
planteskoler kan i kbh være ret dyre.

Anmeld Citér

30. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har købt mine krukker i genbrugsbutikker, på loppemarkeder etc. igennem årene. Men jeg har skåret ned på dem de senere år, da jeg synes, der går uforholdsmæssigt meget vand til vanding af krukker i forhold til planter i bede. 

Jeg er glad for stauder, bl.a. fordi de er hårdføre og mangeårige. Jeg har hapset en del fra venners og bekendtes haver i årenes løb, og så er der også meget ofte gevinst i forskellige bortgives-grupper på facebook. Du kan også oprette et “søge-opslag” i en lokal gruppe. Folk er sjældent nærige med aflæggere, frø osv. 

Jeg sår altid syv-otte slags sommerblomster - samler selv frø fra egen have, får nogle af andre og køber frøblandinger i supermarkeder. Der er altid nogle typer til en billig pris (ofte nederst på stativerne). Lige nu har jeg vindueskarmene fulde af bakker til forspiring. 

Nå ja, min søn skralder jævnligt, og han har igennem årene forsynet mig med store mængder blomster til udplantning, hvor der typisk bare var et par småvisne planter i en større kasse. Hvis du har mod på dét, er der “guld” at finde. 

Anmeld Citér

30. april 2022

Mrs.

Mor og meget mere skriver:

Jeg har købt mine krukker i genbrugsbutikker, på loppemarkeder etc. igennem årene. Men jeg har skåret ned på dem de senere år, da jeg synes, der går uforholdsmæssigt meget vand til vanding af krukker i forhold til planter i bede. 

Jeg er glad for stauder, bl.a. fordi de er hårdføre og mangeårige. Jeg har hapset en del fra venners og bekendtes haver i årenes løb, og så er der også meget ofte gevinst i forskellige bortgives-grupper på facebook. Du kan også oprette et “søge-opslag” i en lokal gruppe. Folk er sjældent nærige med aflæggere, frø osv. 

Jeg sår altid syv-otte slags sommerblomster - samler selv frø fra egen have, får nogle af andre og køber frøblandinger i supermarkeder. Der er altid nogle typer til en billig pris (ofte nederst på stativerne). Lige nu har jeg vindueskarmene fulde af bakker til forspiring. 

Nå ja, min søn skralder jævnligt, og han har igennem årene forsynet mig med store mængder blomster til udplantning, hvor der typisk bare var et par småvisne planter i en større kasse. Hvis du har mod på dét, er der “guld” at finde. 

Godt det lige er sæson for loppemarkeder  må afsted og kigge om der er noget spændende! Og ud og se efter lidt stauder

Anmeld Citér

30. april 2022

Anonym

Her er vi også gået væk fra krukker, men har da lidt endnu. 

Den jeg har var dog lidt dyre i indkøb, da de er af fibercement. Men det var jo en engangsfornøjelse, så nu er det dyre at plante dem til

Tip - vælg nogle i lyse farver. Jo mørkere krukke, jo varmere bliver den = vandet fordamper vandet og du skal vande oftere.

Planter kan være dyre. Se i diverse supermarkeder. Her kan du dog være uheldig og få fat i planter, der er behandlet forkert. Men det er satset man må tage

Byggemarkeder har også blomster.

Jeg sår også og har også vindueskarmene fyldte med små planter

Ellers køber jeg planter i Rema 1000, Netto, Kvickly, Plantorama og den lokale planteskole.

I krukken er der blomster for ca. 30 kr.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

30. april 2022

Konjac

Profilbillede for Konjac
Anonym skriver:

Her er vi også gået væk fra krukker, men har da lidt endnu. 

Den jeg har var dog lidt dyre i indkøb, da de er af fibercement. Men det var jo en engangsfornøjelse, så nu er det dyre at plante dem til

Tip - vælg nogle i lyse farver. Jo mørkere krukke, jo varmere bliver den = vandet fordamper vandet og du skal vande oftere.

Planter kan være dyre. Se i diverse supermarkeder. Her kan du dog være uheldig og få fat i planter, der er behandlet forkert. Men det er satset man må tage

Byggemarkeder har også blomster.

Jeg sår også og har også vindueskarmene fyldte med små planter

Ellers køber jeg planter i Rema 1000, Netto, Kvickly, Plantorama og den lokale planteskole.

I krukken er der blomster for ca. 30 kr.

Hvad er det for en plante du har der? Den er virkelig flot

Anmeld Citér

30. april 2022

Blablaa

Profilbillede for Blablaa

Vi købte i går, 10 violer for 30kr i et plantecenter  

Jeg elsker ting som passer sig selv. Vi flyttede i hus for 3 år siden og luede ud i nogle KÆMPEMÆSSIGE bede som var ædt af efeu og andre planter. jeg glæder mig dagligt når noget nyt dukker op. 

Mit bed i baghaven består oftes bare af vilde planter. Sidste år havde jeg helt vildt mange valmuer, i alle mulige farver. Hot pink, helt hvide, røde, røde og hvide osv  

Jeg køber sådanne nogle blandinger her 

https://www.jemogfix.dk/turfline-landmandens-blomsterblanding-100-g/2184/9060069/?gclid=Cj0KCQjwvLOTBhCJARIsACVldV2ujqcZ78ciRzg8HxJhR5B2URX8GRaYaRMwBj03PiQ2ptlQ_GGXWrIaAu1AEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

og lader lidt min have passe sig selv. 

Min baghave gør jeg det fordi mine hunde holder til der, så derfor skal jeg ikke have alt for meget tilhørsforhold til mine planter

I forhaven, holder jeg det pænt og med udvalgte planter. 

I min forhave har jeg, diverse løg. Tulipaner, påskeliljer og andre løg. Jeg har Brudeslør, sankthansurt, en tulipanmagnolia, lavendel . Jeg må lige tage et billede når alt står i blomst. 
Billedet der er tilføjet er fra min baghave, da jeg havde så mange smukke valmuer

Anmeld Citér

30. april 2022

Mrs.

Blablaa skriver:

Vi købte i går, 10 violer for 30kr i et plantecenter  

Jeg elsker ting som passer sig selv. Vi flyttede i hus for 3 år siden og luede ud i nogle KÆMPEMÆSSIGE bede som var ædt af efeu og andre planter. jeg glæder mig dagligt når noget nyt dukker op. 

Mit bed i baghaven består oftes bare af vilde planter. Sidste år havde jeg helt vildt mange valmuer, i alle mulige farver. Hot pink, helt hvide, røde, røde og hvide osv  

Jeg køber sådanne nogle blandinger her 

https://www.jemogfix.dk/turfline-landmandens-blomsterblanding-100-g/2184/9060069/?gclid=Cj0KCQjwvLOTBhCJARIsACVldV2ujqcZ78ciRzg8HxJhR5B2URX8GRaYaRMwBj03PiQ2ptlQ_GGXWrIaAu1AEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

og lader lidt min have passe sig selv. 

Min baghave gør jeg det fordi mine hunde holder til der, så derfor skal jeg ikke have alt for meget tilhørsforhold til mine planter

I forhaven, holder jeg det pænt og med udvalgte planter. 

I min forhave har jeg, diverse løg. Tulipaner, påskeliljer og andre løg. Jeg har Brudeslør, sankthansurt, en tulipanmagnolia, lavendel . Jeg må lige tage et billede når alt står i blomst. 
Billedet der er tilføjet er fra min baghave, da jeg havde så mange smukke valmuer

Wauw nogen flotte valmuer! 

Anmeld Citér

30. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Lidt fra haven sidste år, hvor mit store projekt var at anlægge havedam. 

Anmeld Citér

30. april 2022

Mrs.

Mor og meget mere skriver:

Lidt fra haven sidste år, hvor mit store projekt var at anlægge havedam. 

Hvor er det flot!

gid jeg havde en større have så jeg kunne lave den slags 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.