Epilepsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2022

Anonym trådstarter

Nogen der har børn med Epilepsi? Mit barn har lige fået konstateret Epilepsi efter gentagende anfald. 
Men tænkte på hvordan det vil påvirke hans fremtid? Må han tage kørekort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Nogen der har børn med Epilepsi? Mit barn har lige fået konstateret Epilepsi efter gentagende anfald. 

I forhold til kørekort kommer det jo an på hvor slemt han er ramt samt hvor velbehandlet han er. Jeg har ikke epilepsi, men lider af en perilymfatisk fistel som giver svimmelhed. Jeg fik som 25 årig kørekort der skulle fornyes hvert 2. År, men sidste gang jeg fik det fornyet fik jeg det til at gælde i 5 år. Jeg skal hver gang igennem embedslægen. Jeg har mega god støtte af mine forældre og min mand samt mine børn lærer jo at vokse op med en mor der bliver svimmel, så de skal fx holde mig i hånden/armen engang imellem og det kan jo være mega pinligt. Men de har ingen problemer med det når jeg er svimmel, så hjælper de mig. 
jeg hader min sygdom og ville ønske at jeg var rask, men jeg kan ikke ændre det. Jeg prøver bare at få det bedste ud af mit liv og leve så normalt som muligt. 

Anmeld Citér

29. april 2022

Tip!

Anonym skriver:

Hvor gammel er dit barn? 

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Hvor gammel er dit barn? 

Han er 11 år

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Min mand har det. Han fik det konstateret da han var Ca 16-17 år. Fik en BLACK out til en fest og var ikke rigtig til stede i en uge efter. Han lever fint med det, tager en pille om dagen, og det er det eneste vi ser i forhold til epilepsien. Hans kørekort skal fornyes hvert 5. År, lidt træls at skulle kaste penge i en læge erklæring hver gang og nogle gange venter vi op til 6 mdr på at embedslægen får godkendt det nye, men det er som det er. Han har bare en lap papir imens. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.