Det der med ægløsning og hvordan regner man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2022

Anonym trådstarter

Altså…. 
Jeg har en cyklus på 28-30 dage. 
Jeg har ægløsning på 16-17 dagen. 

På 16 dagen hvor min første ægløsningstest er positiv er jeg (hvis jeg er gravid) 2+0. Som jeg forstår det. 

Så… lad os nu sige jeg havde første mens dag d. 1 april? Hvor langt (hvis jeg var gravid) så henne i dag? 
Jeg tæller det som ægløsning d. 16 april og mens dag d. 28-30 april. 
Så ville jeg være 3+ 4 idag talt fra ægløsning - er det korrekt? 
Så skidt med min cyklus er 30 dage måske, for det den første positive ægløsning der tæller og er dagen man starter med og hedder 2+0, ikke? 

Såfremt jeg er gravid i denne cyklus BURDE man vel kunne få en okay positiv test nu eller?

Min test fra i morges var nemlig MEGA svag og nok en bare en skyggestreg som nogle kalder det. 

Er ret ny i det her

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Når din ÆL-test er positiv får du ÆL dagen efter eller dagen efter igen (jeg får som regel dagen efter). Først den dag man reelt har ÆL er man 2+0. Håber det giver mening

Anmeld Citér

28. april 2022

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Når din ÆL-test er positiv får du ÆL dagen efter eller dagen efter igen (jeg får som regel dagen efter). Først den dag man reelt har ÆL er man 2+0. Håber det giver mening

Aha… så i princippet er der dag 17-18 man tæller 2+0 fra. 
Så ville jeg idag kun være 3+2/3 stykker.

Anmeld Citér

29. april 2022

Tami

Profilbillede for Tami
Anonym skriver:

Aha… så i princippet er der dag 17-18 man tæller 2+0 fra. 
Så ville jeg idag kun være 3+2/3 stykker.

Det kommer an på hvornår du får en positiv ÆL-test i din cyklus  men ja hvis den bliver positiv på cd16, så har du ÆL på cd17/18. Jeg har ofte brugt temperaturmetoden sammen med ÆL-test. På den måde har jeg fået bekræftet præcis hvornår ÆL ER sket efter positiv test. Det kræver dog nogle cyklusser at lære metoden at kende i forhold til sin krop 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.