Nogen, som arbejder i hjemmeplejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2022

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde, som arbejder i hjemmeplejen?

Jeg er gravid og sygemeldt pt. og er derfor hjemme meget af døgnet. Min genbo er en ældre dame, som modtager hjemmehjælp flere gange i døgnet. Jeg har nu flere gange langt mærke til, at bilen fra hjemmeplejen blot kører ned forbi hendes hus, vender bilen eller holder der kortvarigt og så kører igen uden at gå ind til hende. Det sker både i dagstimerne og om natten, men ikke hver gang.
Jeg må indrømme at det virker lidt underligt på mig. Er det normalt, at man arbejder sådan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Er der nogen herinde, som arbejder i hjemmeplejen?

Jeg er gravid og sygemeldt pt. og er derfor hjemme meget af døgnet. Min genbo er en ældre dame, som modtager hjemmehjælp flere gange i døgnet. Jeg har nu flere gange langt mærke til, at bilen fra hjemmeplejen blot kører ned forbi hendes hus, vender bilen eller holder der kortvarigt og så kører igen uden at gå ind til hende. Det sker både i dagstimerne og om natten, men ikke hver gang.
Jeg må indrømme at det virker lidt underligt på mig. Er det normalt, at man arbejder sådan?

Det KAN være fordi, at de ringer til hende eller lige skal tjekke, om de kan se hende gennem vinduet.. Har selv arbejdet i hjemmeplejen, og hos den ene skulle vi bare ringe og spørge, om hun havde taget sin medicin og om alt var okay.. 

Men ellers kan du da skrive eller ringe til hjemmeplejekontoret og spørge, om du burde være bekymret for dine observationer

Anmeld Citér

27. april 2022

Anonym

Jeg vil først takke dig for din bekymret men det er slet ikke unormal at et besøg forgå på den måde der bor en ældre dame på sammen vej som jeg bor på som får besøg flere gang daglig at hjemmeplejen på et tidpunkt gik de over at hendes tidlig  aftenbesøg forgik vs et opkald I min verden virke det overhoved ikke logik da der er flere på vejen der modtager hjemmehjælp på dette tidpunkt ( man det er en andre side af sagen) Jeg spurgte hendes datter en dag jeg mødte hende og det viste sig at det var en hjemmehjælper ( en vikar som kom over flere dage ) der havde truffet det valg uden om visitator og havde fået den fast med på det da personen ment at besøge var unødvendigt da borgen  selv tog sine aften  piller og aftensmad men besøg kom dog tilbage da visitation var af andre mening men det kan  sagtens være rigtigt i dit tilfælde men jeg vil anbefale dig at gå videre med din bekymring bare for en sikkerheds skyld

Anmeld Citér

27. april 2022

Anonym

Jeg arbejdet i hjemmeplejen i den kommune jeg er ansat i er det ikke unormal at hjælpen består af et opkald i de tilfælde  hvor vi ikke behov af værre i borgen hjem. det kan også værre tilfælde når det kommer til din genbo det gælde mig at du er opmærksom på hvad der sker hos din genbo og den bekymring du viser synes jeg  bestemt du skal gå vider med

Anmeld Citér

27. april 2022

Anonym

Min mand har arbejdet i hjemmeplejen og sagde, at der kan være flere forklaringer. Hvis der fx er tale om en dement dame, kan det være et tilsyn hvor de blot tjekker efter udefra, om der er tegn på, hun er derhjemme. Det kan også være at der er aftalt et opkald, og man ikke har kunne få fat i hende, før man er helt derude, hvorpå hun så tager telefonen. Eller at hun har kaldt hjemmeplejen via fx faldalarm, og man finder ud af, at der ikke er noget lige da man er ankommet. Han synes dog det lyder en anelse suspekt også, især hvis det foregår om natten. 

Anmeld Citér

28. april 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg er glad for, at der kan være helt legitime forklaringer. Jeg vil helst tro det bedste om mine medmennesker. Så jeg håber, at der er en helt naturlig forklaring.
På den anden side så ved jeg, hvor presset man kan være i hjemmeplejen så, at nogen kunne finde på at ‘snyde’ for at spare tid. Det er måske ikke helt usandsynligt. 
Grunden til, at jeg undrer mig lidt er, at de nogle gange knap nok stopper ved huset. Vi bor på en lukket vej, og de kører faktisk bare ned og vender og kører igen. Ingen telefonopkald eller noget… Min mand har også observeret det. Jeg vil prøve at skrive til hjemmeplejekontoret, hvis det fortsætter.

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Jeg er glad for, at der kan være helt legitime forklaringer. Jeg vil helst tro det bedste om mine medmennesker. Så jeg håber, at der er en helt naturlig forklaring.
På den anden side så ved jeg, hvor presset man kan være i hjemmeplejen så, at nogen kunne finde på at ‘snyde’ for at spare tid. Det er måske ikke helt usandsynligt. 
Grunden til, at jeg undrer mig lidt er, at de nogle gange knap nok stopper ved huset. Vi bor på en lukket vej, og de kører faktisk bare ned og vender og kører igen. Ingen telefonopkald eller noget… Min mand har også observeret det. Jeg vil prøve at skrive til hjemmeplejekontoret, hvis det fortsætter.

Jeg synes ikke du skal vente med at kontakte hjemmeplejekontoret. Reager på din bekymring. 

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym

Hvordan kan det være at du ikke spørger borgeren? Det kan være hun også synes at det er rart at vide at i er opmærksomme på om hun er ok

Anmeld Citér

29. april 2022

Mrs.

Du kan:

Spørg borgeren ind til det og fortæl du blev bekymret. 
eller gå ud og fang plejen og spørg personalet.

kontakte hjemmeplejekontor eller visitation med din bekymring. 

der er formegentlig en god forklaring på det

og at i ikke har set plejen tale i telefon betyder ikke de ikke gør det - mange bruger enten et trådløst headset eller har håndfri i bilen, netop fordi de kører så meget og forholdene skal være sikre samtidigt med at de skal være tilgængelige på telefonen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.