Vores søn på halvandet år har haft en virkelig hård start på livet.
Først indlagt i lang tid grundet lille fødselsvægt og skæve værdier i blodprøver som man aldrig fandt årsagen til.
Da vi kom hjem ville han ikke spise og efter ti uger med konstant gråd og alle instanser sagde det skyldtes kolik og umodne tarme osv. Det viste sig at være isoleret ganespalte.
Derefter har vi haft et halvt år med lidt ro. Så blev han han opereret og har faktisk været mere eller mindre syg siden.
Infektioner, forkølelser, mellemørebetændelse, halsbetændelse osv. Han lider af svær apnø som er et problem der opstod efter hans operation af ganen. Så søvn får vi forældre ikke meget af, da især ut. Er rædselsslagen for han på et tidspunkt glemmer helt at trække vejret.
Han snorker også helt afsindigt i perioder.
Men ovenstående skal vi til Riget om nogle dage og snakke om.
Derudover har han altid været meget stille og hans sprog ser ud til at stå stille. Han taler faktisk slet ikke, kommunikere med at pege og blive hysterisk. Han kan godt sige "ned" og "hej hej" men det faktisk det.
Han kan på ingen måde lide at få beskidte hænder, bare han får lidt morgenmad på fingrene så han helt hysterisk og han vil f.eks. ikke spise en banan uden at der er skrællen han kan holde på (det vil sige det sidste af en banan skal skæres ud og tages med gaffel, ellers rør han det ikke). Sand kan han nogle gange godt lege lidt med, men sidder det fast på fingrene så er der garanteret gråd.
Det undre mig meget, for husker ikke vores store børn nogensinde har haft det problem da de var så små, tværtimod.
Men hvad tænker i?
Er simpelthen så bange for jeg et begyndt at se spøgelser og han nu "fejler" alt muligt i mit hoved, pga. Vores start med han.
Han har været startet i vuggestue i snart tre måneder, men pga. Sygdomme/infektioner, har han været mere hjemme end i vuggestuen.
Puha synes det har været lidt op ad bakke at få et barn mere, og føler mig ikke rustet til mere.
synes godt nok jeg/vi har skulle klare meget og egentlig også "bare" gjort det man skal og skulle selvfølgelig. Men har åbenbart nået et punkt jeg ikke vidste jeg kunne ramme. Hvis han græder om natten går jeg fuldstændig i panik og må overlade det til manden at trøste imens jeg flygter ud og gå en tur. Jeg er træt.