Anonym skriver:
Hej piger 
Vi har prøvet at blive gravide i 9 måneder, det er ikke særlig længe, men det påvirkede mig psykisk da jeg som person overtænker alt 
Lægen ville ikke henvise os før der er gået 1 år, så jeg kontaktede en privat klinik. Her fandt man så ud af at min mand har nedsat sædkvalitet, så nedsat at der er MEGET lav chance for at jeg kan blive naturlig gravid. Muligvis pga “årebrok”.
det endte faktisk med at han blev opereret med det samme, da lægen mente at det vil blive værre og indirekte sagde han at det om 3 år måske vil resultere i at vi slet ikke kan få børn, hvis vi venter.
Han er blevet opereret for nyligt og jeg er SÅ spændt på hvad resultaterne kommer til at vise.
er der nogen der har kendskab eller stået i en lignende situation, så kunne jeg godt tænke mig at høre jeres erfaringer.
Vi blev henvist til gyn efter 14 måneder uden held..
jeg fik konstateret PCO og min mand lav sædkvalitet.. vi fik af vide at vi ikke skulle regne med selv at kunne blive gravide.. jeg fik ekstra hormoner for at modne æggene og vi blev begge instrueret i mad der ikke var godt for os..
første runde piller gav et meget lille æg der ikke blev til noget... jeg blev fulgt med blodprøver hver 14. dag for at finde ud af ægløsningstidspunkt da min cyklus var forlænget.. havde cyklus på 36 dage...
andet omgang gav et flot æg og det lykkedes ved at sexe 5 gange i de 2 døgn vi havde fået af vide var ægløsningstidpunkt...
han er i dag 10 år...
så gik der 7 år uden nogen former for beskyttelse og hvor vi endte med at have taget rigtig meget på begge to.. hvilket forværrer min pco så jeg endte uden mens i flere måneder i træk..
vi tabte os hver 55 kg henover 5 måneder... ingen kur eller ekstra hård motion... bare lidt ændringer i maden og tankegangen...
så en dag tog jeg en test fordi jeg var træt af at manden og den store drillede mig med at jeg nok var gravid.. indenfor 10 sek var der 2 streger på pinden.. jeg måtte kigge flere gange fordi min hjerne kunne slet ikke forstå at der var 2 streger.. det havde der ikke været før alle de andre gange jeg havde testet fordi jeg troede der var noget...
vi fik gyn tid for at finde ud af hvor langt jeg var henne da jeg ikke havde haft mens i 3 måneder op til.. jeg var 9 uger henne.. pludselig havde vi travlt med at finde tider til diverse aftaler der skulle planlægges i forhold til graviditet og også f.eks. tandlægetid..
han er i dag 3 år gammel...
vi tænkte det var et mirakel fordi vi så brændende havde ønsket at den ældste skulle være storebror..
vi snakkede og besluttede os for at jeg skulle steriliseres for at vi ikke fik flere..
jeg fik en tid til det og så sørgede vi for at beskytte os...
lige med undtagelse af en nat.. en gang og vupti en ny positiv test indenfor 10 sekunder..
igen gyntid til tjek for hvor langt jeg var henne og denne gang var jeg kun 3 uger henne.. hun kunne kun se at hinden var tyknet.. ingen blomme endnu eller noget men hun var ikke i tvivl og sagde tillykke...
han er idag 1 år gammel..
det er ikke altid at det lykkes men man kan være heldig.. pas på det ikke bliver til et større projekt..
det allervigtigste for at blive befrugtet er en god orgasme faktisk.. det er noget med at man åbner sig mere og bliver mere modtagelig eller sådan noget...