Er der nogen der har prøvet den der cykelhjelm som man har om halsen, og så som udløser sig om hovedet under fald osv??
Jeg overvejer at købe sådan en’, men er skeptisk på dens kunnen. Kan man nu stole på den? 

Så nogen med erfaringer eller som har hørt noget??
I min vennekreds - inkl. mig selv - kører næsten alle med en Hövding. Det var vidst i 1. generation, der var udfordringer med, at de poppede lidt hurtigt ved et bump. Men man skal selvfølgelig huske lige at de-aktivere (knappe en knap op), når man hopper af cyklen og lige henter børn, handler eller lign. Ellers kan den sikkert godt blive aktiveret fejlagtigt.
Den nyeste er 3. generation. Den er lidt ekstra lækker på flere måder. Har lige givet min mand den i fødselsdagsgave.
Men når det er sagt: jeg kan tælle til 5 venner og 3 kollegaer, som har prøvet at den blev udløst korrekt - da det gjaldt - og de slap uden knubs på hovedet.
Jeg købte min for 5 år siden. Og har kørt med den dagligt. Da jeg havde den "gammeldags slags" huskede jeg den 3 gange om måneden. Jeg "glemte den" behændigt. Fordi den var super irriterende. Jeg lignede en bøv. Håret blev fladt. Den var varm. Og ja, det er forfængelighed på den dumme måde og jeg lever af min hjerne, så fladt hår er mit mindste problem ved et uheld. Og ja, mine børn må ikke køre på noget med hjul uden hjelm. Dobbeltmoral much. Jeg ved det
.
Som jeg forstår det, så tester Hövding selv at den virker, når man aktiverer den. Så hvis der er strøm i og den siger de lyde, den skal, så virker den.
Så for mig har det været optimalt at købe den. Jeg anvender den dagligt (kæmpe fremskridt for mig) og den holder godt. Selvom den er dyr (hvis du har abonnement på Politiken, er der tilbud via Politiken Plus).
Vh.
Anmeld
Citér