Alternativ cykelhjelm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.724 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Er der nogen der har prøvet den der cykelhjelm som man har om halsen, og så som udløser sig om hovedet under fald osv?? 

Jeg overvejer at købe sådan en’, men er skeptisk  på dens kunnen. Kan man nu stole på den?

Så nogen med erfaringer eller som har hørt noget??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Havde en kollega der havde sådan en, for nogen år siden, og hun gik ret hurtig væk fra den, da den sekvydløste sig, når man kørte over et stort bump�� vh Stine 

Anmeld Citér

18. april 2022

AnoMor

Omsorgsgiver skriver:

Er der nogen der har prøvet den der cykelhjelm som man har om halsen, og så som udløser sig om hovedet under fald osv?? 

Jeg overvejer at købe sådan en’, men er skeptisk  på dens kunnen. Kan man nu stole på den?

Min svigerindes mor har haft den. Hun gik meget hurtigt væk fra den da den udløste sig fa hun bøjede sig ned for at binde sine sko 

Anmeld Citér

18. april 2022

Lje

I min vennekreds - inkl. mig selv - kører næsten alle med en Hövding. Det var vidst i 1. generation, der var udfordringer med, at de poppede lidt hurtigt ved et bump. Men man skal selvfølgelig huske lige at de-aktivere (knappe en knap op), når man hopper af cyklen og lige henter børn, handler eller lign. Ellers kan den sikkert godt blive aktiveret fejlagtigt.

Den nyeste er 3. generation. Den er lidt ekstra lækker på flere måder. Har lige givet min mand den i fødselsdagsgave.

Men når det er sagt: jeg kan tælle til 5 venner og 3 kollegaer, som har prøvet at den blev udløst korrekt - da det gjaldt - og de slap uden knubs på hovedet. 

Jeg købte min for 5 år siden. Og har kørt med den dagligt. Da jeg havde den "gammeldags slags" huskede jeg den 3 gange om måneden. Jeg "glemte den" behændigt. Fordi den var super irriterende. Jeg lignede en bøv. Håret blev fladt. Den var varm. Og ja, det er forfængelighed på den dumme måde og jeg lever af min hjerne, så fladt hår er mit mindste problem ved et uheld. Og ja, mine børn må ikke køre på noget med hjul uden hjelm. Dobbeltmoral much. Jeg ved det .

Som jeg forstår det, så tester Hövding selv at den virker, når man aktiverer den. Så hvis der er strøm i og den siger de lyde, den skal, så virker den.

Så for mig har det været optimalt at købe den. Jeg anvender den dagligt (kæmpe fremskridt for mig) og den holder godt. Selvom den er dyr (hvis du har abonnement på Politiken, er der tilbud via Politiken Plus).

Vh. 

Anmeld Citér

18. april 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har lige kigget priser og en er jo møg dyr!!

Anmeld Citér

19. april 2022

Kastanje

Jeg har lige kigget priser og en er jo møg dyr!!

Ja - men hvis du sammenligner en alm. cykelhjelm er det også to vidt forskellige produkter. Det svarer til at man sammenligner en C1 og en stor dyr BMW. Det er ikke samme komfort eller sikkerhed …. Det kan ikke sammenlignes. Man kan jo blot vurdere om man har råd til BMW’en eller den specielle cykelhjelm med indbygget airbag. 
Tro mig - hvis det var samme pris, ville mange købe en til sig selv og til børnene. 

Anmeld Citér

19. april 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Ja - men hvis du sammenligner en alm. cykelhjelm er det også to vidt forskellige produkter. Det svarer til at man sammenligner en C1 og en stor dyr BMW. Det er ikke samme komfort eller sikkerhed …. Det kan ikke sammenlignes. Man kan jo blot vurdere om man har råd til BMW’en eller den specielle cykelhjelm med indbygget airbag. 
Tro mig - hvis det var samme pris, ville mange købe en til sig selv og til børnene. 

Arh - den sammenligning er vist at stramme den. Det primære argument for høvding er vist stadig mest æstetik. De hævder ganske vist deres airbag er otte gange mere sikker, men det videnskabelige grundlag for den udtalelse er vist noget tynd. I hvert fald på de tidligere modeller. Man kan jo håbe den seneste har noget at have det i. Der er jo en masse sikkerhed i en almindelig cykelhjelm også, så det er jo ikke fordi man kører med en gryde på hovedet.

Komfort er jo så også en individuel ting. Jeg synes det er mere behageligt med en almindelig hjelm. Og ja, man ser ikke for smart ud, men det vil jeg ærlig talt blæse på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.