Kastanje skriver:
Du skriver at din ældste ikke ser hende fordi hun gik over hans grænse…. Er det at få en dør i hoved du kalder for at være grænseoverskridende..? Det er ikke bare grænseoverskridende - det er fysik vold krydret med manipulation og psykisk vold 
Når du ikke selv stopper det er det godt at dit barn kan se det og siger fra. Fjern dig fra hende
Det er ikke "kun" at min mor smed sin sko og smækkede døren, hertil skal det siges, at døren ramte ham ikke, men idet min store søn gik ind af døren og ville sige undskyld til min mor, smækkede hun døren lige foran ham, men igen døren ramte ham ikke.
Ville ønske at jeg var bedre til at skjule, når min mor gør mig ked af det, og det er her min store søns grænse er nået, han har set mig ked alt for mange gange pga hende.
Hun har igen prøver at give mig dårlig samvittighed over jeg måtte aflyse, og jeg ikke vil tale i tlf med hende, trods jeg er i smertehelvede med tandpine.
Og jeg har prøvet at ikke haft kontakt til hende i en længere periode, men når vi så genoptager kontakten, bliver det dét sammen igen, det er altså ikke nemt at træffe det svære nødvendige valg for mig, at ikke have min mor i mit liv, vi vil vel alle gerne have vores forældre accept, her får jeg den bare aldrig, medmindre jeg er som hende og gør som hende.
Det jeg går op i, er hvilket signal jeg sender til mine børn ved at blive ved, og de skal ikke længere se mig ked, pga min mor ikke kan tåle, at jeg nu siger fra, og ikke bare tager imod og nikker.
Ville bare ønske, at jeg ikke blev så ked af det, for hver besked jeg får fra hende.