Kiran skriver:
Hej
Jeg er blevet henvist til afdeling for gentagne aborter på hvidovre hospital. De har så taget nogle blodprøver på mig. Jeg kan ikk spørge dem om svar for har først tid hos læge der om 2 måneders tid. Derfor spørger jeg herinde. Kan nogen hjælpe:
Thyroglobulin- Ab; P- mit er på 38 ( den burde være under 33)
Immunglobulin G;P. Min er på 15 (den burde være under 14.9)
ved i hvad disse betyder.
Max for Thyroglobulin- Ab; P er 35. Dvs din er let forhøjet. Det giver en lille risiko for en autoimmunsygdom, men det forefindes også hyppigt, let forhøjet hos raske personer 
Immunglobulin G;P kan ved selektiv stigning være indikation på en autoimmunsygdom.
Det er meget lave stigninger du har i dine værdier, skal ikke kunne fortælle hvad de for dig betyder da de jo skal sammenholdes med indikationen for prøverne, og vurderes i forhold til dig, dine data osv. samt at kun en læge kan tage den vurdering og sammenholde de data for at kunne diagnosticere dig.
Men det er ihvertfald overordnet hvad de to blodprøver viser.
Husk selvom du først har tid om 2 måneder, kan du sagtens ringe ind og bede om at tale med lægen, og bede om at få svar på prøverne, det er du i din fulde ret til, også så du kan få ro og har en konkret vurdering fra din læge du kan forholde dig til
er sikker på din læge med glæde vil fortælle dig sin konklusion og give dig den ro i sindet.
Anmeld
Citér