Ødem? Eller hvad kan det være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
6 svar
1 synes godt om
9. april 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Hej søde jer, 

på mit job er jeg på benene i mange timer, og er for nylig begyndt at få en del væske i kroppen (uge 25).

her til morgen opdager jeg at bagsiden af hælen og hæl"puden" er helt blå. Jeg har ikke slået mig eller vrikket om - så er det her mon ikke "bare" et ødem der kræver foden op?

Eller bør jeg overveje at ringe til vagtlægen og forhøre mig?

hvad ville i gøre? Har nogen evt prøvet det? 

knus til jer

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2022

ni

Jeg har ingen erfaringer med at væske skulle blive blåt og ligne blå mærker. Hvis jeg var vågnet op med sådan en fod og det var helt uforklarligt, havde jeg ringet til vagtlægen. 

Anmeld Citér

9. april 2022

AnoMor

Lambi90 skriver:

Hej søde jer, 

på mit job er jeg på benene i mange timer, og er for nylig begyndt at få en del væske i kroppen (uge 25).

her til morgen opdager jeg at bagsiden af hælen og hæl"puden" er helt blå. Jeg har ikke slået mig eller vrikket om - så er det her mon ikke "bare" et ødem der kræver foden op?

Eller bør jeg overveje at ringe til vagtlægen og forhøre mig?

hvad ville i gøre? Har nogen evt prøvet det? 

knus til jer

Hvis du ikk har slået den eller noget som helst og zen pludselig ser sådan ud natten over. Så havde jeg ringet til lægevagten 

Anmeld Citér

9. april 2022

BG17

Profilbillede for BG17

Har du snakket med lægen? 

Anmeld Citér

9. april 2022

Lambi90

Nej, vi har været til fødselsdag hele dagen, og jeg synes at den så lidt bedre ud efter indtag af en masse vand, benene op og lidt massage.  
Den ser stadig bedre ud, så jeg tænker at jeg lige giver den til imorgen måske.

Det skal lige siges at det ikke gør ondt, overhovedet. Ellers havde jeg også bare ringet med det samme

Anmeld Citér

9. april 2022

årgang84

Profilbillede for årgang84

Vagtlægerne kan benytte dit kamera på telefonen. Sådan at han kan se det. 

Vigtigt at du tager billeder inden sengetid hvis du ikke hr ringet. Og når du vågner igen. Evt mål hvis der er hævelse omkring anklen. 

Under alle omstændigheder skal du kontakte egen læge. Læge mandag dog helst vagtlæge snarest efter min mening. 

Anmeld Citér

10. april 2022

Lambi90

Har snakket med lægevagten nu.

Han tænker at det er karsprængninger pga tryk fra væske, men så længe jeg ikke har ondt så skal jeg ikke rigtig forholde mig til det.

Jeg kontakter egen læge hvis det negynder at genere mig - tak for jeres svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.