Anonym skriver:
Mit svar kan muligvis virke provokerende, men håber du vil tolke det som venligt ment.
I er nødt til at sætte jer ned og tænke løsningsorienteret. Gennemgå alle jeres udgifter nøje og se, hvor der kan skæres ind til benet. Alt tæller; telefonabonnementer, streamingtjenester, forsikringer, madplaner osv.
Det kan også være, at noget kan sælges for at spare sammen til depositum.
Måske kan I lave aftaler med jeres øvrige kreditorer om at få nedsat ydelsen i en periode. På den måde får de fortsat lidt penge, og I viser initiativ og viljen til at betale trods ændrede vilkår.
Ring til kommunen og forhør jer om mulighederne. Jeg kender ikke reglerne for akutlisten, men måske er I heldige. Hos en privat udlejer kan I muligvis få lov at afdrage indskud.
Det er kort varsel, men det kan godt lade sig gøre at finde en bolig. Især hvis man er villig til at gå på kompromis. Jeres situation er næppe helt ny, så I har måske lukket øjnene i en periode. Og det kan være svært at stå i, men så må man finde alternativer eventuelt midlertidigt, indtil I er på fode igen.
Nej, du har formentlig ret. Men man håber jo altid at ting/livet ordner sig og bliver bedre.
Vi har kæmpet med økonomien i godt et år, også derfor at vi har taget nogle dumme forbrugslån til at købe mad for.
Jeg orker bare ikke det her rod og denne ustabilitet det giver. Vi ejer ikke noget af værdi, men jeg har taget kontakt med vores ene kreditor, hvor vi har det største afdrag, og de har givet os betalingsfri mdr I denne mdr og næste mdr. Og det er det de vil gøre desværre. Herefter hedder det rykkere og fodgen, som så også kan smide huset på tvang.
Det er mig der siger stop, mig der beder banken om at hjælpe os ud af denne suppedas. De vil jo helst at vi sælger, men det kan vi simpelthen ikke vente på. Vi vil sælge med stort tab, alt imens at vi skal afdrage på kreditforeningen og boliglån, som så igen efterlader os med en endnu større gæld. Så i mine øjne er tvang det eneste mulige...
Vi kæmper, men energien er bare ikke til det mere, og der er ikke udsigt til bedre indtægt.
Vi har pt ikke penge til mad!!medicin osv (OBS JEG ØNSKER IKKE AT MODTAGE ØKONOMISK HJÆLP HERFRA!)Jeg har talt med banken om det, og svaret er bare at de ikke kan hjælpe på nuværende tidspunkt, før huset er vurderet. Men det kan vi jo ikke vente på.
Har forsøgt at sælge hvad vi kan finde, men vi har bare ikke meget af værdi. Og da slet ikke nok til et depositum også....