Så er den nye barnevogn fundet til Anton:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2009

Valle81

TbCp skriver:

Uhhhh den er fiiin!!!!!

Gad vide hvad der skulle være af sikkerhedsbrist ved den???

Jeg synes den er monster fed! Og gad godt eje sådan en hvis vi skal have flere børn

Hejsa,

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAk, ja den er fed, og har købt den til den nette som af 2000( nypris mellem 12 og 13.000 kr:0)

Så vidt jeg kan læse så er det vist noget med at de har fundet flalter eller hvad det nu hedder i overlædderet, som kan være farligt, hvis børn sutter på det, Men hul i det, Asta har sku aldrig suttet på sit overlæder:0)

Så jeg er dybt tilfreds og MEGA glad for den og glæder mig til at trone rundt med den:0)

Jeg kan heller ikke se med sikkerhed, de kan ikke sidde fast, komme i klemme, vælte ud for sele har de jo på, den jeg have er aldrig væltet eller noget:0)

Den er et skrummel og en vogn man ikke skal have, hvis man er afhængig at at skulle skille den ad og have den bag i en bil hele tiden:0)

Elsker den vogn:0)

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Valle81

Tullen85 skriver:

eeeej den er bare SÅ flot, så en med en magen til nede i byen forleden, sååå misundelig... :-D hihi

Ja ikke, den er nemlig til at svime over:0)

På DBA har de mange til ok priser:0)

Anmeld

29. oktober 2009

TbCp

Valle81 skriver:

Hejsa,

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAk, ja den er fed, og har købt den til den nette som af 2000( nypris mellem 12 og 13.000 kr:0)

Så vidt jeg kan læse så er det vist noget med at de har fundet flalter eller hvad det nu hedder i overlædderet, som kan være farligt, hvis børn sutter på det, Men hul i det, Asta har sku aldrig suttet på sit overlæder:0)

Så jeg er dybt tilfreds og MEGA glad for den og glæder mig til at trone rundt med den:0)

Jeg kan heller ikke se med sikkerhed, de kan ikke sidde fast, komme i klemme, vælte ud for sele har de jo på, den jeg have er aldrig væltet eller noget:0)

Den er et skrummel og en vogn man ikke skal have, hvis man er afhængig at at skulle skille den ad og have den bag i en bil hele tiden:0)

Elsker den vogn:0)

Christina

2000!!! Hold da op et godt køb!

Anmeld

29. oktober 2009

Valle81

TbCp skriver:

2000!!! Hold da op et godt køb!

Ja ikke:0)

Den bordaux til min datter fandt min mor til 1000 kr, den havde ikke en skramme eller en rids eller rus:0) Det var fantastisk:0)

Og ja 2000 kr, det er fedt, og fik dem endda til at køre over broen med den, så vi skal mødes på fyn og ikke midt på sjælland:0)

Knus

Anmeld

29. oktober 2009

maria_wlt

http://www.taenk.dk/test/barnevogne/barnevogn-anmeldt/

Den dyre, engelske Silver Cross Balmoral indeholder flere hormonforstyrrende ftalater, da Tænk testede den. Barnevognen er nu anmeldt til Miljøstyrelsen.

Forlæderet på ti vogne blev testet for indhold af ftalaterne DEHP, DBP, BBP, DINP, DNOP og DIDP.

Silver Cross-forlæderet indeholder tre af stofferne, DEHP, DNOP og DINP, i mængder over grænseværdien for legetøj og andre småbørnsartikler, som børn under tre år kan finde på at putte i munden.

Pernille Bachmann fra USUS, der er den danske importør af Silver Cross barnevogne, har efter Tænks test kontaktet Silver Cross.
Ifølge hende vil producenten omgående ændre produktionen, så den overholder reglerne.

Miljømedarbejder Claus Jørgensen fra Forbrugerrådet er forundret over fundet:

”Et velrenommeret firma burde have styr på det, men de må have sovet i timen eller have lukket øjnene for omverdenens diskussion og viden
om ftalater i de sidste ti år.
Børn opholder sig mange timer i barnevognen og risikerer derfor at blive udsat for de ulovlige kemikalier,” siger Claus Jørgensen, der derfor nu har anmeldt Silver Cross til Miljøstyrelsens Kemikalieinspektion med henblik på at få fjernet vognen fra markedet.

Straffen for at producere eller sælge småbørnsartikler med ftalater kan være påbud om at trække produktet tilbage, et forbud mod at sælge det, bøde eller fængsel.

Ifølge Hanne Thygesen fra Miljøstyrelsens Kemikalieinspektion vil der i dette tilfælde ikke blive tale om de to sidste sanktioner. I første omgang vil inspektionen bede producenten om dokumentation for, at reglerne er overholdt.

Anmeld

29. oktober 2009

Honningblomst

maria_wt skriver:

Den dyre, engelske Silver Cross Balmoral indeholder flere hormonforstyrrende ftalater, da Tænk testede den. Barnevognen er nu anmeldt til Miljøstyrelsen.

Forlæderet på ti vogne blev testet for indhold af ftalaterne DEHP, DBP, BBP, DINP, DNOP og DIDP.

Silver Cross-forlæderet indeholder tre af stofferne, DEHP, DNOP og DINP, i mængder over grænseværdien for legetøj og andre småbørnsartikler, som børn under tre år kan finde på at putte i munden.

Pernille Bachmann fra USUS, der er den danske importør af Silver Cross barnevogne, har efter Tænks test kontaktet Silver Cross.
Ifølge hende vil producenten omgående ændre produktionen, så den overholder reglerne.

”Et velrenommeret firma burde have styr på det, men de må have sovet i timen eller have lukket øjnene for omverdenens diskussion og viden
Børn opholder sig mange timer i barnevognen og risikerer derfor at blive udsat for de ulovlige kemikalier,” siger Claus Jørgensen, der derfor nu har anmeldt Silver Cross til Miljøstyrelsens Kemikalieinspektion med henblik på at få fjernet vognen fra markedet.

Straffen for at producere eller sælge småbørnsartikler med ftalater kan være påbud om at trække produktet tilbage, et forbud mod at sælge det, bøde eller fængsel.

Ifølge Hanne Thygesen fra Miljøstyrelsens Kemikalieinspektion vil der i dette tilfælde ikke blive tale om de to sidste sanktioner. I første omgang vil inspektionen bede producenten om dokumentation for, at reglerne er overholdt.

Ej hvor skræmmende, men godt du smed den ind så ikke der er nogen der køber noget de ikke ved hvad indebærer.

Smuk vogn, meeeeen...

Anmeld

29. oktober 2009

oo

maria_wt skriver:

men er det "blot" balmoral udgaven af Silvercross der indeholder disse farlige ting, for det er sådan jeg læser artiklen, og ud fra billederne ligner det ikke balmoraludgaven Valle81 har købt...?

jeg er også stor silvercross elsker og balmoraludgaven er immervæk flot af udseende, men selvfølgelig, så er det ikke skide heldigt, at de ikke lige overholder reglerne. men det kan jo være det kommer, de har minimum 9 måneder at løbe på for mit vedkommende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.