Kollega ringer og brokker sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
6 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. april 2022

Anonym trådstarter

Skriver for en veninde, der har et problem med, at hendes kollega næsten dagligt ringer og brokker sig til hende i op til 1 t.! Kollegaen har mange problemer på hjemmefronten og højt sygefravær.

Så hun ringer næsten dagligt og hælder vand ud af ørerne - chefen bagtales, kollegaerne bagtales og livet generelt! Det er ynk og jammer - min veninde kan ikke holde det ud, men ved ikke, hvad hun skal gøre - det er svært at bare blokere nummer eller lignende, for pludselig dukker hun jo bare op på arbejdet og så skal min veninde redegøre.

Selv ville jeg nok nævne det for arbejdets TR?

Hvad er jeres råd? Min veninde er ikke typen, der direkte tør sige stop.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Skriver for en veninde, der har et problem med, at hendes kollega næsten dagligt ringer og brokker sig til hende i op til 1 t.! Kollegaen har mange problemer på hjemmefronten og højt sygefravær.

Så hun ringer næsten dagligt og hælder vand ud af ørerne - chefen bagtales, kollegaerne bagtales og livet generelt! Det er ynk og jammer - min veninde kan ikke holde det ud, men ved ikke, hvad hun skal gøre - det er svært at bare blokere nummer eller lignende, for pludselig dukker hun jo bare op på arbejdet og så skal min veninde redegøre.

Sige fra. At hun ikke vil høre om det så meget. At hun ikke har tid. 

Hvis hun dukker op, gå væk

Anmeld Citér

3. april 2022

Anonym

Din veninde bliver nødt til at mande sig op og enten sige eller skrive det pænt til hendes kollega. 

Sige at det dræner hende og skaber en dårlig følelse og energi hos hende. At hun er ked af at kollegaen har det som hun har det, men at hun ikke kan holde til at lytte til det og at det er noget hun må tale med ledelsen om eller en god ven/veninde/psykolog. 

Anmeld Citér

3. april 2022

Kir

Jeg tænker også at hun må få sagt fra. Hvis hun synes det er for svært at sige direkte, så kan hun måske skrive en SMS i stedet, hvor hun på en pæn måde siger at det fylder for meget med alt det negativitet og at hun synes det er ubehageligt da hun selv er glad for chef, kolleger osv. Og at kollegaen må læsse af på en anden. Jeg er med på at det er dødubehageligt at skulle sige fra, men kollegaen aner jo ikke at din veninde ikke orker hende. Så det vil være mest fair at fortælle hende det. 

Anmeld Citér

3. april 2022

Maximus4

Hun er nødt til bare at sige fra. At det dræner hende og hun ikke kan holde til at høre på det hver dag  Det er den eneste holdbare løsning. Vær ærlig, sig fra og sætte hendes grænse på en sund og kærlig måde. 

Anmeld Citér

3. april 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Hvis man på den måde uvilligt lægger ører til en times brok hver dag, så er der nok også andre steder i livet man lader sig trampe på. Som de andre siger så er det et godt sted at begynde at sige fra og passe lidt på sig selv. Når det kommer til stykket gør det som regel ikke så ondt som man frygter, og man får det virkelig rart af det.

Anmeld Citér

4. april 2022

Anonym

Lade være med at tage telefonen?

Jeg ville ikke have tid til at snakke i telefon en time hver dag , dette ville jeg så fortælle kollegaen på jobbet, hvis hun kommenterede på at hun havde ringet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.