Anonym skriver:
Hej alle
Sagen er den at jeg føler mig voldsomt presset i mit job. Jeg er pædagog i en børnehave på 34 timer.
Jeg har været væk en måned pga operation for karpaltunnelsyndrom og så har jeg været væk 1,5 uge da min kæreste og søn havde corona (isolationsregler) og 1 uge da jeg selv havde corona og derudover de normale sygedage samt barn syg som der kommer i vinterhalvåret og når man har børn.
Min leder er ofte meget ubehagelig i telefonen når man ringer sig syg eller har barn syg og jeg hører ofte for at jeg har været meget væk. Jeg ved det, men havde ik selv valgt at få corona og min hånd skulle fikses.
Der er så mange andre ting der også spiller ind og hver dag så snart jeg træder ind ad døren får jeg hovedpine. Jeg er ikke længere engageret i mit arbejde og sys bare det er en sur pligt (er dog så glad for mine bh børn og de er grunden til jeg kommer samt min stuekollega)
Jeg er fuldstændig drænet og træt når jeg kommer hjem og orker ik ret meget.
Jeg sover dårligt og føler mig aldrig udhvilket trods minimum 8 timers søvn.
Min menstruation er uregelmæssig og cyklus kan være alt imellem 16 og 42 dage. Har været til gyn og alt er normalt
Hvornår er man stresset? Jeg føler selv jeg snart knækker hvis ikke der sker noget, men hvad skal jeg gøre?
Jeg føler mig som sagt så presset.
I går var min yngste søn syg med feber og ringede og meldte barn syg (min kæreste var hjemme med den ældste mandag, tirsdag fordi han havde feber) Kommentaren var "jamen du havde også barn syg i sidste uge" hvilket jeg ikke havde - der var det mig selv der var syg og i øvrigt stadigvæk snothamrende forkølet. Jeg var nødt til at aflevere 2 sløje børn i dag fordi jeg ikke kan blive hjemme og kæresten heller kunne.
Min mor arbejder stadig, min far er alvorligt syg med hjemmehjælp 3 gange om dagen og kærestens forældre er over 75 og har ikke altid energien til at passe i flere timer eller over flere dage.
Jeg kan snart ikke mere... jeg er så ked af at mit arbejde skal gå ud over mine børn
Kan sagtens tyde på stres, måske i en mild grad. Er svært at sige ud fra hvad du skriver da symptomerne og oplevelsen af stressen er diffus og individuel. Ville tale med egen læge om det, han/hun kan lave en vurdering, og eventuelt enten deltids- eller fuldtids sygemelde dig.
Det er utroligt stressende når ens arbejdsliv ikke passer sammen med familielivet. Vores familieliv er jo selvfølgelig første prioriteten, og tænker en mulighed for dig kunne være at finde en anden arbejdsplads, måske med en mere forstående leder, og hvis økonomisk muligt færre timer ugentligt, med mulighed for at tage ekstra vagter hvis du har overskuddet dertil.
ellers en god snak med din leder, hvor du fortæller hvordan du oplever presset fra lederen, og hvis igen det er muligt, spørge om mulighed for at gå ned i tid. Du kan evt tage en bisidder fra fagforeningen med, så du har støtte til samtalen.
håber du snart får det bedre
Husk at ingen kommer og klapper dig på ryggen den dag du knækker og takker for det hårde arbejde. Du skal sætte dig selv og din familie først, arbejdspladsen gør det ikke.