Lav hvilepuls

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
4 svar
1 synes godt om
29. marts 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej!

Jeg sover med Appel Watch på, og tit og ofte giver den lyd om, at min puls kommer under 50 slag i minuttet når jeg sover. Det syntes jeg ikke kan passe, da jeg ikke nogen top atlet er! Så burde min puls da ikke blive så lav!!  

Burde jeg tage den med ro, eller er der grund til bekymring??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2022

Missyou

Jeg tænker ikke en puls under 50 er unormalt under søvn. Jeg har også Apple watch. Jeg er ikke top-atlet men træner nogle gange om ugen. Min gennemsnitlige hvilepuls i VÅGEN tilstand er 42. Det er ret lavt. Har aldrig målt under søvn, men der må den jo være endnu lavere �� lav puls er et sundhedstegn. 

Anmeld Citér

29. marts 2022

Cirkeline87

Jeg har selv et af de såkaldte smartwatch og det man skal husk er at de måler de laver kun er en rettesnor og ikke er 100% præcis hvilken jeg synes dem der står bag disse urer også er gode til at gøre opmærksom på. Så det er stadig nødventil og mærker efter hvordan man føler man har det og hvis man føler der er noget der ikke er som det bør værre  er lægen stadig det rigtig valg 

Anmeld Citér

29. marts 2022

Mrs.

At have en puls under 50 når man sover er helt normalt. Folk der er i god fysisk form kan have en hvilepuls i vågen tilstand under 50. 
generelt er der ikke grund til bekymring, medmindre du oplever lav hvile puls i vågen tilstand, med følge symptomer som træthed, svimmelhed, at det sortner for dine øjne, åndenød eller besvimelse. 

Derfor må jeg også lige påpege det en anden skrev som svar: en lav puls er ikke ensbetydende med noget sundt! Det kan være et tegn på bradykardi og man skal selvfølgelig tage det alvorligt hvis man oplever ovennævnte symptomer. 

(bradykardi = lav puls, så ikke farlig i sig selv medmindre den lave puls påvirker ens krop negativt)

Anmeld Citér

29. marts 2022

Morpåudebane

Lav puls i sig selv er ikke farligt, men sammen med andre symptomer som svimmelhed, utilpas, kvalme, træthed m.v bør man få det tjekket. 
derudover så er uret jo et “modeur” med pulsmåler og ikke et decideret pulsur, så man skal altid tage målingerne med et gran salt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.