Hvornår blev i gravide igen efter en MA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.843 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2022

Anonym trådstarter

Hej 

jeg var gravid indtil jeg i mandag blev scannet og fosteret var gået til grunde i uge 6 jeg var i uge 8. 

Det har påvirket os rigtig meget da det var højt ønsket og vi havde forsøgt i 28 cyklus uden en eneste positiv test, så da vi blev gravide var vi overlykkelige.

når men jeg fik den første pille ved 22 tiden om mandagen tog de fire andre kl 21 om tirsdagen. 

Jeg har så blødt såden som en normal mens siden. 

Jeg ved godt man kan bløde i alt fra en uge til en måned. 

Vi vil jo rigtig gerne igang med det samme. Jeg har læst at mange bliver gravide lige efter og nogle når ikke at få sin mens i mellemtiden. 

Til jer som har været det samme igennem og er blevet gravide igen, hvor lang tid tog det? Og testede i hcgen ud eller hvordan? 

Tak på forhånd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2022

Anonym

Jeg blev først gravid igen efter 5 mdr, trods vi ellers var i gang igen lige efter. Netop fordi de sagde der var stor chance for det efter en abort. 

Men vi så først blevet gravide nu igen. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

I cyklussen lige efter, vi var dog i fertilitetsbehandling 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Ønskebarn22

Vil bare lige sende et stort kram, er ked af at høre om dit tab

Vi mistede til nf i november, og har også været i gang med ægløsningstest igen lige efter, så vi ved vi har ramt æl hver gang siden... her kører vi på 4 cyklus efter MA.. 

Jeg testede hcg ud selv, da min læge ikke ville tage blodprøver. Jeg har været heldig at min cyklus kom tilbage igen helt fra start, så fik min første mens efter, som havde aborten også været en alm mens. 

Jeg havde som du, hørt at mange blev gravide hurtigt efter (har faktisk lige hørt to eksempler på det i dag), så jeg blev VIRKELIG skuffet, og var faktisk helt nede i en måned, efter at jeg fik min 2 mens efter MA, fordi jeg vidste vi havde ramt æl og at alt så fint ud efter MA. 

Så prøv og gør noget godt for dig selv, og sammen som par den kommende tid..

Håber det bedste og sender som sagt et stort kram jeres vej..

Anmeld Citér

26. marts 2022

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

7 måneder efter her til trods for, at den graviditet der endte i MA blev lavet i første forsøg. 2. graviditet mistede jeg desværre allerede 5+0. Men tre måneder efter var jeg igen gravid og er nu i uge 17. 

Alle sagde til mig jeg sikkert blev hurtigt gravid igen efter MA. Det hjalp ikke ligefrem. Det er altså også normalt den ikke lige er der med det samme efter en abort  

Jeg krydser alt jeg har for jer og håber, I snart får en blivende graviditet  

Anmeld Citér

26. marts 2022

Måskemor

Efter første MA blev jeg gravid i første cyklus. Nåede ikke at få mens. Det var ca. to uger efter at fosteret kom ud. Graviditeten blev til et dejligt barn :-)
Så havde jeg en MA igen sidste år. Blødte lææænge efter og min cyklus kom ikke rigtig i gang før efter et par måneder hvor jeg så gravid, men desværre havde en spontan abort i uge 5. Blev så gravid straks efter og er nu næsten halvvejs.

Anmeld Citér

27. marts 2022

Nimmer

Anonym skriver:

Hej 

jeg var gravid indtil jeg i mandag blev scannet og fosteret var gået til grunde i uge 6 jeg var i uge 8. 

Det har påvirket os rigtig meget da det var højt ønsket og vi havde forsøgt i 28 cyklus uden en eneste positiv test, så da vi blev gravide var vi overlykkelige.

når men jeg fik den første pille ved 22 tiden om mandagen tog de fire andre kl 21 om tirsdagen. 

Jeg har så blødt såden som en normal mens siden. 

Jeg ved godt man kan bløde i alt fra en uge til en måned. 

Vi vil jo rigtig gerne igang med det samme. Jeg har læst at mange bliver gravide lige efter og nogle når ikke at få sin mens i mellemtiden. 

Til jer som har været det samme igennem og er blevet gravide igen, hvor lang tid tog det? Og testede i hcgen ud eller hvordan? 

Tak på forhånd.

Først et stort kram til dig. Det gør så ondt

Jeg mistede et barn i uge 12 for nogle år siden. Vi havde været til tryghedsscanning i uge 10, hvor alt var fint, men til nakkefoldsscanning var fosteret ikke i live mere. Jeg fik også en medicinsk abort få dage efter. 

Jeg fik min første mens ca 6 uger efter, og så blev jeg gravid igen måneden efter. Vi prøvede os med det samme, men tror min krop lige skulle have gang i systemet igen

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

27. marts 2022

Anonym

For mig tog det et år efter MA

Anmeld Citér

29. marts 2022

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres kram og relevante svar

gud hvor jeg ked af at læse om jeres tab alle sammen og jeg sender til jer alle enhver et kæmpe

okay jeg kan forstå det er meget forskelligt? 

Men jer som blev gravide inden første mens, hvordan kunne det lade sig gøre? Altså havde i bare sex hver anden dag efter endt blødning? Hvordan kunne i finde æl? Har forstået der stadig er hcg i blodet og det ville slå ud på en æl test. Vi vil også igang med det samme men ved ikke hvordan jeg skal finde min æl. Vi kommer til at være sammen efter endt blødning uanset men vil gerne høre om hvordan man opnår en graviditet iden første mens. Min gynækolog sagde nemlig også at nogle bliver gravide allerede inden første mens. 

Anmeld Citér

30. marts 2022

Anonym

Jeg aborterede i laaang tid (6 uger) men blev gravid i 1 cyklus efter jeg stoppede med at bløde. Held og lykke :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.