Hvornår børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Kan være at der ikke er plads på stuen.. måske der er et barn der er skoleudsat som først flyttes senere på året og derfor er din datter ikke flyttet endnu...

kan også være at de venter på at hendes veninde/ven bliver klar nok så hun kan flytte sammen med en hun er tæt med da det ofte gør det nemmere for dem i starten...

helt sikkert snak med dem om de har en tidsplan for hvornår hun evt rykker fordi du gerne vil forberede hende på skiftet i god tid f.eks.

vores den mellemste blev kun flyttet op pga de skulle bruge pladsen til nye på hans stue fra den mindste stue.. han blev 3.5 i januar hvor han flyttede i februar.. han er også bagud sprogligt...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

i vores kommune starter de  når de er 2 år og 10 måneder. 

der kan være mange grunde til hvorfor hun ikke skal ligenu og her med de andre børn i hendes alder. Prøv at spørger dem om det.

Anmeld Citér

22. marts 2022

Anonym

I guldbordsund kommune hedder det 2 år og 10 måneder man der kan værre mange grunde  til din datter ikke skal start og er sikker på at pædagoger ved hvorfor og de genre vil svar dig

Anmeld Citér

22. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Måske flytter nogle af dem med andre børn tidligere end ellers, fordi det passer med deres legerelationer?

Jeg kan ikke forestille mig at det har med sprog at gøre. I børnehaven sker der en kæmpe udvikling med sprog, også selv om hun er vurderet under gennemsnittet.

Men prøv da at spørge dem. Det er sjældent en ulempe at vente nogle måneder i vuggestuen, så jeg ville i hvert fald ikke stræbe efter at hun skulle starte til sommer, hvis det er det du mener? 

Anmeld Citér

22. marts 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hvornår overgår man fra vuggestue til børnehave? Jeg kan se at de jævnaldrende børn i min datters vuggestue starter her til sommer men min datter skal ikke. Det hænger måske sammen med, at min datter ikke er så sprogligt udviklet? Min datter bliver 3 til oktober. 

Min søn var 2 år og 9 mdr da han startede i børnehave og han var også meget bagud på sproget. Han fik derfor talepædagog med det samme og indhentede det hurtigt. 

har du snakket med pædagogerne hvorfor jeres datter ikk skal?

Anmeld Citér

22. marts 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Ok tak for svar alle )

Ved I hvilke grunde der skal til før at et barn ikke overflyttes til børnehaven? Og jo hun er tilmeldt børnehaven - det er en integreret institution. De har kun sagt til mig at hun er sprogligt lidt under middel lige pt

Der skal ualmindelig meget til, før de IKKE kommer i børnehave den måned de fylder 3. 
men du får ikke afvide, hvilken børnehave hn skal i, før et par måneder før. 

Anmeld Citér

22. marts 2022

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Så søde I er hver og en. 
Jeg spurgte faktisk i dag, og de oplyste, at man først starter den måned man bliver 3 år. Og nogen gange flytter man en eller to måneder før pga legekammerater. Så jeg er mere lettet nu. 

kunne jeres børn egentlig tale flydende ved overflytningen til børnehaven?

Anmeld Citér

22. marts 2022

Anonym

Nogle stedet har de faste overflytningsdage et par gange om året,

nogle steder aftaler man det internt med personale

nogle steder er det den mdr de bliver 3,

nogle steder er det på dagen de bliver 3 år … tror ikke der er nogen fast regel �� 

Min søn kunne ikke tale flydende da han startede 

Anmeld Citér

22. marts 2022

DagGry

Profilbillede for DagGry
Anonym skriver:

Jeg spurgte faktisk i dag, og de oplyste, at man først starter den måned man bliver 3 år. Og nogen gange flytter man en eller to måneder før pga legekammerater. Så jeg er mere lettet nu. 

Nej, hverken min søn eller datter kunne tale flydende, før de startede. Det kan de dog sagtens nu. �� 

Anmeld Citér

22. marts 2022

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Min ene søn startede i børnehave, da han var 2 og 2 måneder. Han talte flydende. 

Min anden søn startede i børnehave da han var 2 år og 11 måneder. Han er meget bagud sprogligt, og kan på ingen måde tale flydende. 2/3 er stadig volapyk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.