Jeg overvejer at gå fra kæresten. Hvordan gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. marts 2022

Anonym trådstarter

Jeg overvejer kraftigt at bryde med kæresten. Sammen har vi 2 børn.

Vi har været sammen siden 2006 så det er rigtig mange år vi har været sammen. Det har i flere år været dårligt… vi kan ikke sammen. Ser meget forskelligt på parforhold og andre ting. Det går op i skænderier, raseri og gråd. Ikke sundt for børn at vokse op i. 

Jeg er træt og kan bare snart ikke mere hans tyranni

Det er usikkert! Alt er usikkert! Han kan finde på at aflyse gode oplevelser og ture for os alle 4 i sidste øjeblik hvor det ender med at børnene jo bliver ulykkelige og mig også. Han giver mig skylden for det. ALTID! 

Men hvordan får jeg taget det første skridt?? Hvad skal jeg gøre og være opmærksom på?? Rent praktisk?? Det er svært for mig, da jeg vil miste en hel del hvis vi går fra hinanden…samt tryghed….så derfor er/har det været så svært for mig. Men tanken om det har været der i flere år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2022

Kastanje

Var det ham der var sur mht svømmehalstur?

Jeg ville finde et nyt sted at bo og sætte mig sammen med en ven, der ved noget om økonomi og få et overblik. Få støtte fra venner til skridtet.  

Anmeld Citér

16. marts 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Var det ham der var sur mht svømmehalstur?

Jeg ville finde et nyt sted at bo og sætte mig sammen med en ven, der ved noget om økonomi og få et overblik. Få støtte fra venner til skridtet.  

Ja, det er det.

Problemet er bare, at jeg næsten ingen venner har. Kun 2 veninder, men der er ingen der aner hvordan det er herhjemme og så meget kontakt med dem har jeg heller ikke   Men er det ikke noget med at hvis man flytter så får den forældre der bliver boende bopælen over for børnene??

Anmeld Citér

16. marts 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Jo du må for Guds skyld ikke flytte din egen adresse væk. For at kunne flytte børnenes adresse skal faren underskrive. Og flytter du kun din egen tilfalder bopælen faren. 

Anmeld Citér

17. marts 2022

Kastanje

Hvad med at tage fat i et krisecenter/mødrehjælp (ved ikke hvad det hedder) og få hjælp. Og så få åbnet op overfor dine to veninder… de kan ikke støtte hvis de ikke kender din situation. Og det med svømmehallen er laaang tid siden. Du skal ikke leve i det mere. Det er godt nok også usundt for børnene. 

Anmeld Citér

17. marts 2022

Mrs.

Kastanje skriver:

Hvad med at tage fat i et krisecenter/mødrehjælp (ved ikke hvad det hedder) og få hjælp. Og så få åbnet op overfor dine to veninder… de kan ikke støtte hvis de ikke kender din situation. Og det med svømmehallen er laaang tid siden. Du skal ikke leve i det mere. Det er godt nok også usundt for børnene. 

Ja tænker også at et krisecenter vil kunne hjælpe dig bedst i dette tilfælde, hvis han ikke er til at tale med? 
det mest optimale vil jo klart være at i kan tale og samarbejde i en eller anden grad hvis i går fra hinanden, både i forhold til børnenes bopæl, samvær og lign men også i forhold til økonomi, bodeling osv. 

Anmeld Citér

17. marts 2022

Mrs.

https://danner.dk/forside/hjaelp-og-rad/krisecentre-i-danmark

Anmeld Citér

17. marts 2022

Kastanje

https://www.sygeforsikring.dk/nyt-sundt/helle-kom-ud-af-et-psykisk-voldeligt-forhold

Anmeld Citér

17. marts 2022

Kastanje

https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/viden-og-raad/psykisk-vold-raadgivning/

Anmeld Citér

17. marts 2022

Tip!

Jeg forstår ikke hvordan du kun kan overveje det! Få det gjort.. Kontakt danner/mødrehjælpen ol. 
Der er én vej og det er væk.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.