Barsel til fædre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

346 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

MaleneG

Nu har jeg efter længere tid søgen på nettet, gjort mig mere forvirret end hvad godt er omkring barsel til fædre, så håber der er nogle kloge hoveder derude som lige kan besvare nogle af disse spørgsmål.

- Hvor mange ugers barsel er manden berettiget til, hvis jeg afholder 8 mdr barsel?

- Hvor meget vil han få udbetalt om måneden, når hans arbejdsplads ikke giver løn under barsel?

- Hvor henne skal han oplyse om barsel, og længden deraf?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

netdaddy

Det afhænger helt af hvilken overenskomst man arbejder under.

For mit eget vedkommende havde jeg de 14 dage med fuld løn efter fødslen, men derudover havde jeg 8 uger med fuld løn og pension efter min hustrus 8 måneders barsel.

Anmeld

29. oktober 2009

Saaby

MaleneG skriver:

Nu har jeg efter længere tid søgen på nettet, gjort mig mere forvirret end hvad godt er omkring barsel til fædre, så håber der er nogle kloge hoveder derude som lige kan besvare nogle af disse spørgsmål.

- Hvor mange ugers barsel er manden berettiget til, hvis jeg afholder 8 mdr barsel?

- Hvor meget vil han få udbetalt om måneden, når hans arbejdsplads ikke giver løn under barsel?

- Hvor henne skal han oplyse om barsel, og længden deraf?

Hejsa..

Jeg tror at de kan hjælpe dig på kommunen me hvor lang tid han kan få, når du tager otte måneder.

Hvis du har brugt alt dit barsel, og han ikke har en speciel overenskomst, så har han jo kun 14 dage, og resten bliver på dagpenge.

Men på kommunen hjalp de mig med at regne det ud...

Anmeld

29. oktober 2009

Ansemusen

Din mand har altid ret til 14 dage med fuld løn. Derefter afhænger det af arbejdspladsen! Han har altid lov til at tage barsel i stedet for dig, eller tage noget af perioden, men der vil nogle kun være berettiget til sygedagpenge, hvilket jo desværre ikke er ret meget!

Min kæreste får de 14 dage og holder så 3 ugers sommerferie oveni, så han er hjemme de første 5 uger. Men puh ha, synes det er rigtig synd for ham at han ikke kan få mere! Og vi har ikke råd til at han skal på sygedagpenge.

Anmeld

29. oktober 2009

Tulle28

Ansemusen skriver:

Din mand har altid ret til 14 dage med fuld løn. Derefter afhænger det af arbejdspladsen! Han har altid lov til at tage barsel i stedet for dig, eller tage noget af perioden, men der vil nogle kun være berettiget til sygedagpenge, hvilket jo desværre ikke er ret meget!

Min kæreste får de 14 dage og holder så 3 ugers sommerferie oveni, så han er hjemme de første 5 uger. Men puh ha, synes det er rigtig synd for ham at han ikke kan få mere! Og vi har ikke råd til at han skal på sygedagpenge.

Jeg må lige korrigere - han ret til 14 dage med HALV løn, hvis han er ansat efter funtionærloven.

Anmeld

29. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

14 dage efter fødslen med løn.... så har du som mor ret til 14 ugers barsel og dernæst er der 32 uger som i kan dele som i vil... og hvis der ikke står andet i jeres overenskomst har i ret til barselsdagpenge, hvad enten det er dig eller faderen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.