Det er synd for dig, at du har det svært lige nu.
Jeg er ikke specielt bange for atomkrig - jeg har ikke hørt en eneste ekspert sige andet end at det er meget usandsynligt, at konflikten skulle munde ud i atomkrig i Danmark, og jeg kan heller ikke selv realistisk se, hvordan det skulle ende der.
Og oven i, er der ikke en disse, jeg kan gøre ved konflikten, så alle mulige bekymringer om, hvad der evt kan ske er bare ubehagelige og spild af mit gode humør.
Måske kan du prøve at sige til dig selv: Come what may. Du har ikke noget ansvar for det her, du skal ikke løse det, eller kontrollere det, du skal bare leve dit liv. Og alle mulige katastrofer kan altid ramme os alle - men det kan også være de ikke gør. Sådan er livet nu engang.
Når det er sagt, så kender jeg selv til det der med at forestille sig worst case scenario i nogle sammenhænge, og jeg har tidligere nok haft det ret meget lige som dig.
Jeg vil anbefale dig at læse bogen ‘Grib livet, slip angsten’ - den har jeg lært meget af, så jeg nu er blevet bedre til ikke at lade frygt og bekymringer fylde det hele. Den tror jeg virkelig, du kan få noget ud af at læse.
Jeg håber, du snart får det bedre. Det er tæskehårdt at gå og være bange.
Og lige et Ps: sluk for nyhederne og de sociale medier - de gør ikke noget godt for dig lige nu, hvor du er så belymret
Anmeld
Citér