Kørselsfradrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
7 svar
3 synes godt om
12. marts 2022

Anonym trådstarter

Hejsa, 

Der er noget, min forstand ikke er stor nok til at forstå. Åbenbart. 

Jeg kører 90 km hver vej til arbejde, og har derfor kørselsfradrag af samme årsag. Jeg opdaterer løbende i løbet af året min forskudsopgørelse. Jeg har derfor haft tilføjet fradraget på min forskudsopgørelse løbende, og har jo så også derfor haft forhøjet fradrag på månedsbasis, fordi der jo er medregnet mit kørselsfradrag.

Jeg skal have fradrag for jan-apr, derefter blev jeg sygemeldt under graviditeten.

Nu har jeg set min årsopgørelse for 2021, og der er kørselsfradrag ikke automatisk med pga corona situationen. Jeg skal i forvejen have 11.000 kroner tilbage, men så skal jeg også indtaste kørsel igen.

Og det forstår jeg ikke. For mit fradrag har jo allerede været forhøjet pr måned pga jeg indtastede kørslen i min forskudsopgørelse. Når jeg indtaster det igen, overfører til årsopgørelsen og dermed får flere penge tilbage, får jeg så ikke pengene to gange?

Hvad er det fjolset her bare ikke fatter??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2022

Montero

Jeg kan ikke hjælpe, men jeg står i det samme situation

Jeg forventede, at jeg det vil være i minus når jeg loggede på, men det var i plus .. jeg har ligesom dig opdateret mit kørselsfradrag løbende, og jeg kan heller ikke forstå hvorfor skal jeg have penge tilbage. 

Anmeld Citér

12. marts 2022

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Samme udfordring her, tænker at gribe knoglen og tale med skat, når folk er faldet lidt til ro omkring det med skat

Anmeld Citér

12. marts 2022

Mrs.

De gør lige som med opgørelsen for 2020. Når du går ind og skriver ret opgørelse står de fradrag du har indberettet så skal du bare trykke “oplys” og sikre dagene er korrekte. Du får ikke dobbelt udbetalt, det er kun for at sikre folk ikke har taget fejl af antallet af dage, pga corona.

Anmeld Citér

12. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Der kan være mange årsager til at du får penge tilbage i skat, ikke kun kørsel. Det plejer at være regnet ind automatisk når du kan se årsopgørelsen, men ikke de sidste par år pga mange har haft mere hjemmearbejde. 

Når du løbende har opdateret din forskudsopgørelse, har du lavet et 'budget'  for hver måned over dit fradrag og hvor meget du regner med at skulle betale i skat.  Når du får din årsopgørelse, er det samlede plusser og minusser over hele året. Man beregner om du har betalt for meget eller for lidt ud fra hvad du regnede med at have af indtægter og fradrag. 

Du kommer altså ikke til at få for meget tilbage (hvis du oplyser det korrekte) 

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

De gør lige som med opgørelsen for 2020. Når du går ind og skriver ret opgørelse står de fradrag du har indberettet så skal du bare trykke “oplys” og sikre dagene er korrekte. Du får ikke dobbelt udbetalt, det er kun for at sikre folk ikke har taget fejl af antallet af dage, pga corona.

Men det giver stadig ikke mening:

Jeg har indtastet det korrekte antal dage i løbet af året i forskudsopgørelsen, og lad os sige bare for at bruge et tilfældigt tal, at det har fået mit månedlige fradrag til at stige med 1000 kroner. Derfor HAR jeg jo 'brugt' det fradrag i løbet af året og fået pengene den vej.

Nu skal jeg taste de dage ind igen i årsopgørelsen, og det gør, at jeg får 4500 ekstra tilbage i skat. Og det forstår jeg ikke, når jeg allerede har fået de penge en gang i løbet af året gennem mit månedlige fradrag.. 

Anmeld Citér

12. marts 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Men det giver stadig ikke mening:

Jeg har indtastet det korrekte antal dage i løbet af året i forskudsopgørelsen, og lad os sige bare for at bruge et tilfældigt tal, at det har fået mit månedlige fradrag til at stige med 1000 kroner. Derfor HAR jeg jo 'brugt' det fradrag i løbet af året og fået pengene den vej.

Nu skal jeg taste de dage ind igen i årsopgørelsen, og det gør, at jeg får 4500 ekstra tilbage i skat. Og det forstår jeg ikke, når jeg allerede har fået de penge en gang i løbet af året gennem mit månedlige fradrag.. 

Den beregner selv ud fra forskudsopgørelsen kontra den endelige opgørelse. 
så vil du se der står forskudopgørelses beløb på xxx.xxx kroner og hvad du reelt har betalt i xxx.xxx kr. den difference vil du få udbetalt. Du vil ikke få dobbelt op.

Anmeld Citér

13. marts 2022

Cerenia

Skat har slettet alle kørselsfradrag for 2021 grundet corona, da mange arbejdede hjemmefra. Derfor skal man indtaste det igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.