Natarbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
9 svar
2 synes godt om
11. marts 2022

Lykkeligmoraltid

Profilbillede for Lykkeligmoraltid

Nogle herinde der arbejder nat? 
Hvordan klare i det med børn osv ? Kan man overhoved hænge sammen  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2022

Liland

Profilbillede for Liland
Lykkeligmoraltid skriver:

Nogle herinde der arbejder nat? 
Hvordan klare i det med børn osv ? Kan man overhoved hænge sammen  

Da jeg arbejdede nat, fungerede det faktisk bedre end forventet.

Jeg kunne være med til aftensmad og aften hygge og nå at få en times søvn inden jeg skulle møde kl. 23.

jeg havde fri kl. 7 og kunne nå hjem og sende ungerne afsted i skole, få lidt morgenmad og så gå i seng og sove til de kom hjem mellem 15 og 16

Anmeld Citér

11. marts 2022

Lykkeligmoraltid

Liland skriver:

Da jeg arbejdede nat, fungerede det faktisk bedre end forventet.

Jeg kunne være med til aftensmad og aften hygge og nå at få en times søvn inden jeg skulle møde kl. 23.

jeg havde fri kl. 7 og kunne nå hjem og sende ungerne afsted i skole, få lidt morgenmad og så gå i seng og sove til de kom hjem mellem 15 og 16

Okay her er det 12 timers vagter 19-7 men man kan selvfølglig nå spise med og sove imens børnene er afsted

Anmeld Citér

11. marts 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min mand arbejder ofte nat, ofte 3-4 nætter i streg. 

Han tager afsted ca kl 21, dvs er med til aftensmad og putning. 
Så er han hjemme et sted mellem 6-7, her spiser han lidt morgenmad med os. Møder jeg tidligt afleverer han børn, ellers gør jeg og så henter han når han har sovet. Så sover han ca fra 8/9-15/16 og hvis han er træt prøver han at få en time eller to efter børnene er puttet. Fungerer fint her. 

Anmeld Citér

11. marts 2022

Lykkeligmoraltid

Oddi skriver:

Min mand arbejder ofte nat, ofte 3-4 nætter i streg. 

Han tager afsted ca kl 21, dvs er med til aftensmad og putning. 
Så er han hjemme et sted mellem 6-7, her spiser han lidt morgenmad med os. Møder jeg tidligt afleverer han børn, ellers gør jeg og så henter han når han har sovet. Så sover han ca fra 8/9-15/16 og hvis han er træt prøver han at få en time eller to efter børnene er puttet. Fungerer fint her. 

Okay og han føler sig frisk nok trods flere dages nat ?

Anmeld Citér

12. marts 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg har arbejdet nat. 23-7 fungerede fint som andre skriver, men 19-7 gjorde at jeg stort set ikke så mine børn, da jeg jo skulle sove til 15-16 for at få nok søvn. Jeg kan maks 4 vagter i streg før hjernen er stegt. Og det føles som at have konstant tømmermænd mellem vagterne, selv med nok søvn. Jeg oplevede at blive voldsom forstoppet pga den ændrede døgnrytme. Det hjalp at drikke 0,5 brev movicol inden vagten.

Hvis det overhovedet er muligt så få en lur midt på natten. Selv 30 min gør noget godt. Og vær obs på at med x antal nattevagter om ugen har man ret til nogle sundhedstjek. Stop hvis din krop bliver påvirket. Mit blodtryk kravlede godt opad og det er først nu 6 mdr efter jeg skiftede at det er blevet sit normale nivaeu igen. Flere af mine kollegaer var på blodtrykssænkende medicin. Selv de unge i 20'erne som også var normalvægtige og godt fysisk aktive. Det synes jeg er uhyggeligt

Det kan godt være det rent praktisk fungerer men nattevagter er faktisk ikke særlig godt for kroppen.  Så stop hvis du bliver påvirket-ingen takker dig for at blive syg af dit arbejde

Anmeld Citér

12. marts 2022

Maximus4

Rent praktisk fungerede det fint, men for mig som menneske fungerede det frygteligt. Konstant tømmermænds følelse og begyndende depression. Jeg ved godt nogen er nødt til at tage nattevagter men det er så usundt for kroppen at være vågen om natten og sove om dagen. Jeg blev virkelig dårlig af det. 

Men nu var det selvfølgelig det praktiske du spurgte til ja praktisk kan det godt fungere. 

Anmeld Citér

13. marts 2022

Lykkeligmoraltid

Mormina skriver:

Rent praktisk fungerede det fint, men for mig som menneske fungerede det frygteligt. Konstant tømmermænds følelse og begyndende depression. Jeg ved godt nogen er nødt til at tage nattevagter men det er så usundt for kroppen at være vågen om natten og sove om dagen. Jeg blev virkelig dårlig af det. 

Men nu var det selvfølgelig det praktiske du spurgte til ja praktisk kan det godt fungere. 

Frygter selv man bare går i zombie tilstand

Anmeld Citér

13. marts 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi
Lykkeligmoraltid skriver:

Okay og han føler sig frisk nok trods flere dages nat ?

Altså, ja - men han kan ikke klare mere end 3-4 i streg. 
Nogle mennesker elsker natarbejde og kunne gøre det hver dag - andres kroppe fungerer anderledes. 

Efter 3-4 nætter er han smadret, får hovedpine og spændinger. Så han tager ikke flere end det i streg, for det kan hans helbred ikke klare. 

Anmeld Citér

14. marts 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Min far havde 7 nattevagter i streg hver 7. uge, da jeg var barn. Der var ikke noget valg. Han kom hjem kl. 7.30 og sov til kl. 15.00. Sådan arbejdede han i over 20 år. Jeg tror ikke som sådan det er sundt. Men han havde det fint med det. Også rent praktisk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.