Jeg har arbejdet nat. 23-7 fungerede fint som andre skriver, men 19-7 gjorde at jeg stort set ikke så mine børn, da jeg jo skulle sove til 15-16 for at få nok søvn. Jeg kan maks 4 vagter i streg før hjernen er stegt. Og det føles som at have konstant tømmermænd mellem vagterne, selv med nok søvn. Jeg oplevede at blive voldsom forstoppet pga den ændrede døgnrytme. Det hjalp at drikke 0,5 brev movicol inden vagten.
Hvis det overhovedet er muligt så få en lur midt på natten. Selv 30 min gør noget godt. Og vær obs på at med x antal nattevagter om ugen har man ret til nogle sundhedstjek. Stop hvis din krop bliver påvirket. Mit blodtryk kravlede godt opad og det er først nu 6 mdr efter jeg skiftede at det er blevet sit normale nivaeu igen. Flere af mine kollegaer var på blodtrykssænkende medicin. Selv de unge i 20'erne som også var normalvægtige og godt fysisk aktive. Det synes jeg er uhyggeligt
Det kan godt være det rent praktisk fungerer men nattevagter er faktisk ikke særlig godt for kroppen. Så stop hvis du bliver påvirket-ingen takker dig for at blive syg af dit arbejde
Anmeld
Citér