Dybt frusteret over arbejdsgiver!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

362 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

Anonym trådstarter

Har valgt at skrive dette anonymt da jeg ikke ved om den omtalte arbejdsgiver evt. kigger med.

Jeg er bare dybt frustreret, min mand har søgt arbejde og var til samtale, arbejdspladsen var meget positive, og spurgte til hvornår han kunne starte, og om han snarest muligt kunne spørge sin nuværende arbejdsgiver hvornår han kunne stoppe.

Han spørger så sin nuværende arbejdsgiver idag (Som han ellers har kontrakt med til januar), og han synes det er dejligt han har fundet noget nyt og tilbyder ham at stoppe 1 december i stedet.

Min mand ringer så glad til den nye (kommende? troede vi da) arbejdsgiver og får at vide, ja det er godt, men vi vil tænke over det i en uge, om vi vil have dig, og så ringer vi.

Øøøøh Ooookay, vi havde så begge forstået udmeldingen om at han straks skulle høre hans nuværende arbejdsgiver om hvornår han kunne stoppe, som en underforstået, "Vi vil gerne have dig, vi skal bare vide hvornår du kan starte".

Så nu er vi bare heeelt på røven synes jeg, hvis de nu ikke vil have ham, står min mand uden arbejde til d. 1 december, samme dato som vores barn er sat til at komme til verden.

Så tænker i, ja men så dækker fagforeningen, nix, det gør de ikke, for han mangler nemlig liiige den sidste måned (januar, som han jo ville have haft) for at have timer nok til at kvalificere sig til hjælp derfra...

ØV hvor er jeg bare sur... dumme dumme arbejdsgiver, hvorfor beder man folk "sige op" hvis man så alligevel ikke gider have dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Anonym trådstarter

Måtte bare lige ud med det... i er så gode til at lytte

Anmeld

29. oktober 2009

Vingummien

Kan han ikke høre sin nuværende om han kan blive der den tid længere da ham den nye har snydt jer? Er altså mange der vil hjælpe lidt der hvis man spørger på den rigtige måde.

i kan jo desværre ikke tvinge ham den nye til at tage ham i arbejde, ellers var det jo nemt

Anmeld

29. oktober 2009

oo

kan din mand ikke tale med sin nuværende arbejdsplads igen og sige, at det ikke er sikkert han skal stoppe til 1. december endnu?

Anmeld

29. oktober 2009

NaFe

Ja kan han ikke blive i sit gamle job..eller har han sagt op...

Anmeld

29. oktober 2009

Valle81

Jeg forstår virkelig dine frustrationer, og synes det er en rigtig øv situation.

Men jeg turde aldrig selv sige et arbejde op, før jeg havde fået en kontrakt det andet sted.....

Håber virkelig I finder en løsning, og at det hele ender godt:0)

Knus herfra

Anmeld

29. oktober 2009

Anonym trådstarter

Jo, jeg har ringet til ham og bedt om på blødende knæ at spørge om han må blive den sidste måned alligevel.

Nej det var nok rigtig dumt at "sige op" eller spørge om han kunne stoppe før uden at have kontrakt hos den anden, men den anden ville ikke skrive kontrakt, før han vidste om min mand kunne starte hurtigt nok Lidt kringlet, det er nok os der var lidt for godtroende, men hold da op det er frustrerende...

Der er nok ikke andet for en at krydse fingre for at den nuværende vil være behjælpelig med den sidste måned alligevel... (Det er nemlig lidt svært med den nuværende, da min mand oprindeligt kun havde kontrakt til august, men fik sat sig ned og snakket med ham, om ikke han kunne fortsætte lidt længere, grundet manglen på arbejdsstillinger, det gik han så med til, og min mand kunne derfor blive til 1 januar, men denne aftale er kun mundtlig, og derfor ikke noget han har på papir )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.